Wdrożenie Consent Mode v.2

Zbieranie danych o zachowaniach użytkowników na stronie internetowej musi odbywać się za ich zgodą. To wymóg prawny narzucany na wszystkich właścicieli serwisów i sklepów internetowych oraz dostawców narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics 4. By poprawnie zbierać dane i je analizować, konieczne jest wdrożenie Consent Mode v2, obejmujące konfigurację baneru cookies i dostosowanie wszystkich skryptów śledzących w oparciu o zgody udzielone przez użytkowników.

Wdrożenie Consent Mode v.2

Zapytaj o wdrożenie Consent Mode v.2 advanced

Czym jest Consent Mode?

Consent Mode (tryb zgody) to mechanizm, za pomocą którego można pozyskać zgody użytkowników na zbieranie i przetwarzanie danych o ich zachowaniach na stronie internetowej. Taka zgoda jest potrzebna, by gromadzić dane w narzędziach analitycznych (Google Analytics 4, FB Pixel), analizować je i wykorzystywać do personalizacji reklam (Google Ads, TikTok, LinedIn). Zgody pozyskuje się poprzez banery, a użytkownik może wybrać, w jakim celu i zakresie będą przetwarzane jego dane. Poprawne wdrożenie Consent Mode pozwala na spełnienie wymogów prawa (m.in. RODO) i tym samym potwierdzenie naszym klientom, że z poszanowaniem ich prywatności analizujemy dane biznesowe.

Dlaczego należy wdrożyć Consent Mode v.2?

Poprawna implementacja Consent Mode v.2 pozwala na dynamiczne dostosowanie sposobu działania narzędzi reklamowych z uwzględnieniem zgód udzielonych przez użytkownika. Oznacza to, że będziesz mógł bez przeszkód korzystać z takich aplikacji jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Facebook Ads, Microsoft Ads. Spełnisz wymogi prawa, zadbasz o prywatność użytkowników i zajmiesz się tym, co najważniejsze dla Twojego biznesu - analizą danych i kreacją kampanii reklamowych.

Kluczowe korzyści wdrożenia Consent Mode v.2 advanced

  • Pozyskiwanie danych zgodnie z przepisami prawa - dzięki Consent Mode v.2 advanced przetwarzasz dane legalnie i nie martwisz się o kary za naruszenie przepisów (kwota do 4% rocznego obrotu).
  • Poprawne działanie narzędzi reklamowych i analitycznych - obecnie większość narzędzi wymaga wdrożenia mechanizmu pozyskiwania zgód. Jeśli go nie ma, aplikacje nie pozwalają korzystać z wszystkich opcji lub dane nie są wiarygodne.
  • Respektowanie prawa do prywatności użytkowników - w oczach klienta stajesz się wiarygodnym przedsiębiorcą.

Zapytaj o wdrożenie Consent Mode v.2 advanced

Zakres i koszt wdrożenia Consent Mode v.2 advanced w Greenfields

Przygotowaliśmy 2 pakiety cenowe dopasowane do potrzeb właścicieli mniejszych i większych stron internetowych.

Wdrożenie Consent Mode v.2 - pakiet podstawowy

Zakres:

  1. Podpięcie Consent Mode (np. z użyciem Cookiebot) z wykorzystaniem Google Tag Managera. Korzystamy z rekomendowanych rozwiązań od parnerów Google do wdrażania Consent Mode (https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/#partners).
  2. Konfiguracja do 2 tagów (np. GA4, FB Pixel).
  3. Walidacja wdrożenia.

Cena wdrożenia Consent Mode v.2: od 600 zł, pakiet podstawowy wyceniamy indywidualnie.

Założenie konta Cookiebot (lub w innej aplikacji służącej do zarządzania zgodami), a także ewentualna opłata licencyjna po stronie Klienta. Wdrożenie Consent Mode v.2 może wymagać wsparcia działu IT.

Wdrożenie Consent Mode v.2 - pakiet rozszerzony

Zakres:

  1. Podpięcie Consent Mode (np. z użyciem Cookiebot) z wykorzystaniem Google Tag Managera. Korzystamy z rekomendowanych rozwiązań od partnerów Google do wdrażania Consent Mode (https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/#partners).
  2. Zaawansowana konfiguracja wielu tagów (np. GA4, FB Pixel, Google Ads, TikTok, Hotjar, Microsoft Clarity itp.).
  3. Walidacja wdrożenia.

Koszt konfiguracji Consent Mode v.2: wycena indywidualna.

Założenie konta Cookiebot (lub w innej aplikacji służącej do zarządzania zgodami), a także ewentualna opłata licencyjna po stronie Klienta. Wdrożenie Consent Mode v.2 może wymagać wsparcia działu IT.

