Meta wprowadza subskrypcję bez reklam - Meta Verified

Meta Verified - subskrypcje bez reklam

Facebook i Instagram oferują subskrypcję bez reklam w Europie

Na początku listopada Meta wprowadziła nową opcję subskrypcji w UE, EOG i Szwajcarii. Koszt subskrypcji to 9,99 euro miesięcznie na komputery lub 12,99 euro miesięcznie na smartfony w systemach iOS i Android. Subskrypcja ma zastosowanie do wszystkich połączonych kont na Facebooku i Instagramie w centrum kont użytkownika.

Decyzja o wprowadzeniu tej opcji stanowi odpowiedź i dowód zaangażowania firmy Meta w przestrzeganie zmieniających się przepisów europejskich. Obecnie przed wykorzystaniem technologii śledzenia do pokazywania spersonalizowanych reklam konieczne będzie otrzymanie zgody od użytkownika.

Pojawienie się subskrypcji bez reklam na platformach mediów społecznościowych to przełomowy moment w reklamie i marketingu internetowym. Niewątpliwie, preferencje użytkowników i względy prywatności będą odgrywały kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości marketingu cyfrowego.

Jakie konsekwencje wynikną z decyzji o wykupieniu subskrypcji bez reklam?

Chociaż zakup subskrypcji bez reklam może okazać się korzystnym rozwiązaniem dla niektórych użytkowników to warto najpierw zapoznać się z jej skutkami. Subskrypcja bez reklam wpływa na możliwość zamieszczania reklam i uczestnictwa w reklamach partnerskich, a także na możliwości zarabiania pieniędzy za pośrednictwem produktów Mety. Z powodu niewyrażenia zgody na  wykorzystanie informacji o użytkowniku na potrzeby reklam nastąpi utrata dostępu do wielu usług.

Po zakupie subskrypcji bez reklam nie będziesz mógł skorzystać z:

  • Zamieszczania reklam i promowania postów przez konto na Instagramie i profil na Facebooku
  • Zamieszczania reklam w imieniu strony na Facebooku (jedynie jeśli strona jest połączona z kontem na Instagramie, które korzysta z subskrypcji produktów Meta bez reklam)
  • Uczestnictwa w reklamach partnerskich na Instagramie lub Facebooku
  • Monetyzacji z wykorzystaniem reklam w rolkach i reklam in-stream

Co to wszystko oznacza dla marketingowców?

Specjaliści od marketingu mogą teraz napotkać nowe wyzwania, ponieważ zasięg i zdolność kierowania reklam do określonych odbiorców może ulec zmniejszeniu z powodu korzystania przez niektórych użytkowników z płatnych subskrypcji. Sukces pozostałych reklam będzie głównym czynnikiem decydującym o ostatecznej decyzji podejmowania działań reklamowych w META ADS.

Niektórzy reklamodawcy mogą być skłonni do zmniejszenia liczby odbiorców docelowych lub skupienia się na mniejszej grupie docelowej, jeśli przełoży się to na zwiększenie wyników. Inni mogą być zmuszeni do ponownego przemyślenia swojej strategii. Marketerzy będą musieli wprowadzać innowacje, aby skutecznie angażować swoich docelowych odbiorców w zmieniającej się sferze mediów społecznościowych. Tworzenie skutecznych kampanii reklamowych będzie wymagała monitorowania pojawiających się trendów, preferencji klientów i funkcji platformy. Ważne jest również priorytetowe traktowanie zaangażowania użytkowników, jakości treści i kreatywnych formatów reklamowych.

Aby utrzymać uwagę użytkowników, którzy nie korzystają z reklam, Meta może zacząć inwestować w innowacyjne formaty reklamowe, które wykraczają poza tradycyjne banery reklamowe. Może to doprowadzić do opracowania bardziej angażujących, nieinwazyjnych treści reklamowych.

Sukces usługi Meta bez reklam zależeć będzie od tego, jak liczna będzie grupa subskrybentów, gotowych płacić za zwiększoną prywatność i brak reklam. Wpływ tych działań na reklamodawców będziemy mogli zaobserwować na szerszą skalę w ciągu nadchodzących miesięcy, a wtedy z pewnością podzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.

Jeśli potrzebujesz skutecznej kampanii reklamowej, napisz do nas!

Źródła:

Facebook and Instagram to Offer Subscription for No Ads in Europe | Meta (fb.com)

How Ad-Free Plans For Tiktok, Meta Affect Marketers - DMNews

The Ad-Free Social Media Subscriptions: How Will It Impact Advertising and Marketing? | LinkedIn

×