Na czym polega złoty trójkąt Google?

złoty trójkąt Google

Złoty trójkąt Google to miejsca w wynikach wyszukiwania, na które internauci patrzą na samym początku i najchętniej klikają. Trójkąt został dokładnie przeanalizowany w laboratorium Eyetools w San Francisco w 2005 roku.

Badania oglądalności stron w zależności od pozycji w wyszukiwarce Google

Celem badania było wyznaczenie partii informacji, które są najszybciej i najbardziej postrzegane przez internautów.
Z przeprowadzonego badania wyłonił się trójkąt, którego boki wyglądają następująco. Jeden bok idzie wzdłuż pierwszego wpisu ponad nim, drugi bok jest prostopadły do pierwszego i idzie, aż do czwartego wpisu obejmując go również. Trzecia krawędź przecina wpisy od 1 do 4 łącząc dwa poprzednie boki.
Uogólniona oglądalność stron w zależności od pozycji w wyszukiwarce:
1 - 100%
2 - 100%
3 - 100%
4 - 85%
5 - 60%
6 - 50%
7 - 50%
8 - 30%
9 - 30%
10 - 20%

Przedstawione wyniki pokazują, jak ważna jest pozycja w wyszukiwarce internetowej.

Potrzebujesz wsparcia w działaniach SEO? Napisz do nas!

×