Jak wygenerować link do opinii Google? Szybki poradnik!
Chcesz zachęcić klientów do wystawiania recenzji na Profilu Firmy? Koniecznie wygeneruj link do opinii Google, który poprowadzi użytkownika wprost do Twojej wizytówki i ułatwi cały proces. Jak to zrobić? Skorzystaj z naszej szybkiej instrukcji.
Link do wystawienia opinii Google - po co go generować?
Marketing rekomendacyjny jest jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Dzięki dobrym opiniom można:
- zbudować markę i zaufanie,
- przekonać do siebie nowych klientów,
- zapewnić o jakości realizowanych usług i sprzedawanych produktów.
Ponadto Google lepiej ocenia Profile Firmy, które posiadają dużą liczbę rekomendacji i dobrą średnią ocenę. W ten sposób można więc zwiększyć widoczność swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. To wszystko sprawia, że warto zachęcać klientów do wystawiania opinii, a podsyłanie linku kierującego bezpośrednio do miejsca dodania opinii ułatwia ten proces. Pamiętaj też, aby pozyskiwać opinie zgodnie z dyrektywą Omnibus.
Oczywiście na samym pozyskiwaniu opinii działania się nie kończą. Należy na bieżąco monitorować dodawane rekomendacje, odnosić się do pozytywnych, reagować obiektywnie na negatywne i wyciągać z nich wnioski. Jeśli spadek dobrych opinii wynika z pogorszenia jakości świadczonych usług, czym prędzej trzeba zareagować na tę sytuację.
Jak wygenerować link do wystawienia opinii Google?
Najłatwiejszym sposobem, by przygotować link do recenzji Google, jest skorzystanie z opcji dostępnej bezpośrednio na Profilu Firmy w Google. Poniżej instrukcja krok po kroku.
1. Logowanie na konto Google i wyszukanie Profilu w wyszukiwarce
Zaloguj się na konto Google, z którym masz powiązany Profil Firmy w Google. Następnie przejdź do google.pl i w pasku wyszukiwania wpisz nazwę swojej firmy. W wyszukiwarce pojawią się opcje umożliwiające zarządzanie Profilem.
2. Przejdź do sekcji Proś o opinie
Pod nazwą swojej firmy znajdziesz zakładki z opcjami. Kliknij strzałkę i rozwiń całe „menu”. Przejdź do sekcji Proś o opinie i kliknij ikonę.
3. Skopiuj link do wystawienia opinii Google
Na ekranie pojawi Ci się okno z linkiem do dodania recenzji Google. Skopiuj go i udostępnij swoim klientom.
Po kliknięciu linku użytkownikowi pojawi się poniższy ekran. Zobaczy nazwę Twojej firmy, będzie mógł dodać ocenę w postaci gwiazdek (Google wybiera, co użytkownik może dodatkowo ocenić), opublikować opinię, przesłać zdjęcia i wyklikać dodatkowe atrybuty (je również dopasowuje Google w zależności od rodzaju działalności i branży).
Gdzie udostępnić link do opinii Google?
Gdy masz już gotowy link do wystawiania recenzji na Profilu Firmy:
- umieść go w mailu podsumowującym zamówienie, realizację usługi,
- dodaj go na koniec chatu,
- dołącz go do paragonu lub faktury,
- opublikuj na swojej stronie internetowej, np. w zakładce rekomendacje lub kontakt.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna. Możesz podzielić się swoimi wrażeniami, klikając w poniższy link: [Wklej tutaj link]
Dodatkowe wskazówki dot. wysyłania prośby o wystawienie opinii
- Personalizuj wiadomość: zwróć się bezpośrednio do klienta i podziękuj mu za skorzystanie z Twoich usług.
- Wyślij wiadomość w odpowiednim momencie: najlepiej zrobić to zaraz po zakończeniu usługi lub realizacji zamówienia. A jeśli działasz w e-commerce, pamiętaj, aby odczekać czas na zwrot.
- Bądź cierpliwy: nie każdy klient zdecyduje się wystawić opinię, ale im więcej osób dostanie taką prośbę, tym większa szansa, że nowe recenzje się pojawią.
Chętnie pomożemy w zwiększaniu widoczności Twojej firmy - poznaj ofertę na stałą obsługę Profili Firm w Google.
Tworzenie linku do recenzji Google - podsumowanie
Pozyskiwanie opinii nie jest zadaniem łatwym - klienci najczęściej nie chcą dzielić swoimi doświadczeniami i wrażeniami. Przygotowanie linku do wystawiania recenzji Google ten proces ułatwia i może zmniejszyć barierę w dotarciu do Profilu Firmy. Ale samo generowanie linku to nie wszystko - pamiętaj o moderacji recenzji, odpowiadaniu zarówno na te pozytywne, jak i negatywne. Wyróżniaj również wybrane opinie na swojej stronie, zwiększając w ten sposób wiarygodność swojej firmy.
Źródła:
- https://support.google.com/business/answer/3474122?hl=pl [dostęp 17.09.24]