Choć wizytówki Google Business Profile (dawniej Google My Business) to doskonałe narzędzie promocyjne, wiele z nich to tylko puste pinezki na mapach. Nie zawierają żadnych wpisów ani atrakcyjnych treści, które mogłyby być skuteczną zachętą dla użytkowników do zapoznania się z ofertą firmy, wejścia na stronę czy złożenia zamówienia. Internauci, szukając produktów czy usług, znacznie częściej wybierają uzupełnione profile, które dzięki aktualnym wpisom wyglądają wiarygodniej niż konkurencja z pustą wizytówką. związane jest pozycjonowanie na długi ogon.

 

Spis treści:

 

Posty w Google My Business: ich brak, to stracona szansa

Aby wizytówka Google Moja Firma była atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto skupić się na czymś więcej niż tylko informacje kontaktowe i profilowe zdjęcie. Google udostępnia właścicielom wizytówek rozbudowane narzędzie do tworzenia wpisów. Do dyspozycji jest możliwość publikacji Ofert, Wydarzeń i Nowości. Prowadząc konto sieci restauracji, sklepów czy placówek bankowych, warto korzystać z nich regularnie i informować klientów o aktualnych promocjach, nowych produktach czy ważnych momentach w życiu firmy. W końcu każdego dnia wizytówki Google są przeglądane przez dziesiątki tysięcy użytkowników, którzy sami szukają informacji o firmie – Google Business Profile daje narzędzia, aby do nich dotrzeć.
Mimo że takie marki jak IKEA czy Pasibus dostrzegają już potencjał pozycjonowania na Mapach Google, nadal wiele dużych sieci pomija w swoich działaniach kwestię postów w Google Moja Firma. Pora to zmienić!

 

jak dodawać wpisy na google moja firma

Przykłady wpisów na profilach Google Business Profile (dawniej Google My Business)

 

Zastanawiasz się jak skutecznie zwiększyć ilość telefonów do Twojej firmy dzięki profilom GMB? Skontaktuj się z nami!

 

Jak sprawnie zaplanować publikację wpisów dla całej sieci i zacząć sprzedawać?

W jednym z poprzednich postów pisaliśmy o tym, jak ważne jest – i dlaczego – centralne zarządzanie wizytówkami sieci franczyzowej. Dotyczy to każdej sieci – restauracji, placówek medycznych, instytucji finansowych czy sklepów. Pierwszym krokiem będzie zatem upewnienie się, że masz dostęp do wszystkich wizytówek sieci. Należy zadbać o właściwą optymalizację wszystkich profili: ustawienie prawidłowej lokalizacji, adresów, danych kontaktowych, linku do strony internetowej, zdjęcia profilowego.
Gdy wizytówki będą już poprawnie zoptymalizowane, można zaplanować masowe publikowanie postów. Aby to zrobić, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki jest cel działań w Google Moja Firma: zwiększenie liczby wejść na stronę, telefonów, a może zamówień złożonych online. Trzeba także zastanowić się, jaki konkretnie produkt, usługę czy ofertę, najlepiej promować.

Treść wpisu powinna być prosta i zachęcać czytelnika, do wykonania akcji, na której ci zależy. Ważna dla przyciągnięcia uwagi użytkownika jest atrakcyjna grafika zamieszczona we wpisie. Wygodnym rozwiązaniem w przypadku zarządzania profilami sieci franczyzowej będzie masowa publikacja postów w wizytówkach wszystkich lokali. Czy jest narzędzie do masowej publikacji wpisów na wizytówkach Google? W sieci jest kilka narzędzi, które to umożliwiają na zasadzie subskrypcji. Można też skorzystać z usług agencji marketingowej specjalizującej się w promocji w Google Moja Firma, która zajmie się tym za Ciebie.

 

Czy warto dodawać różne wpisy na profilach różnych placówek?

Oczywiście, jeśli oferta firmy w różnych lokalizacjach znacznie się różni, warto podzielić placówki na grupy i w ich obrębie publikować posty o konkretnej treści. Można także przygotować różne wpisy dla każdej placówki. Jeśli chcesz podkreślić lokalny aspekt poszczególnych punktów sieci, możesz dodatkowo wyróżnić wpisy na każdej wizytówce.
Prowadząc działania promocyjne z użyciem profili Google Business Profile dla sieci placówek, punktem wyjścia jest centralne zarządzanie tym obszarem i skupienie administrowania poszczególnymi profilami w jednych rękach. Prace powinny być koordynowane przez doświadczoną osobę, która wie, jakie są cele tych działań i umie je prowadzić. W przeciwnym razie może okazać się, że wizytówki nie będą poprawnie dodane, posty nie będą pojawiały się regularnie, a błędy i aktualizacje Google nie zostaną w porę wychwycone, co może skutkować nawet blokadą wizytówki.

 

Podsumowanie

Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za marketing sieci placówek czy lokali i chcesz dowiedzieć się więcej na temat potencjału, jaki drzemie w wizytówkach Google My Business, zapraszamy do lektury innych artykułów na blogu lub do kontaktu z nami. Z przyjemnością podzielimy się naszym doświadczeniem i wiedzą.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.