Google Page Experience Update – termin wdrożenia przesunięty
Google opóźnia wdrożenie aktualizacji algorytmu Page Experience. Termin wprowadzenia aktualizacji zostanie przesunięty z maja 2021 roku na połowę czerwca, kiedy to rozpocznie się stopniowe wdrażanie, które potrwa do końca sierpnia.
Powodem, jaki podaje Google w kwestii opóźnienia terminu wdrożenia, jest pomoc w dalszym doskonaleniu strony z myślą o doświadczeniach użytkowników, aby być w pełni gotowym na nadchodzący update. Ponadto Google będzie w stanie monitorować wszelkie nieoczekiwane lub niezamierzone pojawiające się problemy. Wizją Google jest, aby wspólnie tworzyć internetowy ekosystem, który pokochają wszyscy użytkownicy.
Pomimo że Page Experience Update jest przesunięty w czasie, już dzisiaj w Google Search Console możemy zobaczyć raport The Page Experience.
A jakich przykładowych aktualizacji możemy spodziewać się od połowy czerwca?
- zmiany w rankingu Google zaczną się stopniowo rozprzestrzeniać
- znak „pioruna” AMP zacznie znikać
- na horyzoncie pojawiła się odznaka Page Experience, jednak jest w ona w fazie testów Google i nie ma jeszcze konkretnej decyzji co do jej wdrożenia
- zaktualizowana zostanie karuzela Najważniejszych Wiadomości w wyszukiwarce - korzystanie z formatu AMP nie będzie już wymagane, więc każda strona, niezależnie od wskaźników
- Core Web Vitals lub statusu strony, będzie kwalifikować się do wyświetlania w karuzeli, o ile treści będą zgodne z polityką i wytycznymi Google News.
Pełny Google Page Experience Update wdrożony będzie na koniec sierpnia 2021 roku. Aktualizacja obejmie również podstawowe wskaźniki internetowe Core Web Vitals, takie jak LCP, FID i CLS. Więcej na ich temat przeczytasz w tym artykule.