Reklama w Google Maps - skuteczna forma promocji lokalnej działalności?

Aby dotrzeć do klientów szukających firm działających na lokalnym rynku, warto zainwestować w reklamy w Google Maps. Czym się wyróżniają, na czym polegają i dlaczego dobrze na nie postawić? Wyjaśniamy!

Czym jest reklama w Google Maps?

Reklama w Google Maps stanowi skuteczne narzędzie promocji firmy. Pozwala na dotarcie do użytkowników przebywających w określonym miejscu i szukających konkretnych produktów lub usług. Reklamy wyświetlają się po wpisaniu w Google Maps lub w wyszukiwarkę internetową Google określonych fraz, np. „stacja benzynowa Wrocław”. Kampanie reklamowe konfiguruje się w systemie Google Ads jako komponenty z lokalizacją. 

Gdzie wyświetla się i jak wygląda reklama Google Maps? Przykłady

Planujesz uruchomić kampanię Google Ads zawierającą komponenty z lokalizacją? Sprawdź, gdzie najczęściej wyświetlają się reklamy Google Maps.

Mapy Google

Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google frazę związaną z wyszukiwanym miejsce, np. „pizzeria Wrocław”, zobaczy reklamy w formie kwadratowych pinezek.

Ads w Google Maps kwadratowe pinezki

Reklamy w Google Maps, źródło: Google Maps

Po najechaniu kursorem na reklamy sponsorowane pojawiają się szczegółowe dane kontaktowe.

Reklamowanie w Google Maps

Reklamy w Google Maps, źródło: Google Maps

Płatne reklamy w Google Maps wyświetlają się także w bocznym panelu aplikacji na górze listy i są oznaczone jako „Sponsorowane”.

Reklama w bocznym panelu google maps

Reklama w Google Maps, źródło: Google Maps

Wyszukiwarka internetowa Google

Komponenty z lokalizacją wyświetlają się w trakcie przeglądania informacji w wyszukiwarce Google. Przykładowo po wpisaniu hasła „pizzeria Wrocław” w górnej części wyników wyszukiwania pojawiają się reklamy sponsorowane zawierające dane lokalizacyjne restauracji.

Reklama zawierająca komponent lokalizacyjny, źródło wyszukiwarka Google

Reklama zawierająca komponent lokalizacyjny, źródło wyszukiwarka Google

Co zawiera reklama Google Maps?

Podczas konfiguracji można ustawić elementy, takie jak grafika, zdjęcia, tekst, wideo. Reklamy sponsorowane w Google Maps ustawia się, dodając komponent lokalizacyjny. Trzeba również połączyć Profil Firmy z kontem Google Ads. Przy reklamie na Google Maps wyświetlają się elementy, takie jak::

  • Nazwa firmy,
  • Opis oferty,
  • Dane kontaktowe
  • Strona internetowa
    • Materiały multimedialne, np. zdjęcia, filmy wideo, 
    • Przycisk „Zadzwoń” 
    • Wskazówki dojazdu,
  • Godziny otwarcia,
  • Cennik,
  • Menu,
  • Logo.

Ustawiając reklamy w Google Maps, można modyfikować różne elementy w zależności od potrzeb i celu biznesowego.

Reklamy Google Maps a logo na Profilu Firmy w Google

Logotyp dodaje się przy tworzeniu Profilu Firmy, ale ostatecznie to, czy się pojawi, zależy od algorytmów Google. W przypadku wielkich marek oraz firm cieszących się dużym ruchem na profilu, a dodatkowo systematycznie zdobywających pozytywne opinie i recenzje, logo jest widoczne na Profilu. Szansę na pojawienie się logotypu zwiększa też uruchomienie kampanii reklamowych w mapach Google, ale nie stanowi to gwarancji, że logo wyświetli się przy nazwie marki.

Jak skonfigurować reklamy w Google Maps i dodać komponenty z lokalizacją? Ogólne porady

  1. Konfiguracja reklam z lokalizacją odbywa się poprzez panel Google Ads.
  2. Żeby dodać reklamę w Google Maps, musisz mieć założony Profil Firmy w Google. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, dodaj swoją działalność do Map Google lub zgłoś prawa do istniejącej na mapach wizytówki.
  3. Stworzenie reklamy odbywa się podobnie jak w przypadku standardowych reklam tekstowych. Należy ustawić budżet, wybrać słowa kluczowe, czas trwania kampanii.
  4. Dodatkowo należy dodać komponenty z lokalizacją i określić zasięg reklamy.

Stworzenie kampanii w Google Maps zleć profesjonalistom! Napisz do nas!

Ile kosztuje reklama w Google Maps?

