Jak wybrać firmę SEO? Wskazówki, jak zatrudnić dobrą agencję do pozycjonowania strony

jak wybrać dobrą agencję SEO

Wybór profesjonalnej agencji SEO to jeden z pierwszych i najważniejszych etapów długiego procesu pozycjonowania strony internetowej. Od tego, komu powierzysz zadania związane z pozycjonowaniem, zależy w dużej mierze cały sukces tego przedsięwzięcia. A zatem, jak wybrać dobrą agencję SEO i na co zwrócić uwagę, analizując oferty? Podpowiadamy!

Wybór dobrej agencji SEO wymaga rozumienia usługi pozycjonowania

Aby odpowiedzieć na pytanie, jak wybrać agencję SEO, trzeba dobrze zrozumieć, co to jest SEO. Pozycjonowanie to różnorodne działania, które mają na celu zwiększyć wartość i widoczność stronytak, aby na liście wyników wyszukiwania Google zajęła ona wyższą pozycję niż strony konkurencyjne. Jakie to działania? Zarówno optymalizacja techniczna strony, dopracowanie treści, które się na niej znajdują, jak i to, co jest realizowane poza samą stroną, np. link building.

Przede wszystkim należy mieć świadomość, że proces pozycjonowania strony jest zwykle długotrwały. Przy dobrze zaplanowanych działaniach pierwsze efekty da się osiągnąć w dość krótkim czasie, ale na końcowy rezultat zawsze trzeba cierpliwie poczekać. Agencje SEO, które obiecują umieszczenie strony internetowej w TOP 3 na bardzo popularne frazy w kilka miesięcy, zwykle albo składają obietnice bez pokrycia, albo posługują się niedozwolonymi praktykami, które prędzej czy później zostaną przez algorytmy Google wykryte. Efekt będzie więc szybki, ale krótkotrwały, a negatywne konsekwencje takich działań będą się za witryną ciągnąć bardzo długo.

Jak wybrać firmę pozycjonującą? Na co zwrócić uwagę?

Wybór agencji SEO przekłada się na wyniki biznesowe Twojej firmy, dlatego decyzja musi być przemyślana. Jeśli nie wiesz, na co zwrócić uwagę, zapoznaj się z naszymi wskazówkami.

Zakres realizowanych usług

Jeszcze przed analizą ofert poszczególnych agencji zastanów się, co chcesz uzyskać w ramach pozycjonowania - wzrost ruchu, widoczności strony w wyszukiwarce, a może współczynnika konwersji? Sprawdź, co proponuje konkretna agencja: na jakie działania stawia i jakie wskaźniki skuteczności są dla niej istotne podczas prowadzenia działań SEO.

Koszt usługi i model rozliczenia

Dowiedz się, jaki będzie przewidywany koszt usług i co wchodzi w zakres umowy. Sprawdź, czy w trakcie współpracy możesz wprowadzać drobne modyfikacje, np. w obrębie słów kluczowych i czy takie działania będą dodatkowo płatne. Zapytaj też o model rozliczenia. Dobre agencje SEO najczęściej preferują miesięczny abonament, ponieważ efekty pozycjonowania są widoczne dopiero w dłuższej perspektywie czasu.

Referencje i opinie

Wybierając agencję SEO, zwróć uwagę na referencje. O opinie dotychczasowych klientów można poprosić na etapie składania zapytania lub zapoznać się z nimi, przeglądając  komentarze na Profilu Firmy w Google. Profesjonalna agencja SEO powinna zadbać o właściwą prezentację na Google Business Profile (dawniej Google Moja Firma).

Sprawdź referencje klientów Greenfields.

Portfolio i case studies

Godnym uwagi uzupełnieniem oferty będzie portfolio zawierające case studies. W ten sposób ocenisz: 

  • Czy zajmująca się SEO agencja ma doświadczenie w pracy dla danej branży, 
  • W jaki sposób prowadzi projekty,
  • Jakie cele osiąga.

Sprawdź case studies Greenfields.

Certyfikaty Google

Działania najlepszych firm SEO potwierdzają certyfikaty Google. Internetowy gigant przyznaje je specjalistom z branży, którzy biegle posługują się takimi narzędziami jak Google Ads i Google Analytics.

Jakie pytania zadać agencji SEO przed rozpoczęciem współpracy?

Poniżej przedstawiamy listę pytań, które warto zadać przed rozpoczęciem współpracy.

  • Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania?
  • Jakie działania podejmujecie w ramach realizowanych usług?
  • Czy przynajmniej raz w miesiącu dostarczacie raporty z wykonanych prac?
  • W jakich branżach się specjalizujecie?
  • Czy moglibyście pokazać case studies firmy o podobnym profilu biznesowym?
  • Jak długo działacie w branży SEO?
  • W jaki sposób komunikujecie się z klientami w bieżących sprawach?
  • W jakim modelu się rozliczacie – w formie abonamentu czy za efekt?
  • Co wpływa na cenę pozycjonowania?
  • Czy przestrzegacie zaleceń Google i na bieżącą analizujecie zmiany w algorytmach?

Czym się wyróżnia dobra agencja SEO? Jak rozpoznać porządną firmę pozycjonującą?

Dobra agencja SEO wyróżnia się nie tylko efektami, które jest w stanie osiągnąć, ale także tym, w jaki sposób pracuje i jak przebiega cały proces pozycjonowania strony. W Greenfields - agencji SEO z Wrocławia wierzymy, że podstawą, na której opiera się sukces naszych działań, jest podejście do Klienta. Dlatego polecamy, aby szukać agencji SEO, która każde zlecenie traktuje indywidualnie. Da się to rozpoznać już na etapie oferty. 

  • Propozycja współpracy powinna być dostosowana do celów konkretnej firmy i uwzględniać specyfikę branży, a także działania konkurencji. 
  • Strategia SEO powinna być zaplanowana i realizowana w oparciu o potrzeby Klienta, a kontakt między firmą i agencją powinien być stały. 
  • Najlepiej, aby jednym Klientem opiekował się zarówno project manager, jak i specjalista ds. SEO — takie podejście zapewnia płynny przepływ informacji i sprawne działanie.

Istotna jest także szeroka wiedza specjalistów SEO, którzy nieustannie się dokształcają. W marketingu internetowym zmieniają się trendy, rekomendacje, a w przypadku pozycjonowania algorytm Google jest nieustannie aktualizowany. Tylko stałe podążanie za tymi zmianami jest w stanie zapewnić skuteczność podejmowanych działań.

Jak wybrać firmę od SEO, żeby osiągnąć sukces w branży? Podsumowanie!

W naszym artykule omówiliśmy, jak wybrać dobrą firmę SEO. Proces poszukiwania agencji do pozycjonowania strony musisz jednak dopasować do własnych oczekiwań i potrzeb biznesowych. Zwróć uwagę na referencje, know-how, doświadczenie związane z Twoją branżą. Nie bez znaczenia są także kontakt z Project Managerem i warunki umowy. Pamiętaj, by współpraca z firmą SEO nie ograniczała się jedynie do wstępnego etapu. Na bieżąco śledź postępy kampanii, czytaj raporty i „trzymaj rękę na pulsie”.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie SEO? Napisz do nas!

×