Wybór profesjonalnej agencji SEO to jeden z pierwszych i najważniejszych etapów długiego procesu pozycjonowania strony internetowej. Od tego, komu powierzysz zadania związane z pozycjonowaniem, zależy w dużej mierze cały sukces tego przedsięwzięcia. A zatem, jak wybrać dobrą agencję SEO i na co zwrócić uwagę, analizując oferty?

 

Spis treści:

 

 

SEO – co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

 

Aby odpowiedzieć na pytanie, jak wybrać agencję SEO, trzeba dobrze zrozumieć, co to jest SEO. Wówczas będzie jasne, które praktyki agencji są mile widziane, i na jakie elementy oferty trzeba zwrócić uwagę. Pozycjonowanie to różnorodne działania, które mają na celu zwiększyć wartość i widoczność strony, tak aby na liście wyników wyszukiwania Google zajęła ona wyższą pozycję niż strony konkurencyjne. Jakie to działania? Zarówno optymalizacja techniczna strony, dopracowanie treści, które się na niej znajdują, jak i to, co jest realizowane poza samą stroną, np. link building.

 

Przede wszystkim należy mieć świadomość, że proces pozycjonowania strony jest zwykle długotrwały. Przy dobrze zaplanowanych działaniach pierwsze efekty da się osiągnąć w dość krótkim czasie, ale na końcowy rezultat zawsze trzeba cierpliwie poczekać. Agencje, które obiecują umieszczenie strony internetowej w TOP 3 na bardzo popularne frazy w kilka miesięcy, zwykle albo składają obietnice bez pokrycia, albo posługują się niedozwolonymi praktykami, które prędzej czy później zostaną przez algorytmy Google wykryte. Efekt będzie więc szybki, ale krótkotrwały, a negatywne konsekwencje takich działań będą się za witryną ciągnąć bardzo długo.

 

Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?

 

Jeszcze przed analizą ofert poszczególnych agencji trzeba zastanowić się, co dla firmy jest celem pozycjonowania. Czy jest to tylko wzrost ruchu na poszczególnych podstronach lub zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, a może wzrost konwersji? Cel firmy warto odnieść do tego, co proponuje konkretna agencja: na jakie działania chce postawić, jakie parametry analizować i w końcu w jakim modelu chce się rozliczać.

 

Wybierając agencję SEO, warto zwrócić uwagę na ich referencje. O opinie dotychczasowych Klientów można poprosić na etapie składania zapytania lub zapoznać się z nimi jeszcze wcześniej – przyglądając się recenzjom w wizytówce Google. Profesjonalna agencja SEO powinna zadbać o właściwą prezentację na Google Business Profile (dawniej Google Moja Firma) – to również można potraktować jako jedno z kryteriów wyboru. Godnym uwagi uzupełnieniem oferty będzie przedstawione przez agencję portfolio zawierające inspirujące case studies. Można z nich wywnioskować, czy zajmująca się SEO agencja ma doświadczenie w pracy dla danej branży, w jaki sposób prowadzi projekty i przede wszystkim, jakie cele osiąga.

 

Dobra agencja SEO – czym się wyróżnia?

 

Dobra agencja SEO wyróżnia się nie tylko efektami, które jest w stanie osiągnąć, ale także tym, w jaki sposób pracuje i jak przebiega cały proces pozycjonowania strony. W Greenfields – agencji SEO z Wrocławia — wierzymy, że podstawą, na której opiera się sukces naszych działań, jest podejście do Klienta. Dlatego polecamy, aby szukać agencji SEO, która każde zlecenie traktuje indywidualnie. Da się to rozpoznać już na etapie oferty, która powinna być dostosowana do celów konkretnej firmy i uwzględniać specyfikę branży, a także działania konkurencji. Strategia SEO powinna być zaplanowana i realizowana w oparciu o potrzeby Klienta, a kontakt między firmą i agencją powinien być stały. Najlepiej, aby jednym Klientem opiekował się zarówno project manager, jak i specjalista ds. SEO — takie podejście zapewnia płynny przepływ informacji i sprawne działanie.

 

Istotna jest także szeroka wiedza specjalistów, którzy nieustannie się dokształcają. W marketingu internetowym zmieniają się trendy, rekomendacje, a w przypadku SEO algorytm Google jest nieustannie aktualizowany. Tylko stałe podążanie za tymi zmianami jest w stanie zapewnić skuteczność podejmowanych działań.

 

Jeśli stoisz przed wyborem agencji SEO, by powierzyć jej proces pozycjonowania strony internetowej Twojej firmy i chcesz przekonać się, jak pracujemy w Greenfields, zapraszamy do kontaktu.

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.