Uzasadnienia (justyfikacje) na Profilach Firmy w Google - pokaż, co odróżnia Cię od konkurencji!

Google chce jak najbardziej ułatwić użytkownikom znalezienie interesujących ich informacji na temat produktów lub usług nie tylko na stronach internetowych, ale również na profilach firmowych. W tym właśnie celu doskonale sprawdza się opcja uzasadnienia (justyfikacje), która wskazuje, czy dana firma oferuje to, czego akurat szukamy. Czy można wykorzystać potencjał uzasadnień do rozwoju swojego biznesu? Oczywiście! Sprawdź kilka wskazówek w poniższym wpisie.
Czym są uzasadnienia (justyfikacje) na profilach firmowych w Google?
Uzasadnienia lub justyfikacje (z ang. „justifications”) na Profilach Firmy w Google to specjalne oznaczenia, które pojawiają się w wynikach lokalnych na zapytania o produkty lub usługi wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. Można je zobaczyć tuż pod godzinami otwarcia i telefonem danej wizytówki. Jak wyglądają? Uzasadnienia składają się z odpowiedniej ikony oraz cytatu dopasowanego do wyszukiwanej lub podobnej, proponowanej przez Google frazy.
Dlaczego uzasadnienia są ważne dla właściciela firmy?
Pojawienie się justyfikacji na naszej wizytówce w wyszukiwarce lub na Mapach Google ma sporo korzyści, głównie tych biznesowych.
- Informuje użytkowników, że posiadamy poszukiwany przez nich produkt, realizujemy wyszukiwaną przez nich usługę.
- Ma wpływ na większą liczbę przejść na stronę internetową, wizyt w fizycznej lokalizacji czy wykonanych telefonów.
- Przykuwa wzrok i zwiększa widoczność wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Chcesz rozwinąć swój lokalny biznes? Sprawdź ofertę na stałą obsługę Profili Firmowych.
Rodzaje uzasadnień na Profilach Firmy w Google
W zależności od branży, w której działa dana firma oraz od frazy, którą posłużył się użytkownik, możemy zobaczyć następujące rodzaje justyfikacji:
- Na ich stronie (Website mentions, wzmianki na stronie),
- Usługi (Provides / Services),
- W menu (Menu highlight / On the menu),
- Można tu kupić (Sold here),
- W magazynie (In stock),
- Kupujący widzieli (Seen by shoppers),
- Recenzje (Reviews),
- Posty (GBP Posts).
Uzasadnienie "Na ich stronie"
Ta justyfikacja pojawia się, gdy Google odnajdzie wyrażenie wpisane przez użytkownika na stronie internetowej powiązanej z profilem firmowym.
Justyfikacja "Usługi"
Gdy interesuje nas konkretna usługa, Google wskaże nam za pomocą uzasadnienia, czy dana firma ją świadczy. By taka justyfikacja pojawiła się przy naszym Profilu, należy dodać usługi w ustawieniach i odpowiednio je opisać.
Sprawdź, jak dodać produkty i usługi na Profilu Google Moja Firma.
To ciekawa opcja, gdy użytkownik szuka restauracji posiadającej konkretne dania w menu. Google może szybko podpowiedzieć, gdzie warto iść, aby zamówić to, na co ma się akurat ochotę. Uzasadnienie pojawia się przy firmach z branży gastronomicznej, które mają uzupełnione menu bezpośrednio na Profilu lub na innych stronach, które Google może przetworzyć i zinterpretować.
Uzasadnienie "Można tu kupić"
Ta justyfikacja wskazuje, czy w danym sklepie / punkcie użytkownik kupi produkt, którego poszukuje. Do końca nie wiadomo, skąd Google pozyskuje informacje o asortymencie produktowym danej firmy. Z pewnością ważne jest to, aby na stronie internetowej produkty były odpowiednio opisane i skategoryzowane, oznaczone mikrodanymi.
Justyfikacja "W magazynie"
Bardzo pomocna informacja, gdy użytkownik potrzebuje produktu na już i od ręki. By „uruchomić” to uzasadnienie, należy skonfigurować swoją bazę danych o produktach z plikiem Merchant Center Next, tu znajdziesz więcej informacji: https://support.google.com/merchants/answer/9825611?hl=pl&sjid=9126306771916996842-EU.
Sprawdź też kompleksowy poradnik o lokalnym SEO.
Uzasadnienie "Kupujący widzieli"
Mechanizm działania tej justyfikacji nie jest do końca znany, jednak ma ona informować, że inni użytkownicy potwierdzają dostępność produktu w danym sklepie.
