Od kilku tygodni, temat nowej aktualizacji Apple iOS 14, nie schodzi z ust reklamodawców. Prawdziwie rewolucyjna zmiana w kontekście polityki prywatności najbardziej dotkliwie dotknie Facebooka i jego system reklamowy. Wspomniana zmiana odnosi się bezpośrednio do kwestii pozyskiwania danych użytkowników i ich dostępności dla platformy, tutaj szczególnie w kwestiach remarketingowych i optymalizacji kampanii o konwersje przypisane do konta reklamowego.

 

aktualizacja apple ios 14 wpływ na kampanie facebook ads

Wpływ aktualizacji iOS 14 na kampanie Facebook Ads

 

     Apple, decyzję o śledzeniu swoich użytkowników pozostawia im samym – teraz to oni będą świadomie zarządzać obserwacją aktywności po przejściu na strony internetowej z reklam wyświetlanych w serwisie społecznościowym. Największa obawa reklamodawców jest taka, że znaczna większość potencjalnych klientów z systemem iOS, będzie poza ich zasięgiem w działaniach remarketingowych czy w kampaniach, które nastawione są na optymalizację po konwersjach/zdarzeniach niestandardowych, a jak dobrze wiadomo – te sposoby docierania do użytkowników są najbardziej efektywne.

O ile % osób korzystających z urządzeń Apple na danym koncie reklamowym nie jest znaczny, to istnieje obawa, że grupa ta, która jest potencjalnie skora do wydawania pieniędzy zostanie pozbawiona szansy na konwersje i dotarcie do produktu/usługi. Ocena nowej sytuacji będzie możliwa dopiero po wejściu w życie zmian i obserwacji w czasie działań reklamowych na Facebook Ads.

*Zmiana wprowadzona w ostatnim czasie, która dotyczy mierzenia atrybucji na platformie Facebook – zmiana modelu z 28 dni, na 7.

W przypadku firm, których ścieżki zakupowe rozłożone są w czasie, już dziś można zaobserwować znaczne spadki, z racji mniejszego okresu analizy efektywności. To także mniej danych do optymalizacji konwersji w kampaniach.

     Aby przygotować się na nadchodzące zmiany Facebook rekomenduje, przede wszystkim proces uświadamiania klientów reklamowych, że takie zmiany wpływają na ocenę efektywności prowadzonych w czasie działań i błędnie mogą sugerować spadki i straty, co w rzeczywistości może nie być prawdą. Istotne jest także aby przeprowadzić weryfikację domeny w systemie Menedżera firmy w sekcji Bezpieczeństwo marki i zweryfikować zdarzenia niestandardowe i ich priorytetu dla danej domeny (tutaj ważna informacja dla subdomen – jedna domena = 8 unikalnych zdarzeń, nie ma podziału np. na wersje językowe).

Trzeba zwrócić także uwagę na fakt, że po aktualizacji – kampanie reklamowe, które bazują na tych ustawieniach mogą zostać wstrzymane i ręcznie trzeba je przywrócić. A do samego poszerzenia grup celu warto rozważyć reedycję grup remarketingowych.

 

     Masz pytania dotyczące opisanych zmian? Zastanawiasz się, czy jakkolwiek wpłyną one na Twoją markę? Chętnie porozmawiamy o szansach i zagrożeniach dla Twojej firmy w odniesieniu do zmian w polityce prywatności Apple.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.