Etapy wdrożenia Consent Mode w Greenfields

Podczas wdrożenia i konfiguracji Consent Mode v.2 przejdziemy przez następujące działania:

Konfiguracja konta narzędzia do zarządzania zgodami i plikami cookies
Konfiguracja konta narzędzia do zarządzania zgodami i plikami cookies
Sprawdzimy konfigurację konta Cookiebot, CookieYes lub innego narzędzia do zarządzania zgodami i plikami cookies. Wprowadzimy ustawienia, które pozwolą na pozyskiwanie jak największej liczby zgód i nie pomijanie banera cookies.
Podpięcie Consent Mode z wykorzystaniem Google Tag Manager
Podpięcie Consent Mode z wykorzystaniem Google Tag Manager
Skrypt aplikacji do zarządzania zgodami użytkowników wdrażamy za pomocą Google Tag Managera. Sprawdzamy też konfigurację kontenera. Jeśli nie masz GTM, założymy go i zainstalujemy na stronie.
Konfiguracja GA4 i innych tagów zgodnie z Consent Mode v2
Konfiguracja GA4 i innych tagów zgodnie z Consent Mode v2
Skonfigurujemy Google Analytics i inne narzędzia z aplikacją do zbierania plików cookies (tzw. cookiebarem), aby dane o zachowaniach użytkowników zbierały się wyłącznie po uzyskaniu wymaganej zgody.
Sprawdzenie poprawności zbierania danych
Sprawdzenie poprawności zbierania danych
Zweryfikujemy, czy zgody przesyłają się poprawnie do poszczególnych narzędzi i działają one tak, jak powinny.

Kto odpowiada za wdrożenie Consent Mode v.2 advanced?

W Greenfields za konfigurację Consent Mode odpowiadają doświadczeni analitycy, którzy prowadzili wdrożenia zarówno na małych stronach internetowych, jak i na dużych sklepach online. Pracowaliśmy z różnymi CMS-ami, aplikacjami do zarządzania zgodami oraz konfigurowaliśmy poprawność działania najpopularniejszych tagów reklamowych i analitycznych.

Zobacz nasze realizacje

Kolejne kroki po wdrożeniu Consent Mode v.2

Po wdrożeniu i konfiguracji Consent Mode v.2 możesz liczyć na nasze wsparcie w obszarze poprawności zbieranych danych i analityki internetowej. Sposób działania aplikacji do zarządzania zgodami co jakiś czas ulega zmianie, więc warto regularnie obserwować występujące anomalie np. w Google Analytics, konwersjach w Google Ads, aby od razu zidentyfikować problem i na powrót zgodnie z prawem przetwarzać dane użytkowników.

FAQ

Ile trwa wdrożenie Consent Mode v.2?

Najczęściej wdrożenie Consent Mode zajmuje nam 2-3 dni robocze od momentu przekazania dostępów do strony i Google Tag Managera. Czas wdrożenia  zależy od skomplikowania projektu i liczby integracji.

Jakie narzędzie polecacie do zarządzania zgodami plików cookies?

Rekomendujemy narzędzie Cookiebot, ewentualnie CookieYes - jeśli Twoja strona jest mała lub chcesz opłacać płatną subskrypcję. Najlepiej korzystać z aplikacji, które znajdują się na liście platform certyfikowanych przez Google:

Czym się różni Baner Cookies od wdrożenia Consent Mode?

Baner cookies pojawia się na stronie i umożliwia użytkownikowi udzielenie zgody na zbieranie i przetwarzanie danych w różnych celach. To jedno z narzędzi, które pozwala na prawidłowe działanie mechanizmu przekazywania zgód do poszczególnych narzędzi, czyli Consent Mode. Sam baner nie oznacza, że zgody przekazywane są dalej i poprawnie zbierane.

Czy wymagane jest wsparcie IT podczas wdrożenia Consent Mode?

W większości przypadków nie będziemy potrzebować wsparcia działu IT. Jeśli masz stronę na WordPressie albo zainstalowałeś już Google Tag Managera, wdrożenie odbędzie się bez ingerencji w kod strony. Czasami jednak korzystamy z dodatkowego wsparcia, gdy w serwisie jest skonfigurowanych wiele skryptów albo działa ona na autorskim CMS-ie.

Czy wdrożenie Consent Mode v.2 powinien przeprowadzić certyfikowany partner Google?

Nie, Google nie prowadzi certyfikacji wdrażania Consent Mode v.2. Wybierz specjalistę, który zna temat i konfigurował tryb zgody na wielu CMS-ach i platformach do zarządzania plikami cookies.

×
chevron-down