Opinie Klientów mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma oraz na wizerunek marki. To właśnie nim poświęcone jest drugie wideo z cyklu filmów na temat wizytówek Google.

 

W tym odcinku zawarte są odpowiedzi na trzy bardzo istotne pytania:

  • w jaki sposób wykorzystać potencjał opinii?
  • jak reagować na negatywne opinie?
  • co robić, aby zachęcić Klientów do wystawiania opinii?

Gdy wyszukujemy daną firmę w Google, wizytówka Google Moja Firma już na pierwszy rzut oka pokazuje nam jej ocenę w postaci gwiazdek. W oczach Klienta bardziej wiarygodna staje się marka, która ma wyższą średnią ocen.

Aby pojawiać się na najwyższych pozycjach w wizytówkach Google My Business, należy pamiętać o tym, aby opinie wystawiane przez Klientów nie były jedynie samymi gwiazdkami, ale także opisywały np. jakość usługi czy odczucia z nią związane. Koniecznie każda opinia powinna uzyskać odpowiedź, przez co dajemy jasny sygnał, że opinia Klienta o naszej firmie jest dla nas istotna – to dobrze wygląda i budujemy relację z Klientami, którzy być może do nas powrócą. Warto także lajkować te opinie, które uznamy za przydatne lub szczególnie miłe. Tym samym są lepiej wyeksponowane! Więcej o tym, jak najlepiej wykorzystać potencjał opinii, usłyszysz w powyższym wideo.

 

Chcesz prowadzić wizytówkę Google swojej marki, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami!

 

Zmorą wielu firm są negatywne opinie – jak sobie z nimi radzić? W zależności od tego, czy Klient wystawił ją zupełnie bezpodstawnie, czy jednak był niezadowolony z naszych usług, rozwiązania mogą być różne. W pierwszym przypadku, jeśli mamy pewność, że treść nie odnosi się do faktycznej sytuacji lub wprowadza innych użytkowników w błąd, taką opinię możemy zgłosić – należy pamiętać, że dane zgłoszenie analizuje algorytm i to na podstawie treści opinii decyduje, czy komentarz o naszej firmie kwalifikuje się do usunięcia. Należy więc regularnie zbierać pozytywne recenzje różnymi kanałami. W przypadku gdy mamy do czynienia z niejasną sytuacją, nieporozumieniem lub ewidentną winą po naszej stronie, warto na dany komentarz odpowiedzieć, starając się załagodzić sytuację i zaproponować na przykład rabat na kolejne zamówienie.

Aby nasza wizytówka wyświetlała się jako jedna z pierwszych, powinniśmy zadbać przede wszystkim o jakość opinii, ale także o ich ilość. Jest kilka sposobów na zachęcenie Klientów do podzielenia się swoją oceną. Jednym z nich jest dodanie skróconego linku do wystawienia opinii w mailingu, w stopce, czy na stronie internetowej – klikając w niego Klient zostanie bezpośrednio przeniesiony w miejsce wystawienia recenzji. Po więcej pomysłów sięgnij do powyższego wideo o opiniach w profilach wizytówek Google My Business.

Więcej o pozycjonowaniu na mapach Google znajdziesz na naszym kanale na YouTube. Z chęcią podpowiemy Ci jakie działania podjąć, aby zajmować najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki!

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.