Złoty trójkąt Google to miejsca w wynikach wyszukiwania, na które internauci patrzą na samym początku i najchętniej klikają. Trójkąt został dokładnie przeanalizowany w laboratorium Eyetools w San Francisco w 2005 roku.

Badania oglądalności stron w zależności od pozycji w wyszukiwarce Google

Celem badania było wyznaczenie partii informacji, które są najszybciej i najbardziej postrzegane przez intenautów.
Z przeprowadzonego badania wyłonił się trójkąt, którego boki wygądają następująco. Jeden bok idzie wzdłuż pierwszego wpisu ponad nim, drugi bok jest prostopadły do pierwszego i idzie, aż do czwartego wpisu obejmując go również. Trzecia krawędź przecina wpisy od 1 do 4 łącząc dwa poprzednie boki.
Uogólniona oglądalność stron w zależności od pozycji w wyszukiwarce:
1 – 100%
2 – 100%
3 – 100%
4 – 85%
5 – 60%
6 – 50%
7 – 50%
8 – 30%
9 – 30%
10 – 20%

Przedstawione wyniki pokazują jak ważna jest pozycja w wyszukiwarce internetowej.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.