Jak dodać użytkownika w Google Search Console?
Google Search Console to narzędzie, umożliwiające monitorowanie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu możemy sprawdzić np. czy strona jest poprawnie indeksowana lub, czy na witrynę nie została nałożona żadna kara. Z tego względu prośba o przyznanie praw dostępowych do Google Search Console to jeden z pierwszych elementów wymaganych do wykonania pełnego audytu strony oraz wstęp do pozycjonowania witryn naszych Klientów. W artykule przygotowaliśmy krótki poradnik krok po kroku, jak przejść przez ten proces szybko i skutecznie.
Przyznanie dostępów do Google Search Console
1. Po zalogowaniu się do panelu Google Search Console klikamy w „USTAWIENIA”
2. Należy wybrać opcję „Użytkownicy i uprawnienia”
3. Należy kliknąć niebieski przycisk „Dodaj użytkownika”
4. Należy podać adres email, na jaki chcemy przyznać dane dostępowe oraz nadać uprawnienia. Email musi być w domenie Gmail (np. nazwa@gmail.com) lub powiązany z kontem Google. Zalecane uprawnienia jak na grafice poniżej. Następnie klikamy „Dodaj”