Kolejne wideo z cyklu filmów o odpowiedniej optymalizacji profilu Google Moja Firma przedstawia niesamowicie istotną zakładkę Informacje. Opowiadamy, jak należy ją uzupełnić, aby zwiększyć zasięg Twojej wizytówki. Całą serię wiedzową o wizytówkach GMB znajdziesz na tej playliście.

 

 

W powyższym wideo znajdziesz informację o tym, czym jest sekcja Informacje, jakie zawiera elementy oraz jak należy je uzupełniać, aby Twój profil Google Moja Firma zajmował wysokie pozycje.

Informacje na wizytówce Google powinny mieć potwierdzenie w tym, co w rzeczywistości oferuje firma i w tym, co zamieszcza w innych miejscach w sieci, na przykład na stronie internetowej. Sekcja Informacje zawiera kluczowe dane o firmie – zbyt częste ich edytowanie, niezgodne z zasadami Google, może doprowadzić do blokady wizytówki.

 

Elementy wchodzące w skład zakładki Informacje

 

Nazwa

Zasady tworzenia nazwy wizytówki zostały omówione we wcześniejszym odcinku. Dzięki spójnym nazwom i kategoriom w obrębie sieci wizytówek Twojego biznesu, użytkownicy – a zarazem potencjalni klienci – mogą szybko rozpoznać ją w wyszukiwarce i Mapach Google.

 

Kategorie i podkategorie

Kategorie i podkategorie to jedne z najważniejszych elementów na profilu Google Moja Firma. Od kategorii, którą ustawimy jako główną, będzie zależeć sposób, w jaki będziemy się wyświetlać, a ponadto funkcje, z jakich będziemy mogli korzystać.

 

Adres lokalizacji

Adres lokalizacji na wizytówce może posiadać aż do trzech wierszy, więc jeśli adres naszej firmy jest skomplikowany, można go dokładnie sprecyzować. Ważną funkcją jest także poprawne osadzenie pinezki na mapie – zdarza się, że Google umieszcza ją w niepoprawnym miejscu, więc dobrą praktyką będzie ręczne przesunięcie jej w odpowiednie miejsce, najlepiej tuż przy głównym wejściu do firmy.

 

Obszar działalności

W Google Moja Firma istnieją trzy rodzaje wizytówek: Działające Stacjonarnie, Działające na wyznaczonym obszarze oraz Wizytówki Hybrydowe. Obszar działalności dedykowany jest profilom firm, które prowadzą swoją działalność w swojej siedzibie lub w miejscu wybranym przez klienta.

 

Godziny

Godziny możemy podzielić na regularne godziny otwarcia, godziny niestandardowe oraz dodatkowe. Regularne godziny oznaczają czas, kiedy klient może skontaktować się z firmą. Godziny niestandardowe dotyczą świąt, dni wolnych od pracy bądź w innych przypadkach – można przypisać je do dowolnej daty. Godziny dodatkowe dają możliwość udostępnienia dodatkowych informacji, na przykład o godzinach obowiązywania niższych cen, czy realizowania dostaw.

 

Numer telefonu

Numer telefonu zamieszczony na wizytówce Google powinien zgadzać się z tym, który klienci mogą znaleźć na stronie internetowej. Oprócz głównego numeru, jest możliwość dodania numerów dodatkowych, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, ale mogą pomóc użytkownikom w sytuacji, gdy nie mogą się dodzwonić.

 

Skrócona nazwa

Skrócona nazwa daje możliwość wygenerowania skróconego linku, który może prowadzić użytkowników bezpośrednio do naszego profilu GMB bądź do sekcji opinii.

 

Te oraz pozostałe elementy z zakładki Informacje zostały szczegółowo omówione w powyższym wideo. Do pozostałych elementów należą:

  • link do strony internetowej
  • atrybuty
  • opis firmy
  • data otwarcia
  • kod sklepu
  • etykiety.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania na mapach Google, odwiedź nasz kanał na YouTube. Masz jakieś pytania? A może potrzebujesz pomocy w odpowiednim zoptymalizowaniu Twojego profilu Google Moja Firma? Skontaktuj się z nami!

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.