Zdjęcia są bardzo ważnym elementem wizytówek Google Moja Firma. To właśnie nim poświęcone jest kolejne wideo z cyklu filmów o profilach GMB. W filmach dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem na temat pozycjonowania na mapach Google. Zobacz naszą playlistę.

 

 

W powyższym odcinku poruszane są zagadnienia związane ze zdjęciami na wizytówkach Google:

  • Logo
  • Zdjęcia sferyczne a spacery wirtualne
  • Okładki
  • Inne zdjęcia w galerii
  • Zdjęcia we wpisach
  • Treść wideo

 

Logo to pierwszy element, o który powinno się zadbać na swojej wizytówce Google. Przy dodawaniu logo jest możliwość zamieszczenia jego opisu, w którym zawrzeć należy nazwę, adres lub frazy opisujące charakter firmy. Ważne, aby grafika była dobrej jakości i aby była w odpowiednio przygotowanym pliku. Odpowiedź na pytanie jak ją przygotować znajdziesz w powyższym wideo.

Zdjęcia sferyczne, to pojedyncze punkty na mapie, które pozwalają nam obejrzeć otoczenie. Może je dodać każdy użytkownik posiadający konto Google, za pomocą aplikacji Street View. Zdjęcia te nie umożliwiają jednak płynnego przemieszczania się pomiędzy tymi pojedynczymi punktami.
Taką możliwość dają nam spacery wirtualne. Ten rodzaj także opiera się o punkty na mapie i zdjęcia sferyczne, umożliwia jednak złączenie tych punktów w jeden spacer i osadzenie go w odpowiedniej lokalizacji. Dostęp do tworzenia spaceru wirtualnego mają rekomendowani fotografowie, którzy posiadają specjalny aparat oraz dedykowane oprogramowanie.

Okładka to powinno być zdjęcie, które zawiera np. widoczne wejście do naszej firmy, szyld z nazwą lub adresem, bądź topowy produkt, usługę. Nie mamy jednak pewności, że ustawiona przez nas fotografia będzie wyświetlana jako okładka – jeśli Google uzna, że inne zdjęcie jest bardziej adekwatne, ustawi je jako okładkę.

Google nastawione jest na zdjęcia realne i naturalne. Lepiej jest więc, aby zdjęcia nie zawierały widocznych śladów edycji, może to bowiem skutkować zmniejszeniem ich widoczności. Od połowy 2020 roku oprócz zdjęć w galerii wyświetlane są także grafiki. Więcej na ten temat usłyszysz w powyższym filmie.

Oprócz dodawania zdjęć do galerii, jest także możliwość umieszczania ich we wpisach, o których opowiadaliśmy w tym wideo. Warto zaznaczyć, że Google automatycznie dopasowuje zdjęcia i grafiki we wpisach w zależności od tego, z jakiego urządzenia je oglądamy i z czego korzystamy – Google, aplikacja Google Maps, wpis w Nowościach w aplikacji Google Maps czy wpis widoczny bezpośrednio po wejściu na profil firmy.

 

Należy pamiętać, że zdjęcia na wizytówce GMB muszą spełniać zasady polityki Google. Fotografie zbyt drastyczne lub ze zbyt dużą ilością odsłoniętego ciała, mogą skutkować usunięciem z galerii bądź odrzuceniem publikowanego wpisu.

 

Oprócz zdjęć Google umożliwia także dodanie treści wideo, które mogą przedstawiać np. wnętrze firmy, kulisy pracy, czy jakieś wydarzenie organizowane przez firmę. Mogą być dodawane zarówno do galerii, jak i do wpisów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia profilu Google Moja Firma, zapraszamy do odwiedzenia naszego kanału na YouTube, a także do bezpośredniego kontaktu – odpowiemy na każde Twoje pytanie.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.