Gdzie pojawia się Profil Firmy w Google? Jak wyświetlane są wizytówki?

Posiadanie Profilu Firmy w Google to dziś niemal obowiązek dla każdej firmy, która chce zaistnieć w świadomości lokalnych klientów. To właśnie na wizytówkach konsumenci szukają informacji o godzinach otwarcia, asortymencie czy opinii innych użytkowników. Gdzie ich jednak szukać? Jak wyświetlane są Profile Firmy w Google i gdzie użytkownicy mogą je zobaczyć? Sprawdzimy w tym artykule!
Gdzie pojawia się wizytówka Google - wideo
Obejrzyj wideo, w którym opowiadamy, jak i gdzie pojawiają się wizytówki Google.
W powyższym wideo usłyszysz odpowiedzi na pytania:
- Gdzie wyświetla się nasza wizytówka Google,
- Czy Google wyświetla niezweryfikowane Profile Firmowe.
Więcej wiedzy na temat wizytówek GBP znajdziesz na naszej playliście na kanale YouTube.
Gdzie wyświetla się Profil Firmy w Google?
Użytkownik może zobaczyć Twoją wizytówkę firmową w kilku miejscach w wyszukiwarce i na mapach Google. Prezentacja Profilu różni się w zależności od wpisanego zapytania, intencji wyszukiwania, a także urządzenia, z którego korzysta Twój potencjalny klient.
Wizytówka firmowa w sekcji local pack
Tzw. local pack to wydzielona sekcja wyników w wyszukiwarce Google, która pojawia się na zapytania lokalne i eksponuje wybrane 3-4 firmy. Zobaczysz ją na samej górze listy, gdy wpiszesz np. hasło restauracja Gdańsk. Dzięki tej sekcji użytkownik widzi natychmiast najtrafniejsze, dopasowane do jego zapytania Profile Firmowe, zlokalizowane na mapie z ocenami i godzinami otwarcia.
Poznaj również 10 wskazówek, jak optymalizować wizytówkę firmową!
Profil firmy w panelu wiedzy w wynikach wyszukiwania
Panel wiedzy w wynikach wyszukiwania to miejsce, które pojawia się po prawej stronie, gdy w wyszukiwarkę wpisujemy dokładną nazwę firmy. W panelu wiedzy na wizytówce Google zobaczymy większość udostępnionych informacji - godziny otwarcia, dane firmowe, opinie, posty, menu lub usługi.
Sprawdź również naszą ofertę audytu Profilu Firmowego Google.
Wizytówki Google w sekcji Miejsca/Firmy w wynikach wyszukiwania
Ta sekcja to kolejny sposób, w jaki Google pokazuje lokalne firmy poza klasycznym local packiem i wynikami organicznymi. Pojawia się ona dalej na liście wyników, prezentując kolejne działalności ze zdjęciem, średnią oceną, zakresem cenowym i przyciskami kierującymi np. do strony internetowej.
Sekcja Miejsca/Firmy pojawia się jedynie w przypadku wybranych zapytań (mocno sprecyzowanych, np. kawiarnia rynek Wrocław) lub typów działalności (gastronomia, usługodawcy, hotele).
Profile Firmy w zakładce Miejsca w wyszukiwarce Google
W zakładce czy karcie Miejsca w wyszukiwarce Google zobaczymy mapę z pinezkami z listą firm. Zakładka może wyświetlać się pod różnymi nazwami, w zależności od kategorii przypisanej do wizytówki, np. dla hoteli jest to Zakwaterowanie.
Jak prezentują się tutaj wizytówki?
- Każda zawiera nazwę, kategorię działalności, ocenę, liczbę recenzji, adres, godziny otwarcia oraz przyciski: strona, trasa i połączenie.
- U góry mogą znaleźć się reklamy, a poniżej wyniki organiczne.