Na pytanie, ile kosztuje reklama w Google Maps, nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. System działa w modelu CPC, w którym płaci się za każde kliknięcie reklamę, np. w przycisk „Zadzwoń” lub link do strony firmowej. Budżet ustalamy podczas tworzenia kampanii. Na bieżąco można weryfikować jego wykorzystanie, a w razie potrzeby zwiększać środki przeznaczone na kampanię. 

Żeby dobrze wykorzystać finanse na marketing, warto powierzyć konfigurację reklam specjaliście Google Ads lub agencji marketingowej. Usługa z reguły wiąże się również ze stworzeniem, aktualizacją lub optymalizacją Profilu Firmy w Google. To bardzo ważne, bo choć darmowa reklama w Google Maps nie istnieje, prawidłowo przygotowany profil przekłada się na większe prawdopodobieństwo pojawienia się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google Maps. 

Dlaczego warto zdecydować się na reklamy w Google Maps? Korzyści

Reklamy w Google Maps wiążą się z szeregiem korzyści. Dowiedz się, dlaczego warto rozważyć tę formę promocji firmy.

  • Stosunkowo małe koszty – reklama wyświetla się osobom wstępnie zainteresowanym skorzystaniem z usług lub produktów firmy. Zaawansowane opcje targetowania pozwalają na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców na podstawie ich lokalizacji, demografii, a także historii wyszukiwania. Dzięki temu charakteryzują się wysoką efektywnością i dobrym wykorzystaniem budżetu.
  • Łatwość dotarcia do klientów z lokalnego rynku — reklamy Google Maps trafiają do grona odbiorców szukających produktów lub usług w określonym miejscu. Stworzenie kampanii reklamowej z wykorzystaniem komponentów lokalizacji firmy przyciąga uwagę klientów i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
  • Większe prawdopodobieństwo kontaktu — Google Maps to jedna z popularniejszych usług dostępnych w Internecie. Z danych Statistica wynika, że w ciągu miesiąca aplikację pobiera ok. 11 mln osób na całym świecie (dane za wrzesień 2023). Duża liczba odbiorców przekłada się większe prawdopodobieństwo kontaktu telefonicznego lub mailowego.
  • Wzrost ruchu na stronie internetowej — reklamy sponsorowane Google Maps zawierają adres do Twojej strony firmowej, co może pośrednio wpływać na zwiększenie ruchu w Twoim serwisie internetowym.
  • Możliwość profesjonalnego zaprezentowania swojej firmy — stworzenie reklam w Google Maps pozwala na profesjonalne przedstawienie firmy w sieci. Na Profilu Firmy w Google można dodać opis, zdjęcia budynku, grafiki produktowe, a także inne materiały multimedialne.
  • Dostęp do raportów i analiz — system reklamowy Google Ads udostępnia narzędzia analityczne, dzięki którym sprawdzisz m.in., ilu osobom wyświetliła się Twoja reklama.

Kto powinien zdecydować się na reklamę w Google Maps?

Reklamę w Google Maps poleca się przede wszystkim przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku. Z oferty mogą skorzystać małe, średnie i duże firmy, które chcą pozyskać klientów przy stosunkowo niskim budżecie marketingowym. Z rozwiązania korzystają m.in. właściciele:

  • Restauracji i kawiarni,
  • Sklepów i galerii handlowych,
  • Salonów fryzjerskich,
  • Warsztatów samochodowych,
  • Hoteli i pensjonatów,
  • Gabinetów lekarskich,
  • Klubów sportowych.

Postaw na reklamy w Google Maps!

Reklamy w Google Maps cieszą się rosnącym zainteresowaniem i w sposób znaczący zwiększają zainteresowania ofertą Twojej firmy. Ponadto pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i profesjonalnie się zaprezentować. Decydując się na taką formę kampanii, warto na bieżąco monitorować efekty działań i stopień wykorzystania budżetu, aby mieć wszystko pod kontrolą.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie kampanii Google Ads? Napisz do nas!

ródła: 

  1. Lokalne reklamy w wyszukiwarcehttps://support.google.com/google-ads/answer/3246303?sjid=15451178436807696539-EU [dostęp 12.06.2024]
  2. Komponenty z lokalizacją https://support.google.com/google-ads/answer/2404182?hl=pl#zippy=%2Cdodawanie-komponent%C3%B3w-z-lokalizacj%C4%85%2Cu%C5%BCywanie-w-google-ads-lokalizacji-sklep%C3%B3w-sieciowych [dostęp 12.06.2024]
  3. Reklamy w mapach https://support.google.com/maps/answer/9947218 [dostęp 12.06.2024]
  4. Statista Leading Google apps in September 2023, by downloads, https://www.statista.com/statistics/248959/top-global-google-app-downloads-google-play/ [dostęp 12.06.2024]
×