Jak wygenerować link do opinii Google? Szybki poradnik!

Jak wygenerować link do opinii Google?

Chcesz zachęcić klientów do wystawiania recenzji na Profilu Firmy? Koniecznie wygeneruj link do opinii Google, który poprowadzi użytkownika wprost do Twojej wizytówki i ułatwi cały proces. Jak to zrobić? Skorzystaj z naszej szybkiej instrukcji.

Link do wystawienia opinii Google - po co go generować?

Marketing rekomendacyjny jest jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Dzięki dobrym opiniom można:

  • zbudować markę i zaufanie,
  • przekonać do siebie nowych klientów,
  • zapewnić o jakości realizowanych usług i sprzedawanych produktów. 

Ponadto Google lepiej ocenia Profile Firmy, które posiadają dużą liczbę rekomendacji i dobrą średnią ocenę. W ten sposób można więc zwiększyć widoczność swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. To wszystko sprawia, że warto zachęcać klientów do wystawiania opinii, a podsyłanie linku kierującego bezpośrednio do miejsca dodania opinii ułatwia ten proces. Pamiętaj też, aby pozyskiwać opinie zgodnie z dyrektywą Omnibus.

Uwaga
Ważne! Nie nakłaniaj do pozostawienia wyłącznie pozytywnych opinii, rekomendacje muszą być prawdziwe, by były wiarygodne i dobrze budowały wizerunek marki.

Oczywiście na samym pozyskiwaniu opinii działania się nie kończą. Należy na bieżąco monitorować dodawane rekomendacje, odnosić się do pozytywnych, reagować obiektywnie na negatywne i wyciągać z nich wnioski. Jeśli spadek dobrych opinii wynika z pogorszenia jakości świadczonych usług, czym prędzej trzeba zareagować na tę sytuację.

Jak wygenerować link do wystawienia opinii Google?

Najłatwiejszym sposobem, by przygotować link do recenzji Google, jest skorzystanie z opcji dostępnej bezpośrednio na Profilu Firmy w Google. Poniżej instrukcja krok po kroku.

1. Logowanie na konto Google i wyszukanie Profilu w wyszukiwarce

Zaloguj się na konto Google, z którym masz powiązany Profil Firmy w Google. Następnie przejdź do google.pl i w pasku wyszukiwania wpisz nazwę swojej firmy. W wyszukiwarce pojawią się opcje umożliwiające zarządzanie Profilem.

link do opinii

Jak uzyskać link do recenzji Google - krok pierwszy

2. Przejdź do sekcji Proś o opinie

Pod nazwą swojej firmy znajdziesz zakładki z opcjami. Kliknij strzałkę i rozwiń całe „menu”. Przejdź do sekcji Proś o opinie i kliknij ikonę.

link do wystawienia opinii google

Jak wygenerować link do opinii Google - krok drugi

3. Skopiuj link do wystawienia opinii Google

Na ekranie pojawi Ci się okno z linkiem do dodania recenzji Google. Skopiuj go i udostępnij swoim klientom.

Jak uzyskać link do recenzji Google

Jak przygotować link do recenzji na Profilu Firmy - krok trzeci

Po kliknięciu linku użytkownikowi pojawi się poniższy ekran. Zobaczy nazwę Twojej firmy, będzie mógł dodać ocenę w postaci gwiazdek (Google wybiera, co użytkownik może dodatkowo ocenić), opublikować opinię, przesłać zdjęcia i wyklikać dodatkowe atrybuty (je również dopasowuje Google w zależności od rodzaju działalności i branży).

Wystawianie opinii za pomocą linku - widok użytkownika

Wystawianie opinii za pomocą linku - widok użytkownika

Gdzie udostępnić link do opinii Google?

Gdy masz już gotowy link do wystawiania recenzji na Profilu Firmy:

  • umieść go w mailu podsumowującym zamówienie, realizację usługi,
  • dodaj go na koniec chatu,
  • dołącz go do paragonu lub faktury, 
  • opublikuj na swojej stronie internetowej, np. w zakładce rekomendacje lub kontakt. 
Przykładowy tekst wiadomości z linkiem do opinii

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług! Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna. Możesz podzielić się swoimi wrażeniami, klikając w poniższy link: [Wklej tutaj link]

Dodatkowe wskazówki dot. wysyłania prośby o wystawienie opinii

  • Personalizuj wiadomość: zwróć się bezpośrednio do klienta i podziękuj mu za skorzystanie z Twoich usług.
  • Wyślij wiadomość w odpowiednim momencie: najlepiej zrobić to zaraz po zakończeniu usługi lub realizacji zamówienia. A jeśli działasz w e-commerce, pamiętaj, aby odczekać czas na zwrot.
  • Bądź cierpliwy: nie każdy klient zdecyduje się wystawić opinię, ale im więcej osób dostanie taką prośbę, tym większa szansa, że nowe recenzje się pojawią.

Chętnie pomożemy w zwiększaniu widoczności Twojej firmy - poznaj ofertę na stałą obsługę Profili Firm w Google.

Tworzenie linku do recenzji Google - podsumowanie

Pozyskiwanie opinii nie jest zadaniem łatwym - klienci najczęściej nie chcą dzielić swoimi doświadczeniami i wrażeniami. Przygotowanie linku do wystawiania recenzji Google ten proces ułatwia i może zmniejszyć barierę w dotarciu do Profilu Firmy. Ale samo generowanie linku to nie wszystko - pamiętaj o moderacji recenzji, odpowiadaniu zarówno na te pozytywne, jak i negatywne. Wyróżniaj również wybrane opinie na swojej stronie, zwiększając w ten sposób wiarygodność swojej firmy.

 

Źródła:

×