YouTube Shorts – krótkie filmy YouTube alternatywą dla TikTok?
Nowa funkcja YouTube coraz mocniej rozpycha się wynikach wyszukiwania na platformie YT. Co to jest YouTube Shorts i czy zdoła choćby w połowie opanować rynek, tak jak udało się to konkurencji TikTok? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tym artykule.
Co to jest YouTube Shorts?
YouTube Shorts to nowe narzędzie umożliwiające przesyłanie krótkich filmów na platformę YouTube. Jest to swego rodzaju odpowiednik krótkich formatów jakie dostępne są na TikToku. Na ten moment samo narzędzie obsługujące Shortsy jest dostępne i testowane jedynie w Indiach, a ciągu kilku tygodni ma być udostępnione na rynek USA, jednak już teraz YT Polska umożliwia dodanie takiego krótkiego filmiku.
Kto może dodawać krótkie filmy YT Shorts?
YT Shorts może dodać tak naprawdę każdy, kto posiada konto na platformie YouTube. Jaka jest zaleta takiego rozwiązania? Obecnie mechanizm działania jest taki, że kiedy algorytm YouTube wykryje, że ma do czynienia z Shortsem, stara się zwiększyć jego zasięg poprzez umieszczenie go w sekcji krótkich filmików. Taka sekcja wyświetla się już w wynikach wyszukiwania YT czy też bezpośrednio pod filmami. Osoby do tej pory testujące rozwiązanie twierdzą, że faktycznie zasięg takiego krótkiego filmu buduje się zdecydowanie szybciej niż klasycznego filmu na YouTube.
Dzięki YouTube możesz dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania filmów i kanałów na YT - SEO Video. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Jak stworzyć Shorts?
W celu stworzenia YouTube Shorts musi być spełnionych kilka warunków. Oto one:
- Film musi mieć długość co najwyżej 60 sekund, a właściwie zaleca się 58 sekund,
- Jeśli uda nam się zmieścić przekaz w 15 sekund będzie on typowym Shortsem, co będzie go odróżniać od funkcjonujących już Relacji na YouTube,
- Film musi być nagrany w pionie urządzeniem mobilnym,
- Zalecane jest dodanie hashtagu #Shorts w tytule i opisie takiego filmu.
Kiedy mamy gotowy materiał należy z urządzenia mobilnego wejść na YouTube i tapnąć Utwórz → Utwórz krótki format. Uwaga: jako że funkcja jest w razie beta, może nie być dostępna u wszystkich, co nie zmienia faktu, że można spróbować dodać taki materiał w sposób standardowy, stosując się do powyższych wytycznych. YT powinien uznać w ciągu kilku dni taki materiał jako Shorts. Więcej informacji tutaj.
Jak zarabiać na YouTube Shorts?
Monetyzacja YouTube Shorts nie jest obecnie możliwa i prawdopodobnie nie będzie to celem tego formatu. Shorts YouTube nie zawiera reklam, niezależnie od tego czy użytkownik wyświetli go w zakładce #Shorts, czy w odtwarzaczu lub YouTube Premium.
Przeczytaj więcej o tym, jak wypromować film na YouTube. W analizie statystyk pomoże Ci również kompendium wiedzy o YouTube Analytics.
Podsumowanie
Czas pokaże, czy YouTube Shorts stanie się realną konkurencją dla TikToka, czy też może projekt ten zakończy się podobnie, jak historycznie wycofana usługa serwisu społecznościowego Google Plus.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie YouTube SEO? Napisz do nas!