Jak dodać użytkownika w Google Search Console?

Jak dodać użytkownika w Google Search Console

Google Search Console to narzędzie, umożliwiające monitorowanie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu możemy sprawdzić np. czy strona jest poprawnie indeksowana lub, czy na witrynę nie została nałożona żadna kara. Z tego względu prośba o przyznanie praw dostępowych do Google Search Console to jeden z pierwszych elementów wymaganych do wykonania pełnego audytu strony oraz wstęp do pozycjonowania witryn naszych Klientów. W artykule przygotowaliśmy krótki poradnik krok po kroku, jak przejść przez ten proces szybko i skutecznie.

Przyznanie dostępów do Google Search Console

1. Po zalogowaniu się do panelu Google Search Console klikamy w „USTAWIENIA”

google search console pasek boczny uslugi

 

2. Należy wybrać opcję „Użytkownicy i uprawnienia”

google search console uzytkownicy i uprawnienia

3. Należy kliknąć niebieski przycisk „Dodaj użytkownika

google search console pasek dodawania uzytkownika

4. Należy podać adres email, na jaki chcemy przyznać dane dostępowe oraz nadać uprawnienia. Email musi być w domenie Gmail (np. nazwa@gmail.com) lub powiązany z kontem Google. Zalecane uprawnienia jak na grafice poniżej. Następnie klikamy „Dodaj

google search console pole do wpisania uzytkownika

×