Jednym z najbardziej istotnych narzędzi służących kreowaniu wizerunku firmy czy marki jest identyfikacja wizualna – wie o tym każdy marketer. Dlaczego więc na Mapach Google roi się od profili, na których nie uświadczymy poprawnie wdrożonych elementów identyfikacji wizualnej marki, za to z pewnością natkniemy się na słabej jakości zdjęcia dodane przez klientów? Niestety, wiele wizytówek dużych sieci, zamiast zapraszać użytkowników do wizyty w lokalu albo na stronie internetowej, odstrasza wyglądem.
Jeśli chcesz, aby twoje wizytówki Google zaczęły sprzedawać, zacznij od uporządkowania ich wizualnego aspektu i zarządzaj nimi na poziomie centralnym, zamiast pozostawiać tę kwestię franczyzobiorcom.

 

Spis treści:

 

Logo firmy i okładka na profilach Google to podstawa dla dużych sieci

Kluczowym elementem identyfikacji wizualnej jest logo. W przypadku wizytówki Google aktualne i dobrze sformatowane logo jest również bardzo ważne. Tymczasem wiele firm zapomina o dodaniu go do wizytówki lub robi to niepoprawnie. Szczególnie nieprofesjonalnie wygląda logo dodane w złej jakości lub przycięte, lub takie, które nie było zaktualizowane od kilku lat, mimo że identyfikacja wizualna dawno temu się zmieniła. Duże marki i sieci powinny być łatwo rozpoznawalne. Użytkownik, który szuka w internecie informacji o konkretnym lokalu, produktach czy usługach, nie może mieć wątpliwości, że profil, na który natknął się na Mapach Google, jest aktualny, a miejsce rzeczywiście funkcjonuje.

 

jak dobrze wdrożyć logo na wizytówce google moja firma

Przykłady dobrze i źle wdrożonego logo na profilach Google Moja Firma

 

Równie ważnym elementem profilu Google jest okładka. Jeśli nie ustawisz własnej grafiki lub zdjęcia, Google umieści tam zdjęcie dodane przez klienta (niekonieczne najwyższej jakości) lub widok ze Street View. Ta ostatnia sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że obrazy Street View są aktualizowane raz na kilka lat, więc jeśli lokal mieści się w nowo powstałym budynku, widok może przedstawiać budowę lub puste pole. Tymczasem okładka to idealne miejsce, aby zaprezentować aktualną ofertę lub promocję, zdjęcie przytulnego wnętrza, apetycznej potrawy z menu lub zespół.

 

Nieaktualne grafiki i zdjęcia w wizytówkach Google Moja Firma

Prowadząc wizytówki Google Moja Firma dla sieci lokali, nie wolno zapominać o regularnej aktualizacji dodawanych zdjęć i grafik. Chodzi zarówno o te prezentujące oferty promocyjne czy czasowe obniżki, jak i te przedstawiające wnętrze placówki, które dziś może wyglądać zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Nowe grafiki powinny pojawiać się regularnie w postach i zastępować te już nieaktualne. Należy także czuwać nad tym, aby wszystkie zdjęcia były odpowiedniej jakości i były właściwie wykadrowane. Klient musi widzieć, że wizytówka jest aktualna i prowadzona z dbałością o najważniejsze informacje — a to także skraca klientowi drogę do sprawdzenia oferty czy dokonania zakupy.

 

Niepochlebne zdjęcia od klientów – czy mogą zagrozić wizytówce GMB?

Innym problemem są niepochlebne lub nieatrakcyjne zdjęcia dodawane przez klientów. Nie można się przed nimi uchronić, ale można mieć nad nimi kontrolę. Zdjęcia od klientów, których nie chcesz widzieć w wizytówce, możesz zgłosić. Wymaga to sporo pracy i kontaktu ze wsparciem Google, ale ich usunięcie jest możliwe. Jest też konieczne, podobnie jak dodawanie własnych atrakcyjnych grafik i zdjęć, jeśli zależy ci, aby prowadzona przez Ciebie wizytówka Google Business Profile (dawniej Google My Business) zachęcała klientów do odwiedzin w lokalu czy choćby wejścia na stronę internetową.

 

Podsumowanie

Zarządzanie wizytówkami sieci placówek jest wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku ich warstwy wizualnej. Przygotowanie profesjonalnych i skutecznych grafik może wykraczać poza kompetencje wielu franczyzobiorców, którzy mają wiele innych obowiązków. Warto zatem robić to centralnie i przemyśleć powierzenie prowadzenia profili Google Moja Firma agencji, która się w tym specjalizuje. W Greenfields mamy wiedzę i doświadczenie, aby pomóc ci w tym wyzwaniu. Zapraszamy do kontaktu.

Wiesz już o nowej funkcji od Google, która będzie przełomowa dla sieci restauracji? Przeczytaj: Google Food Ordering – nowa, przełomowa funkcja w wizytówkach GMB dla restauracji

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.