Wizytówka Google Moja Firma dla korporacji i franczyzy
Trzecie wideo z cyklu filmów o wizytówkach Google Moja Firma poświęcone jest obsłudze wizytówek korporacji oraz sieci franczyzowych. Zachęcamy do obejrzenia poprzednich filmów o tym, czym są wizytówki Google Moja Firma oraz jak zarządzać opiniami w GMB.
Z powyższego filmu dowiesz się między innymi:
- jakie funkcje oferuje Google do obsługi masowej ilości wizytówek,
- o aplikacji do szybkiego odpowiadania na masową ilość opinii,
- jakie są najczęstsze błędy popełniane przez firmy obsługujące wizytówki z dużą ilością lokalizacji.
Dla firm, które posiadają więcej niż 10 lokalizacji, Google udostępnia możliwość natychmiastowej weryfikacji wizytówek. Duże sieci, jak na przykład banki lub restauracje, mogą z Panelu Google pobrać specjalny arkusz Excel, dzięki któremu tworzenie wizytówek dla nowych placówek nie będzie wymagało dodatkowej weryfikacji. Trzeba pamiętać o kilku ważnych elementach, takich jak użycie tego samego konta w Google Moja Firma, zamieszczenie takich samych nazw lokali czy dodanie kodu sklepu. Ponadto, gdy potrzebna jest zmiana danych w wielu lokalizacjach jednocześnie, Google także umożliwia dokonanie edycji globalnie. Przydatną funkcją jest również możliwość wygenerowania zbiorczego raportu w pliku CSV lub Excel. Obecnie raporty mogą być generowane dla wybranych okresów w historii wizytówek i obejmować elementy takie jak:
- statystyki związane z odkrywaniem - czyli aktywnością użytkowników, ilością wyświetleń, wyszukiwań
- statystyki dotyczące zdjęć - ilości ich wyświetleń
- statystyki związane z telefonami - dane dotyczące ilości kliknięć w przycisk Zadzwoń w różnych dniach tygodnia i godzinach.
Kolejną kwestią jest zarządzanie opiniami. Wdrożona przez Google funkcja zarządzania opiniami nie jest najwygodniejsza. Brak możliwości wygodnego filtrowania opinii wydłuża czas pracy, dlatego aby zoptymalizować proces obsługi komentarzy, stworzyliśmy dedykowaną aplikację. Umożliwia ona wygodne monitorowanie masowej ilości opinii oraz pytań w sekcji Q&A, wystawianych na wszystkich wizytówkach. Interfejs aplikacji podobny jest do panelu poczty elektronicznej, gdzie w przejrzysty sposób dostajemy informacje na temat ilości pytań lub opinii pozostających bez odpowiedzi, a dodatkowo mamy możliwość w szybki i prosty sposób na nie odpowiedzieć. Jeśli zaistnieje potrzeba analizy efektywności prowadzonych akcji promocyjnych dotyczących opinii, możemy to zrobić w sekcji ze statystykami.
Dzięki aplikacji możemy zaoszczędzić czas oraz sprawnie kontrolować działania na naszych wizytówkach. Jeśli jesteś zainteresowany naszą aplikacją, zapraszamy do kontaktu.
Przyglądając się wizytówkom dużych sieci często można zauważyć błędy, które są często powielane. Najczęstszym z nich jest po prostu nieobecność w Google. Brak nawet podstawowej optymalizacji wizytówek, w co wchodzi na przykład brak zdjęć i opisów, duże rozbieżności w godzinach otwarcia, czy aktualnych danych kontaktowych - taka wizytówka nie ma prawa dostarczyć konwersji w postaci złożonego zamówienia, zapytania o wycenę czy wypełnienia formularza. Ponadto tak samo poważnym błędem jest brak dialogu z Klientem. Wizytówki Google My Business to największy katalog opinii w Internecie, a wiele dużych sieci na nie po prostu nie odpowiada. Jeśli Klient zadał sobie trud, aby wystawić komentarz, warto na niego zareagować. To budzi zaufanie w potencjalnych nowych Klientach, a także zachęca do powrotu Klientów, którzy już skorzystali z naszych usług.
Jeśli uważasz, że potrzebujesz konsultacji dotyczących pozycjonowania na mapach Google, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania i jeśli zajdzie taka potrzeba, skutecznie zajmiemy się obsługą wizytówek Twojej firmy.
Po więcej wartościowej treści na temat wizytówek Google Moja Firma zapraszamy na nasz kanał na YouTube.