2021 zapowiada się kolejnym dynamicznym i trudnym rokiem dla dużej części przedsiębiorstw. Wiele firm zastanawia się jak sensownie alokować budżety reklamowe, a które obszary warto prężnie rozwijać i optymalizować pod kątem sprzedaży.

Który kanał marketingowy, będzie odpowiednim narzędziem sprzedaży, a który tylko przepala budżet marketingowy i jest na ten moment mało istotny? Snując rozważania nad tymi kwestiami na pewno dochodzi się do momentu, w którym analizie podda się także działania w ekosystemach ADS (Google, Youtube, Facebook, Instagram, Linkedin itp.).

Już na samym początku warto dodać, że kampanie płatne sprawdzają się praktycznie w każdej branży i nawet najbardziej niszowych biznesach, a testowanie rozwiązań daje ogromną szansę na zdefiniowanie taniego kanału pozyskiwania klientów.

 

Spis treści:

 

Kampanie płatne reklamowe – jakie są najważniejsze zalety

Aby podjąć właściwą decyzję, czy kampanie płatne ADS, są dla firmy rentowne powinno się wziąć pod uwagę, że:

  • są to działania, które natychmiastowo wpływają na widoczność strony internetowej w internecie (dopływ ruchu) czy np. widoczność wizytówki Google, fanpage na mediach społecznościowych;
  • są wsparciem dla pozycjonowania organicznego (SEO);
  • dzięki mnogości rozwiązań kierowania, pozwalają na docieranie do przeróżnych grup odbiorców;
  • dzięki nim sklep internetowy/strona kontaktowa firmy może stać się głównym kanałem sprzedaży;
  • płacisz za efekt, w zależności od modelu rozliczeniowego: CPC (cost per click) czy np. CPM (cost per 1000 impressions), a w przypadku Facebooka: np. za wyświetlenia reklamy;
  • nawet minimalny wydatek na reklamy płatne pozwala na docieranie do swoich potencjalnych odbiorców i przypominania im, że dana firma istnieje i jest gotowa spełnić ich konsumencie potrzeby;
  • wsparcie wizerunku marki w oczach odbiorców;
  • pozwalają badać popyt i potencjał danego produktu/usługi na rynku;
  • dzięki dostępności wielu rodzajów reklam możliwe jest dostosowanie potrzeby reklamowej do typów kampanii (kampanie produktów, generujące tylko połączenia, odwiedzenie strony, instalacje aplikacji, promocji video firmy itp.);
  • możliwość precyzyjnego wskazania lokalizacji geograficznej odbiorców, demografii czy zainteresowań;
  • regularnie prowadzone działania, pozwalają na docieranie do odbiorców, do których nie da się docierać innymi metodami, a ich kategoryzacja odbywa się dzięki algorytmom ekosystemów reklamowych = grupy podobnych odbiorców, grupy niestandardowe itp.

 

Jakie efekty można uzyskać za pomocą kampanii płatnych?

Na warsztat weźmy lokalną restaurację z japońskim jedzeniem, która pomimo pandemii COVID-19, generuje naprawdę wysoką sprzedaż (case-study z przełomu roku 2020/21). Dlaczego? Ponieważ nie zaprzestaliśmy prowadzić regularnych działań reklamowych.

Warto przypomnieć, że wizytówki Google Moja Firma (GMB/GMF) to potężny kanał pozyskiwania klientów dla lokalnych biznesów, a jednocześnie jeden z najtańszych w ramach możliwości promocji firmy w Internecie! Zacznijmy od tego, że wizytówkę Google posiada już praktycznie każda firma, natomiast znaczna ich większość nie jest uzupełniona nawet o podstawowe informacje. Czyni to obszar wizytówek niesamowicie atrakcyjnym – z racji braku konkurencji, gdzie efekty pojawiają się relatywnie szybko w porównaniu do czasu jaki trzeba włożyć w pracę nad nimi. Przechodząc do rzeczy – wizytówka Google My Business to tak naprawdę mini-strona internetowa Twojej firmy, którą Google udostępnia za darmo do Twojej dyspozycji. Jak jej potencjał wykorzystasz zależy tylko od Ciebie. Sprawdź naszą serię merytorycznych filmów o pozycjonowaniu na mapach Google na naszym kanale na YouTube.

Dzięki wsparciu działań organicznych na wizytówce GMB, właśnie płatną kampanią reklamową w Google (wyświetlaną także na mapie Google), jesteśmy w stanie za przejście na stronę WWW czy połączenie telefoniczne do restauracji, płacić zaledwie 0,25-0,35zł!

 

efekt cost per click gastronomia

Wyniki kampanii Ads

 

Co generuje w skali miesiąca wyniki jak te, poniżej:

 

wykres ilość rozmów telefonicznych kampania ads

Efekty kampanii ADS – ilość rozmów telefonicznych

 

Widoczność restauracji na rynku lokalnym w kwartale:

 

kampania ads widoczność w google

Efekty kampanii Ads – widoczność w Google

 

 

Podsumowanie

Chciałbyś dowiedzieć się co zrobić, aby Twoja firma generowała podobne efekty? Jak powinna wyglądać dobrze zoptymalizowana wizytówka GMB pod sprzedaż przez zamawiarkę online na Twojej stronie czy bezpośredni kontakt telefoniczny? Skąd czerpać informacje o potrzebach i zainteresowaniach Twojego potencjalnego klienta? Sprawdź nasze usługi!

A jeśli masz jakieś pytania napisz do nas bezpośrednio: gmb@green-fields.pl

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.