Napisanie dobrych treści na stronę bardzo często jest trudnym zadaniem. Często wyzwaniem jest samo wybranie tematu. Czy jest sposób na stworzenie uniwersalnych treści, które pomimo lat nie zestarzeją się? Okazuje się, że tak. W tym artykule przybliżymy zagadnienie “evergreen content”, które pozwala na tworzenie regularnego ruchu na stronie, dzięki stale aktualnym treściom. Przedstawimy również jak napisać takie artykuły.

 

Spis treści:

 

Co to jest evergreen content?

Treści określane jako evergreen content są to teksty, które się nie starzeją i są wiecznie aktualne. Bardzo często na blogach możemy spotkać tylko i wyłącznie aktualne treści, które generują ruch bardzo dynamicznie, ale równie szybko go tracą. Evergreen content pozwala na stałe generowanie ruchu na stronach www. Wiecznie zielone treści są to ponadczasowe tematy, które są i będą wyszukiwane. Evergreen content to przede wszystkim porady, wskazówki o uniwersalnej tematyce. Dobrze napisany artykuł w taki sposób pozwoli na zaangażowanie obecnych jak i nowych Klientów. Evergreenowe artykuły zaspokajają potrzeby informacyjne użytkowników przez długi czas, co przynosi serwisowi dodatkowy ruch w długoterminowej perspektywie.

 

Skąd pochodzi nazwa wiecznie żywych/zielonych treści?

Sformułowanie “wieczne zielone treści” (ang. evergreen plants) nawiązuje do roślinności, która przez cały rok pozostaje w jednym kolorze. Bardzo często jako przykład podawane są świerki czy choinki. Właśnie ta roślinność stała się inspiracją dla treści, które mają być stale aktualne, tak jak te drzewa są wiecznie zielone.

 

Jak napisać “wiecznie zielone treści”?

Jest bardzo wiele tematów, do których często wracamy, albo po prostu są wyszukiwane regularnie przez użytkownika. Pierwszym krokiem do napisania ponadczasowych treści jest dobranie odpowiedniego tematu. Najczęściej tego rodzaje artykuły można podzielić na kategorie:

  • recenzje produktów,
  • porównania i rankingi,
  • case study,
  • poradniki,
  • słowniki i encyklopedie.

Po wybraniu odpowiedniego tematu ważne jest, by artykuł został napisany w wyczerpujący sposób i by poruszał najważniejsze zagadnienia w obrębie danego zagadnienia. Jego zadaniem jest odpowiedź na najczęściej zadawane pytania przez użytkownika dotyczące danego tematu. Każdy tego typu artykuł musi zawierać odpowiednie słowa kluczowe. To one pozwalają użytkownikowi na znalezienie podstrony, która odpowiada na jego zapytanie. Kolejnym krokiem jest dodanie tytułów i podtytułów czy pogrubienie najważniejszych zagadnień. Aspektem, który jest niezwykle istotny w evergreen content jest to, że treści te powinniśmy, a nawet musimy aktualizować jeśli jest taka możliwość.

 

Czym nie jest evergreen content?

Treści, które nie sprawdzą się jako evergreen content są to artykuły nawiązujące np. do nowinek technologicznych i wszystkich tematów związanych z teraźniejszością takie jak:

  • reportaże,
  • newsy,
  • zestawienie panujących trendów,
  • felietony.
co nie wchodzi w skład evergreen content

Co nie wchodzi w skład evergreen content

 

Co daje evergreen content pod kątem SEO

Wiecznie zielone treści odróżniają się od newsów tym, że generują ruch w mniejszym stopniu, ale przez dłuższy okres czasu. Artykuły nawiązujące do obecnych trendów, generują bardzo wysoki ruch, ale niezwykle szybko go tracą, ponieważ użytkownicy tracą zainteresowanie danym tematem.

Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu strategii SEO? Skontaktuj się z nami!

 

Podsumowanie

Evergreen content są to treści, które będą cały czas aktualne, a użytkownicy przez wiele lat mogą być zainteresowani danym tematem. Pisanie tego typu artykułów jest czasochłonne, ponieważ wymaga dogłębnej analizy tego, czego szukają użytkownicy. Warto jednak poświęcić czas na stworzenie tego typu contentu na naszej witrynie. Wiecznie zielone treści pozwalają na generowanie stałego ruchu na stronie, a tym samym zwiększa widoczność serwisu w sieci.

 

Autor: Weronika Moździerz

 

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.