Zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google stają się coraz bardziej konkretne. Internauci są niecierpliwi i chcą uzyskać odpowiedzi na swoje pytania jak najszybciej. Algorytmy Google promują więc witryny, które zawierają nie treści ogólne, a konkretne i precyzyjne. Z tym zagadnieniem związane jest pozycjonowanie na długi ogon.

 

Spis treści:

 

Co to jest fraza long tail?

Frazy long-tail to inaczej frazy długiego ogona. Nazwa, choć trochę tajemnicza, opisuje dobrze ich charakter. Są one długie – zawierają minimum 3-4 wyrazy, a często więcej. Nazywa się je ogonem także dlatego, że nie należą do głównego nurtu najpopularniejszych zapytań – są bardzo szczegółowe i konkretne. Mimo to często zdecydowana większość konwersji na danej witrynie pochodzi właśnie z fraz long-tail. Przykładem takiej frazy będzie np. bawełniana sukienka w kolorowe kwiaty lub elegancka czarna suknia wieczorowa. Jak widać takich fraz może być wiele i mogą być bardzo różnorodne.

 

Pozycjonowanie na długi ogon – na czym polega?

Aby rozpocząć pozycjonowanie szerokie, czyli z użyciem fraz long-tail, trzeba w pierwszej kolejności zastanowić się, czego na danej stronie internetowej mogą poszukiwać użytkownicy. Jakie konkretne słowa czy pytania mogą wpisać w wyszukiwarkę, aby znaleźć, np. produkt, który znajduje się w sklepie. Na tej podstawie należy zredagować wiele fraz, wokół których będzie tworzony content na stronę www. Mogą być to frazy sezonowe, lokalne czy szczegółowo opisujące dany produkt, czy ofertę. Można skorzystać z dedykowanych narzędzi, aby przeanalizować i wybrać takie frazy, jak np. Google Ads Keyword Planner, czy ahrefs. Trzeba przy tym pamiętać, aby słowa kluczowe z długiego ogona znalazły się w miejscach, które szczególnie wspierają pozycjonowanie: meta tagach, nagłówkach czy w adresach url konkretnych podstron, a nie tylko w treści.

 

Zalety pozycjonowania szerokiego

Chcąc pozycjonować swoją stronę internetową na długi ogon, warto wiedzieć, że frazy long-tail są o wiele mniej popularne niż frazy szerokie. Ma to określone wady i zalety. Przede wszystkim każda z takich fraz sprowadzi na stronę dość mały ruch. Aby wykorzystać w pełni potencjał takiego podejścia, należy tak zoptymalizować treści na stronie, aby fraz długiego ogona było w nich bardzo wiele. Treści muszą odpowiadać na dużo, bardzo różnych, realnych zapytań internautów. Zaletą tych fraz jest z kolei niewielka konkurencja. Inwestując w nie, łatwo w relatywnie krótkim czasie i niskim kosztem osiągnąć wysoką pozycję. Dodatkowo, jeśli treść będzie wysokiej jakości, będzie zaspokajać konkretną potrzebę użytkownika – łatwiej wówczas zatrzymać go na stronie. Frazy long-tail mają więc wyższe prawdopodobieństwo konwersji niż frazy ogólne. Frazy long tail są podstawą budowania strategii pillar page. Przeczytaj, czym jest pillar page i jaki ma wpływ na SEO!

 

pozycjonowanie na długi ogon - zależność między słowami kluczowymi a konwersją

Zależność między długością słów kluczowych, kosztem a konwersją – pozycjonowanie long tail

 

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon, choć bardziej wymagające od tego na frazy ogólne, ma szansę przynieść dużo lepsze efekty – oczywiście wtedy, gdy jest prowadzone prawidłowo. Witryna, której treści są zgodne z koncepcją pozycjonowania szerokiego, będzie odpowiadała na konkretną potrzebę użytkownika, a to pozwoli jej osiągnąć wyższą pozycję w Google. Jeśli chcesz poznać potencjał, jaki ma Twoja strona internetowa w zakresie pozycjonowania long-tail, zapraszamy do kontaktu.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.