Reklama w Google Maps - skuteczna forma promocji lokalnej działalności?

Aby dotrzeć do klientów szukających firm działających na lokalnym rynku, warto zainwestować w reklamy w Google Maps. Czym się wyróżniają, na czym polegają i dlaczego dobrze na nie postawić? Wyjaśniamy!
Czym jest reklama w Google Maps?
Reklama w Google Maps stanowi skuteczne narzędzie promocji firmy. Pozwala na dotarcie do użytkowników przebywających w określonym miejscu i szukających konkretnych produktów lub usług. Reklamy wyświetlają się po wpisaniu w Google Maps lub w wyszukiwarkę internetową Google określonych fraz, np. „stacja benzynowa Wrocław”. Kampanie reklamowe konfiguruje się w systemie Google Ads jako komponenty z lokalizacją.
Gdzie wyświetla się i jak wygląda reklama Google Maps? Przykłady
Planujesz uruchomić kampanię Google Ads zawierającą komponenty z lokalizacją? Sprawdź, gdzie najczęściej wyświetlają się reklamy Google Maps.
Mapy Google
Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google frazę związaną z wyszukiwanym miejsce, np. „pizzeria Wrocław”, zobaczy reklamy w formie kwadratowych pinezek.
Po najechaniu kursorem na reklamy sponsorowane pojawiają się szczegółowe dane kontaktowe.
Płatne reklamy w Google Maps wyświetlają się także w bocznym panelu aplikacji na górze listy i są oznaczone jako „Sponsorowane”.
Wyszukiwarka internetowa Google
Komponenty z lokalizacją wyświetlają się w trakcie przeglądania informacji w wyszukiwarce Google. Przykładowo po wpisaniu hasła „pizzeria Wrocław” w górnej części wyników wyszukiwania pojawiają się reklamy sponsorowane zawierające dane lokalizacyjne restauracji.
Co zawiera reklama Google Maps?
Podczas konfiguracji można ustawić elementy, takie jak grafika, zdjęcia, tekst, wideo. Reklamy sponsorowane w Google Maps ustawia się, dodając komponent lokalizacyjny. Trzeba również połączyć Profil Firmy z kontem Google Ads. Przy reklamie na Google Maps wyświetlają się elementy, takie jak::
- Nazwa firmy,
- Opis oferty,
- Dane kontaktowe
- Strona internetowa
- Materiały multimedialne, np. zdjęcia, filmy wideo,
- Przycisk „Zadzwoń”
- Wskazówki dojazdu,
- Godziny otwarcia,
- Cennik,
- Menu,
- Logo.
Ustawiając reklamy w Google Maps, można modyfikować różne elementy w zależności od potrzeb i celu biznesowego.
Reklamy Google Maps a logo na Profilu Firmy w Google
Logotyp dodaje się przy tworzeniu Profilu Firmy, ale ostatecznie to, czy się pojawi, zależy od algorytmów Google. W przypadku wielkich marek oraz firm cieszących się dużym ruchem na profilu, a dodatkowo systematycznie zdobywających pozytywne opinie i recenzje, logo jest widoczne na Profilu. Szansę na pojawienie się logotypu zwiększa też uruchomienie kampanii reklamowych w mapach Google, ale nie stanowi to gwarancji, że logo wyświetli się przy nazwie marki.
Jak skonfigurować reklamy w Google Maps i dodać komponenty z lokalizacją? Ogólne porady
- Konfiguracja reklam z lokalizacją odbywa się poprzez panel Google Ads.
- Żeby dodać reklamę w Google Maps, musisz mieć założony Profil Firmy w Google. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, dodaj swoją działalność do Map Google lub zgłoś prawa do istniejącej na mapach wizytówki.
- Stworzenie reklamy odbywa się podobnie jak w przypadku standardowych reklam tekstowych. Należy ustawić budżet, wybrać słowa kluczowe, czas trwania kampanii.
- Dodatkowo należy dodać komponenty z lokalizacją i określić zasięg reklamy.
Stworzenie kampanii w Google Maps zleć profesjonalistom! Napisz do nas!
Ile kosztuje reklama w Google Maps?
Na pytanie, ile kosztuje reklama w Google Maps, nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. System działa w modelu CPC, w którym płaci się za każde kliknięcie reklamę, np. w przycisk „Zadzwoń” lub link do strony firmowej. Budżet ustalamy podczas tworzenia kampanii. Na bieżąco można weryfikować jego wykorzystanie, a w razie potrzeby zwiększać środki przeznaczone na kampanię.
