Google prowokuje Microsoft nowym produktem - Google Calendar

Google Calendar

Financial Times pisze, że Google prezentując swój kalendarz zapoczątkowało nowy rozdział w swojej rywalizacji z tradycyjnym oprogramowaniem produkowanym przez koncern Microsoft.

Oczekiwany przez wszystkich kalendarz to kolejny krok Google w stronę oprogramowania ułatwiającego planowanie pracy, które uczyniło Outlook jednym z najpopularniejszych programów pakietu Office firmy Microsoft. Nie należy zapominać, że pakiet Office to jedna z najbardziej dochodowych inicjatyw kierowanego przez Billa Gatesa koncernu, podaje Financial Times.

To również kolejny krok Google na drodze ku transformacji ze zwykłej wyszukiwarki w portal internetowy oferujący wiele dodatkowych usług, podkreśla FT. W ten sposób Google powoli dorównuje swojemu głównemu konkurentowi, firmie Yahoo.

Kierujący pracami nad Google Calendar, Carl Sjogreen powiedział, że nowy kalendarz jest zgodny z misją spółki by "zorganizować informacje na świecie, udostępnić je dla wszystkich i ułatwić ich wykorzystanie".

Szef Yahoo Mail, Andy Spillane, powiedział, że uruchomienie przez Google poczty Gmail oraz pojawienie się na rynku szeregu nowych technologii „Web 2.0” zmusiło inne spółki do przyspieszenia prac nad nowymi produktami. Yahoo testuje obecnie na przykład nową usługę poczty elektronicznej opartą na technologii nabytej dzięki zakupowi Oddpost w 2004 roku.

Nowy kalendarz jest blisko powiązany z kontem poczty elektronicznej Gmail. Dzięki temu internauci będą mogli zapisywać terminy spotkań w kalendarzu jednocześnie komunikując się ze sobą za pomocą e-maila. Będą się również mogli w ten sposób dzielić swoimi planami.

Google Calendar nawiązuje do korzeni spółki, która zdobyła renomę jako właściciel popularnej wyszukiwarki. Nowy kalendarz pozwala wyszukiwać innych, zamieszczonych w sieci kalendarzy. Dzięki temu można na przykład wyszukać kalendarz lokalnej drużyny sportowej i przenieść interesujące nas wydarzenia prosto do naszego kalendarza.

Spółka pracuje obecnie nad oprogramowaniem, które umożliwi użytkownikom synchronizację danych zawartych w nowym Google Calendar z informacjami zamieszczonymi w oprogramowaniu Outlook, wyjaśnia Carl Sjogreen.

Przedstawiciel Google powiedział, że spółka zamierza rozszerzyć zasięg geograficzny nowego kalendarza, który w fazie testów dostępny jest jedynie w USA. Docelowo pojawi się on we wszystkich 40 krajach, w których Google oferuje dostęp do poczty elektronicznej Gmail.

Potrzebujesz wsparcia w pozycjonowaniu strony? Napisz do nas!

×