Firma McAfee opublikowała raport, które współautorem jest Ben Edelman, badacz oprogramowania szpiegowskiego, w którym przedstawia zagrożenia ze strony wyszukiwarek internetowych.

 

Użytkownicy wyszukiwarek narażeni na przekierowania strony

 

Użytkownicy wyszukiwarek (Google, Yahoo!, MSN, AOL i Ask) są narażeni na ryzyko przekierowania strony. Badanie prowadzone od stycznia do kwietnia 2006r. wykazało, że nawet wyszukiwanie popularnych słów wiąże się z niebezpieczeństwem. Niebezpieczne strony mogły stanowić nawet 72% niektórych zapytań takich jak „free screensavers”, „digital music”, „popular software”, czy „singers”. Badanie zrealizowane zostało dzięki zespołowi niedawno przejętej przez McAfee firmy SiteAdvisor. Zespół ten dysponuje narzędziem SiteAdvisor dostępnym bezpłatnie w Internecie, które ocenia przez zautomatyzowane testy stopień zagrożenia danej strony. Narzędzie bierze pod uwagę exploity, oprogramowanie szpiegowskie, reklamowe, pop-up, czy potencjalnie niebezpieczne oprogramowanie i formularze do wysyłania emaili.

Co więcej raport wykazał, że nawet wyniki sponsorowane – płatne przez reklamodawców – są bardziej niebezpieczne niż niesponsorowane. Średnio 8,5% odnośników sponsorowanych kierowało do stron niebezpiecznych – w porównaniu do 3,1% w przypadku wyników, które nie były sponsorowane.

Raport z badania wyszukiwarek internetowych można znaleźć pod adresem: http://www.siteadvisor.com/studies/search_safety_may2006.html

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.