W odpowiedzi na zmieniający się sposób tworzenia zapytań w wyszukiwarce Google powstają coraz to nowe koncepcje działań na stronach internetowych. Autorom witryn zależy, aby treści jak najpełniej odpowiadały na potrzeby internautów i jak najlepiej pozycjonowały się na liście wyników wyszukiwania. Jedną z popularnych koncepcji content marketingu jest ta oparta na pillar pages.

 

Spis treści:

 

Pillar page – co to jest?

Od jakiegoś czasu coraz większa liczba fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki Google ma formę pytań i jest złożona z kilku wyrazów. Ten trend, również za sprawą wyszukiwania głosowego, będzie się w przyszłości rozwijał. Chcąc jak najtrafniej odpowiadać na zapytania, Google promuje witryny, które zawierają treści na temat konkretnego, dość precyzyjnego zagadnienia. Warto postawić na strategię, zgodnie z którą treści na stronie www są odpowiednio zorganizowane. Najważniejszym elementem tej organizacji są właśnie pillar pages, czyli strony filary, na których można znaleźć wartościową treść na temat kluczowego zagadnienia. Następnie mamy podstrony z treściami powiązanymi z głównym zagadnieniem i rozszerzającym tę tematykę, a także bardzo ważne wewnętrzne linkowanie pomiędzy tymi podstronami i pillar page, zorganizowane tak, aby linki były jak najbardziej wartościowe.

 

strategia pillar pages - na czym to polega - Agencja seo sem Greenfields Wrocław

Strategia Pillar Page – na czym polega?

 

Jak stworzyć pillar page?

Pierwszym krokiem do stworzenia pillar page jest określenie, na jakie pytania i potrzeby internautów powinny odpowiadać treści na stronie internetowej. Pozwoli to określić dokładną tematykę konkretnych podstron. Każda pillar page powinna zawierać treści na jeden precyzyjnie określony temat, który nie będzie ani zbyt ogólny, ani zbyt szczegółowy. Jeszcze bardziej konkretne zagadnienia, doprecyzowujące lub rozwijające treści z podstrony będą zamieszczane np. we wpisach blogowych, do których pillar page będzie linkować. Treści na podstronach, zgodnie z informacjami zawartymi w powyższym akapicie, również powinny wzajemnie do siebie linkować.

 

Pillar page a SEO

Content marketing prowadzony z użyciem pillar pages to w pewnym sensie zmiana myślenia o pozycjonowaniu stron internetowych. W centrum zainteresowania nie są frazy kluczowe, a tematyka, która interesuje użytkowników. Oczywiście słowa kluczowe nadal są ważne, bo podstrony powinny je zawierać. Strategia SEO wykorzystująca pillar pages nawiązuje do pozycjonowania long tail. Nie skupia się bowiem na kilku najbardziej popularnych frazach, a wykorzystuje bogactwo sformułowań, których mogą używać internauci, w tym bardzo precyzyjne, konkretne pytania zadawane wyszukiwarce.
Ponadto, strategia pillar page pozwala na wzmocnienie wiarygodności serwisu dla Google, pozwala wzajemnie wzmacniać swoją pozycję treściom, które są skupione wokół jednego tematu, co zdecydowanie zwiększa potencjał SEO serwisu!

 

Podsumowanie

W Greenfields, agencji SEO z Wrocławia, wiemy, że tworzenie pillar page jest ambitnym wyzwaniem, które może jednak wznieść Twoją strategię SEO na wyższy poziom. Jeśli po lekturze tego artykułu czujesz się zainspirowany lub masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.