Dynamiczny od wielu lat rozwój rynku e-commerce za sprawą pandemii Covid-19 jeszcze bardziej przyspieszył. Firma PwC w opublikowanym na początku 2021 roku raporcie informuje, że w 2020 roku wielkość sprzedaży przez internet wzrosła o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rozwój niesie ze sobą coraz większe oczekiwania klientów związane z zakupami online. Jeden z naszych partnerów – firma Betafence – wyszła im naprzeciw i stworzyła pierwszy w historii marki sklep internetowy, a wsparcie Greenfields było ważnym elementem tego projektu.

 

Spis treści:

 

Sklep internetowy Betafence – na czym polegał projekt?

Betafence to wiodący producent ogrodzeń i bram oraz światowy lider na rynku obwodowej ochrony posesji. Swój pierwszy sklep internetowy firma postanowiła otworzyć w Polsce, która jest ważnym rynkiem dla Betafence i gdzie znajdują się najważniejsze zakłady produkcyjne i dystrybucyjne przedsiębiorstwa. Dzięki nowemu kanałowi sprzedaży producent chciał dotrzeć do większej liczby Klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby.

Głównym celem, jaki przyświecał Betafence przy tworzeniu sklepu, była możliwość sprzedaży produktów przez producenta bezpośrednio Klientom. Firma chciała przy tym, aby mogli oni znaleźć w jej sklepie dokładnie to, czego szukają, a także kupić w jednym miejscu wszystkie elementy niezbędne do udanego montażu ogrodzenia. Aby to osiągnąć, postanowiono wdrożyć systemowe podejście do przeglądania produktów i specjalny konfigurator ogrodzeń oraz zmienić nazwy produktów na takie, które będą podkreślać ich kompatybilność.

 

konfigurator ogrodzeń - pierwszy sklep internetowy Betafence

Konfigurator ogrodzeń – zaprojektuj swoje ogrodzenie [źródło: https://sklep.betafence.pl/pl_PL/]

 

Innowacyjny konfigurator ogrodzeń pozwala Klientom w Polsce odnaleźć swój dom na mapie Google i zaplanować przebieg ogrodzenia bezpośrednio w widoku satelitarnym. Zapewnia także dobór wszystkich pasujących elementów potrzebnych do instalacji projektowanego ogrodzenia. Klient może wybrać jeden z trzech systemów i przeglądać wyłącznie kompatybilne z nim elementy. Wystarczy, że użytkownik odpowie na kilka pytań dotyczących projektu ogrodzenia, a konfigurator doda do koszyka odpowiednią liczbę paneli, słupów, zacisków i mocowań, a także bramy, furtki i akcesoria wybrane przez klienta.

 

Greenfields dla Betafence – zakres prac

Sposób, w jaki został zaprojektowany sklep Betafence, ułatwia Klientom znalezienie dokładnie tego, czego szukają. Działania, które podjęliśmy, wspierając ten projekt, obejmowały następujące obszary:

 

Współpraca Greenfields i Betafence - zakres działań

Współpraca Greenfields i Betafence – zakres działań

 

Pomoc w doborze contentu

W ścisłej współpracy z Klientem przeanalizowaliśmy wszystkie treści dostępne na dwóch stronach firmowych marki. Na tej podstawie określiliśmy tematykę unikalnego contentu dedykowanego nowemu sklepowi. Będzie to miało znaczenie dla pozycjonowania organicznego i doświadczeń użytkowników.

 

Stworzenie strategii SEO

Przed publikacją nowej strony wykonaliśmy jej szczegółowy audyt. Skupiliśmy się na:

  • analizie konkurencji,
  • audycie technicznym,
  • strukturze strony i tym, co warto usprawnić jeszcze przed startem sklepu,
  • linkowaniu wewnętrznym między stronami marki,
  • mikroformatach,
  • przygotowaniu środowiska pod wdrożenie analityki.

Stworzyliśmy kompleksową i długoterminową strategię SEO, która ma na celu promocję zupełnie nowej domeny sklepu w wyszukiwarce przy wykorzystaniu silnych pozycji innych stron marki na rynku polskim. Dzięki cross-linkowaniu udało nam się połączyć osobne witryny i stworzyć przestrzeń bogatą w inspiracje, informacje o produktach i oczywiście dającą możliwość zakupu produktów Betafence.

 

Analityka internetowa

Zaimplementowaliśmy narzędzie Google Analytics wraz z Enhanced E-commerce Tracking oraz narzędziem Google Tag Manager. Zbudowaliśmy także dashboard menadżerski z kluczowymi KPI oraz innymi metrykami pomocnymi przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Przejrzyste i rzetelne dane stanowią podstawę skutecznego zarządzania sklepem internetowym.

 

Szeroka kampania digitalowa nowego sklepu

Opracowaliśmy kampanię sklepu internetowego wykorzystującą Google Ads i Facebook Ads. W ścisłej współpracy z zespołem Klienta stworzyliśmy pakiet graficznych i tekstowych reklam promujących sklep w wyszukiwarce Google i na Facebooku.

 

Ścisła współpraca z programistami

Nasza agencja była obecna na każdym etapie rozmów z programistami. Celem współpracy było przygotowanie sklepu do działań SEO, analitycznych i promocyjnych już na etapie jego tworzenia.

 

Współpraca Greenfields i Betafence zakończona sukcesem

Wsparcie we wprowadzeniu na polski rynek pierwszego w historii firmy Betafence sklepu internetowego było sporym przedsięwzięciem i dużym wyzwaniem. Kompleksowe podejście do tego projektu pozwoliło nam uzyskać dobre efekty w optymalnym czasie i sprawiło, że działania SEO są spójne i efektywne. Opisy innych case studies Greenfields można znaleźć w zakładce „Nasze realizacje” – zapraszamy do lektury.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.