Justyfikacja "Recenzje"
Google prezentuje wybraną opinię pozostawioną przez użytkownika na Profilu, która zawiera wpisane słowa kluczowe. W ten sposób możemy się przekonać nie tylko o tym, czy dana firma świadczy interesujące nas usługi, ale również, jaki jest ich poziom. Fragment recenzji często zawiera wartościujące zwroty.
Sprawdź, jak pozyskiwać opinie zgodnie z prawem.
Uzasadnienie "Posty"
Prezentują fragment treści postu opublikowanego na Profilu, który zawiera frazy użyte przez użytkownika.
Jak uruchomić uzasadnienia na Profilu Firmy w Google?
Teoretycznie Google dąży do maksymalnej automatyzacji wielu elementów wizytówek, a justyfikacje są jednym z nich. Właściciel profilu w pewnym zakresie ma wpływ na to, czy uzasadnienia i na jakie frazy pojawią się w wyszukiwarce lub na Mapach. Oto kilka sposobów.
Konfiguracja dostępnych opcji na Profilu firmy
Cześć uzasadnień (Usługi, W menu, W magazynie) pojawi się na profilu, gdy w ustawieniach wprowadzimy odpowiednie informacje, np. zakres wykonywanych usług czy menu naszej restauracji. Warto więc przejrzeć, jakie mamy dostępne opcje i je uzupełnić. W zależności od kategorii naszej wizytówki (czyli branży, w której działamy) możemy zobaczyć nieco inne pola do wyboru lub uzupełnienia.
Sprawdź, jak dodać poszczególne informacje na Profilu Firmy w Google.
Regularne posty
Frazy używane w treści wpisów na profilach firmowych mają znaczenie. Odpowiednio dobrane i wkomponowane w treść wpisu mają szansę wyświetlić się użytkownikowi, który szuka danego produktu lub usługi w okolicy. Co ciekawe, gdy użytkownik kliknie taką wizytówkę, zobaczy tzw. propozycje na podstawie wyszukiwanej frazy oraz pytania klientów na profilu, które dotyczyły tego samego tematu. Trzeba jednak pamiętać, żeby zachować umiar, a same posty posiadały także atrakcyjną grafikę i były publikowane regularnie. Przeczytaj więcej o postach na Profilu Firmy w Google.
Pozycjonowanie strony
Na pojawiające się justyfikacje wpływ mają również realizowane działania SEO na podłączonej do profilu stronie. Oznaczenie „Na ich stronie” to jedno z najczęściej pojawiających się uzasadnień, które Google wyświetla w wynikach. Jeśli w przypadku Twojej wizytówki to oznaczenie nie wyświetla się, warto „przeaudytować” działania na GBP oraz rozważyć pozycjonowanie strony.
Regularne zbieranie opinii
Opinie są niezwykle ważne w pozycjonowaniu wizytówek Google i w justyfikacjach. Recenzje wystawiane przez zadowolonych klientów zwiększają wiarygodność firmy i mają wpływ na to, jakich fraz dotyczą justyfikacje. Mogą to być uzasadnienia dotyczące na przykład wykonywanych usług, czy też „wysokiej jakości obsługi” lub „niskich cen”. Dodatkowo, opinie wystawiane na wizytówkach dla restauracji, w których recenzowane jest konkretne danie, powodują wyświetlanie się justyfikacji „Propozycje z menu”.
Justyfikacje to dobra opcja na wyróżnienie swojej działalności!
Każda, nawet z pozoru kosmetyczna zmiana może dać wymierne efekty w postaci większej liczby zamówień, odwiedzin w lokalu czy połączeń telefonicznych od klientów. Profile Firmy w Google coraz częściej wybierane są przez osoby poszukujące nie tylko lokalnych usług i produktów. Zadbanie także o ten obszar, na pewno pomoże zwiększyć widoczność Twojej firmy i poprawić wyniki.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu Profilu Firmy w Google? Napisz do nas!
Źródła:
- https://www.brightlocal.com/learn/google-business-profile/optimization/justifications/ [data odczytu: 04.10.2024]
- https://searchengineland.com/google-local-justifications-everything-you-need-to-know-386307 [data odczytu: 04.10.2024]
- https://www.synup.com/en/learn/google-local-justifications [data odczytu: 04.10.2024]
- https://daltonluka.com/blog/local-justifications [data odczytu: 04.10.2024]
