Profile Google dla agentów leasingowych i banków – 3 powody, dla których Produkty są ważniejsze niż Usługi

profile Google dla agentów leasingowych i banków

Menedżer Profilu Firmy w Google jest pełen różnorodnych opcji i funkcji, które — odpowiednio użyte — mogą znacząco poprawić widoczność firmy na mapach i w wyszukiwarce. W tym bogactwie można czuć się nieco zagubionym, dlatego dziś tłumaczymy różnice między zakładką “Usługi” i “Produkty”. Z której warto korzystać, która jest bardziej skuteczna?

Po pierwsze — widoczność

Dla wielu firm, w tym placówek bankowych i agentów leasingowych, usługi mogą wydawać się bardziej adekwatne do określenia tego, co oferują niż produkty. I choć mówi się przecież o produktach bankowych, to pewną część oferty łatwiej określić mianem usług. Google w Menedżerze Profilu Firmy również różnicuje te dwie opcje, udostępniając użytkownikom możliwość dodawania opisów zarówno produktów, jak i usług. Warto z tej możliwości skorzystać i uzupełnić obie zakładki.

Usługi i produkty Google Business profile

Usługi i produkty Google Business Profile

Warto jednak wiedzieć, że zakładka “Usługi” nie jest widoczna dla internautów korzystających z komputerów — ci widzą tylko “Produkty”. Zakładka “Produkty” jest widoczna na wszystkich typach urządzeń — mobilnych i stacjonarnych. Warto zatem poświęcić czas na uzupełnienie zakładki “Produkty”, aby nie stracić widoczności dla Klientów, którzy szukając usług bankowych i leasingowych, korzystają z komputerów.

Po drugie — przyzwyczajenia Klientów

Gdy przeanalizowaliśmy dane z panelu administracyjnego Google Business Profile, okazało się, że w przypadku profili naszych Klientów, aż 70% użytkowników szukało lokalnych firm i usług leasingowych, korzystając z komputerów. Tylko 30% wyszukujących stanowili użytkownicy urządzeń mobilnych. Okazuje się, że mimo rosnącego udziału smartfonów i tabletów w ruchu, internauci wciąż pewnej kategorii produktów i usług szukają za pośrednictwem komputerów. Prawdopodobnie robią to podczas pracy, w skupieniu, chcąc świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej oferty. Gdy weźmie się to pod uwagę, jasnym jest, że nie uzupełniając zakładki „Produkty”, firma “chowa się” przed Klientem i większość osób, które trafiają na profil firmy, nie będzie miała szansy poznać jej oferty.

Wyszukujący przez wyszukiwarkę Google Business profile

Wyszukujący przez wyszukiwarkę Google Business Profile

Po trzecie — możliwości

Karty poszczególnych produktów umożliwiają zamieszczenie większej ilości treści niż ma to miejsce w przypadku zakładki “Usługi”. A więcej treści to więcej możliwości zapoznania Klienta z ofertą banku czy agenta leasingowego. Każdą usługę można opisać, wykorzystując jedynie 300 znaków i podając cenę. W zakładce “Produkty” można poza nazwą, kategorią i ceną dodać także rozbudowany opis aż na 1000 znaków, atrakcyjne zdjęcie lub grafikę, a także odnośnik z linkiem do właściwej strony internetowej, gdzie Klient uzyska więcej szczegółowych informacji. Wśród przycisków CTA znajdują się, m.in. “Zamów online”, “Skorzystaj z oferty” czy “Więcej informacji”, dzięki czemu call to action można dostosować do specyfiki firmy czy konkretnego produktu. Rozbudowane możliwości w zakładce “Produkty” to przede wszystkim większa szansa na zainteresowanie potencjalnego Klienta i skierowanie jego kroków na stronę www, a co za tym idzie, zwiększenie konwersji: zapytań ofertowych czy wizyt w placówce.

Ważne! Planując skupić się w swoich działaniach w ramach Profilu Google na zakładce “Produkty”, musisz wiedzieć o pewnych zmianach, które nastąpiły jakiś czas temu. Jesienią 2021 roku Google zmieniło zasady dotyczące treści publikowanych w tej zakładce. Obecnie podlegają one zasadom dotyczącym reklam produktowych tj. w Google Merchant Center. Powinny na to zwrócić uwagę szczególnie osoby zarządzające wizytówkami placówek bankowych i agentów leasingowych. W przypadku tego typu produktów należy na bieżąco monitorować automatyczne zmiany, które wprowadza Google. Dobra znajomość narzędzia, jakim jest Menedżer Profilu Firmy i szczegółowych zasad Google pomaga zapewnić dobrze widoczne i skuteczne treści na profilach w Google Maps.

Potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu Profilami Firmy w Google? Napisz do nas!

×