Wizytówki Google Moja Firma to obecnie jedno z najtańszych źródeł pozyskania Klientów w Internecie. Ze względu na małą konkurencyjność, przy odpowiednio zoptymalizowanych i regularnych działaniach, efekty mogą przyjść relatywnie szybko. Na tej playliście na naszym kanale w serwisie YouTube znajdziesz filmy z serii wiedzowej o profilach GMB. Piąte wideo z tego cyklu opowiada o dobrych praktykach, jakie należy stosować podczas prowadzenia wizytówki Google.

 

 

Najważniejszą dobrą praktyką jest podawanie w profilach Google Moja Firma informacji, które są aktualne, dokładne i użyteczne dla potencjalnego Klienta. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę:

  • Nazwa wizytówki
  • NAP’y
  • Aktualność informacji
  • Linkowanie
  • Uzupełnianie sekcji Usługi
  • Regularność – zarówno w działaniach na samej wizytówce, jak i w kontakcie z użytkownikami.

 

Nazwa wizytówki jest kluczowa. Należy zadbać o jej ujednolicenie na wszystkich platformach, jakie prowadzimy w sieci (strona internetowa, media społecznościowe, katalogi firm itp.). Co ważne, zakazana jest praktyka upychania w nazwę słów kluczowych – nazwy takie uznawane są za spamerskie. Wizytówki z taką nazwą mogą być zablokowane, a nawet usunięte. Wcześniej czy później na pewno będziesz musiał skontaktować się z Supportem Google w sprawie jakiegoś problemu w profilu Twojej firmy. Wówczas może być konieczna korekta nazwy na tę prawdziwą.

NAP (Name, Address, Phone number) to najważniejsze informacje, które zawsze powinny być aktualne i poprawne. Oczywiście w tej kwestii również niesamowicie istotne jest ujednolicenie nazwy, adresu i numeru kontaktowego we wszystkich miejscach w sieci, w których można znaleźć informacje o firmie (strona www, portale typu Facebook, Booksy, Pyszne.pl, a także portale branżowe np. Clutch dla firm IT).

Aktualność informacji zazwyczaj nie potrzebuje obszernego komentarza, jednak nie dla każdego podanie aktualnych godzin pracy firmy jest tak oczywiste. Należy zadbać o to, aby wszystkie potrzebne dla potencjalnego Klienta informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Wtedy wizytówka firmy jest przydatna i zwiększasz szansę na dokonanie konwersji w postaci zamówienia online lub umówienia wizyty.

Regularność w pozycjonowaniu profili Google My Business jest również bardzo istotna. Cykliczne publikowanie wpisów, dodatkowych informacji o firmie, usługach, czy branży, jest dobrą drogą do zwiększania zasięgu wizytówki. Istnieje pewna wskazówka, która usprawnia jednoczesne prowadzenie wizytówki Google Moja Firma i Facebooka – obejrzyj film, aby o niej usłyszeć. 😉 Więcej o tworzeniu wpisów na profilach GMB dowiesz się tutaj.
Oprócz tworzenia publikacji, regularność jest niesamowicie ważna także w kontakcie z użytkownikami. Należy odpowiadać na każdą próbę kontaktu ze strony Klienta, zarówno w sekcji Q&A, jak i w czacie.

Istnieje jeszcze kilka punktów, które należy uwzględnić, aby odpowiednio prowadzić swój profil GMB i cieszyć się zainteresowaniem nowych Klientów. Jeśli chcesz poznać więcej dobrych praktyk dotyczących pozycjonowania wizytówek Google Moja Firma, obejrzyj powyższe wideo.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze swojej wizytówki Google? Skontaktuj się z nami, podpowiemy Ci jakie działania należy wdrożyć i zajmiemy się profesjonalnym prowadzeniem Twojego profilu!

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.