Żeby dobrze wykorzystać finanse na marketing, warto powierzyć konfigurację reklam specjaliście Google Ads lub agencji marketingowej. Usługa z reguły wiąże się również ze stworzeniem, aktualizacją lub optymalizacją Profilu Firmy w Google. To bardzo ważne, bo choć darmowa reklama w Google Maps nie istnieje, prawidłowo przygotowany profil przekłada się na większe prawdopodobieństwo pojawienia się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google Maps.
Dlaczego warto zdecydować się na reklamy w Google Maps? Korzyści
Reklamy w Google Maps wiążą się z szeregiem korzyści. Dowiedz się, dlaczego warto rozważyć tę formę promocji firmy.
- Stosunkowo małe koszty – reklama wyświetla się osobom wstępnie zainteresowanym skorzystaniem z usług lub produktów firmy. Zaawansowane opcje targetowania pozwalają na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców na podstawie ich lokalizacji, demografii, a także historii wyszukiwania. Dzięki temu charakteryzują się wysoką efektywnością i dobrym wykorzystaniem budżetu.
- Łatwość dotarcia do klientów z lokalnego rynku — reklamy Google Maps trafiają do grona odbiorców szukających produktów lub usług w określonym miejscu. Stworzenie kampanii reklamowej z wykorzystaniem komponentów lokalizacji firmy przyciąga uwagę klientów i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
- Większe prawdopodobieństwo kontaktu — Google Maps to jedna z popularniejszych usług dostępnych w Internecie. Z danych Statistica wynika, że w ciągu miesiąca aplikację pobiera ok. 11 mln osób na całym świecie (dane za wrzesień 2023). Duża liczba odbiorców przekłada się większe prawdopodobieństwo kontaktu telefonicznego lub mailowego.
- Wzrost ruchu na stronie internetowej — reklamy sponsorowane Google Maps zawierają adres do Twojej strony firmowej, co może pośrednio wpływać na zwiększenie ruchu w Twoim serwisie internetowym.
- Możliwość profesjonalnego zaprezentowania swojej firmy — stworzenie reklam w Google Maps pozwala na profesjonalne przedstawienie firmy w sieci. Na Profilu Firmy w Google można dodać opis, zdjęcia budynku, grafiki produktowe, a także inne materiały multimedialne.
- Dostęp do raportów i analiz — system reklamowy Google Ads udostępnia narzędzia analityczne, dzięki którym sprawdzisz m.in., ilu osobom wyświetliła się Twoja reklama.
Kto powinien zdecydować się na reklamę w Google Maps?
Reklamę w Google Maps poleca się przede wszystkim przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku. Z oferty mogą skorzystać małe, średnie i duże firmy, które chcą pozyskać klientów przy stosunkowo niskim budżecie marketingowym. Z rozwiązania korzystają m.in. właściciele:
- Restauracji i kawiarni,
- Sklepów i galerii handlowych,
- Salonów fryzjerskich,
- Warsztatów samochodowych,
- Hoteli i pensjonatów,
- Gabinetów lekarskich,
- Klubów sportowych.
Postaw na reklamy w Google Maps!
Reklamy w Google Maps cieszą się rosnącym zainteresowaniem i w sposób znaczący zwiększają zainteresowania ofertą Twojej firmy. Ponadto pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i profesjonalnie się zaprezentować. Decydując się na taką formę kampanii, warto na bieżąco monitorować efekty działań i stopień wykorzystania budżetu, aby mieć wszystko pod kontrolą.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie kampanii Google Ads? Napisz do nas!
ródła:
- Lokalne reklamy w wyszukiwarcehttps://support.google.com/google-ads/answer/3246303?sjid=15451178436807696539-EU [dostęp 12.06.2024]
- Komponenty z lokalizacją https://support.google.com/google-ads/answer/2404182?hl=pl#zippy=%2Cdodawanie-komponent%C3%B3w-z-lokalizacj%C4%85%2Cu%C5%BCywanie-w-google-ads-lokalizacji-sklep%C3%B3w-sieciowych [dostęp 12.06.2024]
- Reklamy w mapach https://support.google.com/maps/answer/9947218 [dostęp 12.06.2024]
- Statista Leading Google apps in September 2023, by downloads, https://www.statista.com/statistics/248959/top-global-google-app-downloads-google-play/ [dostęp 12.06.2024]