Analityka internetowa
Analityka internetowa polega na zbieraniu, przetwarzaniu i analizie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników. Pozwala zrozumieć, z jakimi problemami boryka się serwis.
Ustalenie celów konwersji
Mierzalność efektów kampanii
Zwiększenie ruchu
Zachowania użytkowników
Analityka internetowa
Każda strona internetowa posiada swój określony cel. W przypadku sklepu internetowego jest to sprzedaż produktów. W związku z tym ważne jest, aby analizować to jakie działania użytkownicy realizują na stronie internetowej. Zbieranie i analiza danych pozwala na lepszą optymalizację serwisu internetowego, a tym samym na wzrost oczekiwanych konwersji.
Czym jest analityka internetowa
Wspomnianym zbieraniem danych o działaniach użytkowników i ich analizą zajmuje się analityka internetowa. Wszystko to umożliwia optymalizację strony internetowej, czyli wprowadzenie takich zmian w serwisie, które pozwolą na skuteczniejsze realizowanie celów. Odpowiednio zoptymalizowana strona to wzrost konwersji oraz lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki analityce internetowej administrator serwisu może także otrzymać dane o skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych. Innymi słowy, właściwie prowadzona analiza pozwala na dowiedzenie się nie tylko tego jakie ruchy podejmują użytkownicy na samej stronie, ale także czy realizowane kampanie reklamowe są skutecznie i generują właściwy ruch na stronie.
Analiza ruchu
Sprawdzimy, jak rozkłada się ruch użytkowników na Twoim serwisie. Który kanał jest najbardziej konwertujący oraz przedstawimy wnioski, z czego to wynika.
Zachowanie użytkowników
Pokażemy Ci, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie – gdzie zaglądają najczęściej oraz w którym momencie opuszczają stronę.
Dostosowanie do SEO
Sprawdzimy, jaką konwersję przynosi Twoja kampania. Sprawdzimy, co można zrobić, aby podnieść efektywność kampanii w oparciu o dane pozyskane za pomocą analityki webowej.
Analiza zachowań użytkowników
Do prowadzenia działań analitycznych konieczne jest odpowiednie oprogramowanie. Najczęściej wykorzystywana jest do tego platforma Google Analytics. Pozwala ona na uzyskanie wielu szczegółowych informacji na temat zachowań użytkowników na stronie. Dzięki temu możliwe jest dokładne poznanie użytkowników, a zatem swoich potencjalnych klientów. Google Analytics pokazuje bowiem znacznie więcej danych niż tylko te dotyczące liczyć odwiedzin serwisu. Przede wszystkim możliwe jest poznanie danym demograficznych, czyli informacji dotyczących wieku, płci czy miejsca zamieszczania. Poza tym uzyskać można dane dotyczące źródła wizyt, czyli tego z jakiego miejsca w sieci użytkownik trafił na stronę internetową. Oczywiście Google Analytucs pozwala także na dokładne prześledzenie każdego ruchu użytkowników na stronie. Wszystko to pozawalam na poznanie klientów, ich segmentację oraz optymalizację strony tak, aby zwiększona została liczba konwersji.
Analityka internetowa w kampanii marketingowej
Jak wspomniano, analitykę internetową można wykorzystać także do analizy i oceny kampanii marketingowych. Umożliwia to analiza źródeł wejść na stronę internetową. Dzięki temu możliwa jest analiza poszczególnych kampanii pod kątem ich skuteczności. To pozwala na ich szybką optymalizację i poprawę efektywności kampanii. Możliwa jest analiza zarówno kampanii display, Google Ads czy SEO, ale także kampanii prowadzonych w social media.
Zobacz efekty!
Dzięki wykorzystaniu Google Analytics zbieramy kompletne dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę. Zebrane informacje analizujemy, wyciągamy wnioski i proponujemy odpowiednie rozwiązania mające na celu zwiększyć konwersje. Dzięki analityce jesteśmy w stanie określić również skuteczność prowadzonych kampanii, oraz czy generują właściwych ruch na stronie.
Posiadamy kwalifikacje indywidualne w usłudze Google Analytics potwierdzone certyfikatem Google
Aktywnie udzielamy się i pomagamy na oficjalnych forach społeczności Google w zakresie Google Analytics
Inne nasze usługi
Strategie marketingowe
Social Media
Buzz Marketing
Reklama na Mapach Google
Napisz do nas
Gdzie nas znaleźć
ul. Fabryczna 19, budynek A
53-609 Wrocław
T: +48 605 404 475
M: kontakt@green-fields.pl