Wizytówki firmowe na Mapach Google na urządzeniach desktopowych
Profile firmowe oczywiście wyświetlają się w Google Maps. Na urządzeniach desktopowych po wpisaniu konkretnego zapytania (np. kawiarnia lub kawiarnia Poznań) po lewej stronie zobaczymy listę dopasowanych firm.
- Przy każdej pojawia się jej nazwa, średnia ocena oraz liczba opinii.
- Dodatkowo możemy otrzymać fragment recenzji, opisu usługi czy dodatkowe informacje, np. dostosowanie parkingu dla osób z niepełnosprawnościami.
- Przy wybranych typach działalności, a także Profilach korzystających z płatnej promocji lub zewnętrznych platform rezerwacyjnych (np. Booking, zjedz.my) zobaczymy przyciski typu Zarezerwuj czy Zadzwoń.
Profile Firmowe w aplikacji Google Maps
Profile Firmy w Google wyświetlają się także w aplikacji mobilnej Google Maps. Listę dopasowanych firm zobaczymy pod mapą i analogicznie będziemy mogli zapoznać się z takimi samymi informacjami, które prezentowane są na Mapie Google w przeglądarce na wersji desktopowej.
Wizytówka Google na stronie internetowej
Wizytówkę Google można także dodać na swoją stronę internetową, korzystając z kodu HTML, który udostępnia Google. Osadzenie mapki jest ważnym elementem lokalnego SEO, który może zwiększyć widoczność Twojego biznesu. Co pojawia się na Profilu Firmy osadzonym na stronie www? Tylko podstawowe informacje - nazwa firmy, adres, średnia ocena i liczba opinii oraz możliwość uzyskania wskazówek dojazdu.
Czy niezweryfikowane wizytówki Google są wyświetlane na mapach i wyszukiwarce?
Czy wizytówka Google musi być zweryfikowana, aby pojawiała się na mapach lub w wyszukiwarce? Nie. Profil Firmowy może dodać każdy, a czasami zostaje stworzony automatycznie przez Google. Jednak aby w pełni zarządzać wizytówką i móc całkowicie wykorzystać jej potencjał, powinna zostać zweryfikowana i poprawnie zoptymalizowana. Bez tego będzie jedynie zwykłą pinezką z nazwą naszej firmy na Google Maps.
Sprawdź naszą ofertę stałej obsługi Profili Firmowych Google.
Czy zawieszone Profile Firmowe pojawiają się w wyszukiwarce i Google Maps?
Nie. Jeśli Twój Profil został zawieszony, nie pojawi się już wcale na Mapach Google ani w wyszukiwarce.
Jak przywrócić zablokowany Profil Firmy w Google? Szczegółową instrukcję przedstawiamy w podlinkowanym artykule. Chętnie także pomożemy Ci uporać się z całym procesem. Napisz do nas - green-fields.pl/kontakt/!
Gdzie wyświetlane są wizytówki Google? Podsumowanie
Jak widzisz, Profile Firmowe pojawiają się w wielu miejscach w wyszukiwarce i na mapach Google. I choć prezentowane informacje się różnią, to koniecznie trzeba zadbać o ich aktualność i regularnie dodawać nowe posty, odpowiadać na opinie oraz pytania użytkowników. Dlaczego? Tylko aktywne wizytówki są dobrze oceniane i wysoko prezentowane na mapach. To czynnik rankingowy, na który możemy wpłynąć. Istotna jest także lokalizacja oraz zapytanie użytkownika, ale są to już elementy, na które mamy mniejszy wpływ i możliwości optymalizacyjne.
Potrzebujesz wsparcia w poprawie widoczności Profilu Firmowego? Napisz do nas!
Źródła:
- https://support.google.com/business/answer/145585?hl=pl [dostęp: 29.07.2025]
- https://support.google.com/business/answer/7091?hl=pl&sjid=12937752523443163845-EU [dostęp: 29.07.2025]
- https://support.google.com/knowledgepanel/answer/9163198?hl=pl [dostęp: 29.07.2025]
