Studium przypadku: naprawa serwisu i zwiększenie ruchu organicznego Ekob-TBA

Opis Klienta

Ekob-TBA Sp. z o. o. to firma ze Śląska oferująca biopreparaty do szamba, kanalizacji, oczyszczalni, a także ekologiczne środki czystości sprawdzające się w każdym nowoczesnym domu.

 

Stan pierwotny

Rozpoczynając współpracę z Ekob-TBA w połowie 2020 roku zastaliśmy stronę główną z blogiem oraz działający sklep w subdomenie, oparty na systemie PrestaShop.

Pierwszym i podstawowym problemem, z którym musieliśmy się zmierzyć, była niedziałająca strona – menu nie rozwijało się, użytkownik nie mógł przejść na inną podstronę, a gdy przez przypadek dostał się do sklepu, to często trafiał na błędy 404.

Analizując sklep od razu zauważyliśmy podstawowe błędy utrudniające osiągnięcie dobrej widoczności organicznej w wyszukiwarkach – brak opisów w kategoriach, duplikujące się opisy produktów występujące pod różnymi adresami URL, czyli klasyczne „duplicate content”.

Cel

Podstawowym i głównym celem była naprawa sklepu, aby mógł zacząć działać i sprzedawać. Przy tej okazji postawiliśmy sobie drugi cel zwiększenie widoczności organic w wyszukiwarkach, tak aby w pełni wykorzystać potencjał tego serwisu.

 

Działania

Pierwszym krokiem było zaprojektowanie nowej strony opartej na WordPressie i Woocommerce. Następnie przygotowaliśmy audyt SEO i wdrożyliśmy wszystkie zalecenia po akceptacji Klienta.

Dużo czasu poświęciliśmy także na rozmowy z Klientem, które pozwoliły nam przekonać go, że warto prowadzić aktywnie bloga i cały czas rozwijać stronę.

Do działań, które w głównej mierze przyczyniły się do osiągnięcia wzrostu widoczności strony i większej konwersji, należało przede wszystkim naprawienie serwisu, które opierało się o budowę nowej strony, wyeliminowanie błędów 404, a ponadto odpowiednia optymalizacja produktów i kategorii oraz prace contentowe.

 

 

Efekty

Po wdrożeniu pierwszej optymalizacji, w sklepie zaczęły pojawiać się zamówienia, których wcześniej brakowało. Trend widoczności serwisu w 2021 roku znacznie wzrósł w porównaniu do 2020 roku.

 

ekob tba trend widoczności serwisu rok do roku

Trendy ruchu organicznego rok do roku

 

Odnotowaliśmy ponad 312% wzrostu w ilości sesji i ponad 400% w ilości nowych użytkowników.

 

ekob tba przyrost ruchu organic rok do roku procentowy i wartościowy

Przyrost ruchu organic rok do roku (procentowy i wartościowy)

 

Podsumowując efekty naszej współpracy przyniosły bardzo mocny wzrost widoczności strony https://ekobtba.pl/ w wyszukiwarkach.

 

ekob-tba trend ilości fraz w wyszukiwarkach

Trend ilości fraz w wyszukiwarkach wg narzędzia Ahrefs (efekt pozycjonowania szerokiego na długi ogon)

 

 

Nasze dane kontaktowe

Adres:
Greenfields Sp. z o.o.
Fabryczna 19,
53-609 Wrocław

Telefon: +48 533 335 399
Mail: kontakt@green-fields.pl

Napisz do nas

      * pole wymagane

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.