O ile pierwsza pozycja na liście wyników wyszukiwania jest celem każdego, kto prowadzi działania SEO, to pozycja zero jest czymś, co osiągają najlepsi. Czym jest Direct Answer? Jak się dostać na tę pozycję i dlaczego warto? Czy ma ona jakieś wady? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule.

 

Spis treści:

 

Czym jest Direct Answer?

Direct Answer, czyli pozycja zero, to bezpośrednia odpowiedź na pytanie wpisane w wyszukiwarkę Google. Wielu użytkowników w okno wyszukiwania nie wpisuje krótkich fraz, a formułuje konkretne pytania. Google stworzyło więc funkcjonalność, która pozwala udzielić internautom szybkiej, konkretnej odpowiedzi. Przedstawia ona również definicje, wyjaśnienia naukowych pojęć itp. Pozycję zero nazywa się tak, ponieważ na stronie z wynikami wyszukiwania znajduje się nad wszystkimi innymi wynikami, a także nad reklamami.

Bezpośrednia odpowiedź składa się z kilku elementów:

  • fragmentu treści ze strony internetowej, który według algorytmów Google najlepiej odpowiada na zadane przez internautę pytanie;
  • zdjęcia, jeśli strona je zawiera;
  • URL-a;
  • tytułu strony, który jest klikalny.

 

Direct Answer w Google

Direct Answer w Google [źródło: google.pl]

 

Zalety i wady Direct Answer

Jaki są najważniejsze zalety znalezienia się na pozycji zero?

  • Link do witryny znajduje się nad reklamami, czyli w najbardziej eksponowanym miejscu na stronie z wynikami wyszukiwania. Ze względu na swoją konstrukcję wynik ten jest najbardziej widoczny spośród wszystkich pozycji.
  • Internauta ma szansę zapoznać się z fragmentem treści i jeśli okaże się on dla niego interesujący, może kliknąć link i przejść na stronę internetową.
  • Uznanie przez algorytmy Google, że treści na witrynie są najbardziej wartościowe spośród wszystkich, które poruszają tematykę zapytania, jest bardzo prestiżowe i kreuje ekspercki wizerunek autorów strony. Istnieje spora szansa, że internauci będą chętnie taką witrynę odwiedzać.

Czy znalezienie się na pozycji zero ma w takim razie jakieś wady? Jeśli treść, która pojawi się w okienku z odpowiedzią bezpośrednią, zaspokoi całkowicie ciekawość internauty, może on zrezygnować z dalszych poszukiwań i nie przejść na stronę internetową. Google zatrzyma więc taką osobę na stronie z wynikami, a ruch w witrynie będzie niższy. A przecież pozycjonowanie stron, czyli SEO, nie ma służyć wyłącznie osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Chodzi o to, aby wysoka pozycja przyciągała na stronę jak największą liczbę użytkowników.

 

Jak znaleźć się w Direct Answer?

Najbardziej trafną odpowiedzią na to pytanie będzie: stosować jak najlepsze praktyki SEO. Działania, które są niejako dedykowane walce o tę wyjątkową pozycję:

  • redagowanie treści w taki sposób, aby były naturalną odpowiedzią na pytanie, definicją itp.;
  • zawieranie w treści pytań, na które stanowi ona odpowiedź: “Co to jest…?”, „Jak…?”, „Gdzie…?”;
  • umieszczenie pytania w title i url;
  • używanie tabeli.

 

Tabela w wynikach organicznych na pozycji 0 - Direct Answer

Tabela w wynikach organicznych na pozycji 0 – Direct Answer

 

Podsumowanie

A co warto zrobić, jeśli już uda się osiągnąć pozycję zero? Na pewno zweryfikować, czy Direct Answer przynosi witrynie wzrost ruchu, czy jego spadek. Może być ona bowiem ukoronowaniem działań związanych z pozycjonowaniem strony, ale może mieć także negatywne skutki. W Greenfields, agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron z Wrocławia, wspieramy firmy w działaniach SEO i pomagamy znaleźć się na pozycji zero w wyszukiwarce Google. Zapraszamy do kontaktu!

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.