Update algorytmu Google wrzesień 2019 (September 2019 Core Update)

Z okazji urodzin Google zafundował nam kolejne zmiany, tym razem sprawa dotyczy aktualizacji głównego algorytmu tzw. September 2019 Core Google Update . Na Twitterze pojawił się zdawkowy komunikat informujący o nastąpieniu zmian.
Jakie zmiany wprowadziła wrześniowa aktualizacja algorytmu?
Pod głównym postem Google na Twitter’ze próżno szukać konkretnych informacji czego dotyczy zmiana. Specjaliści SEO jak zawsze muszą obserwować wahania widoczności i samodzielnie wyciągać wnioski.
Later today, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the September 2019 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before. Please see this blog for more about that: https://t.co/e5ZQUAlt0G
— Google SearchLiaison (@searchliaison) September 24, 2019
Jedno jest pewne, aktualizacja z pewnością sporo zmieni, pierwsze zmiany udało się nam już zauważyć ale o tym niżej. Każda aktualizacja w teorii ma na celu poprawienie wyników wyszukiwania, lepsze zrozumienie intencji i usuwanie spamu z index’u. Niektóre serwisy z pewnością „spadną” inne „wzrosną”, jednak nie należy tego traktować jak karę lub nagrodę. Zmieniło się każdemu po trochę.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu strategii SEO? Skontaktuj się z nami!
Kogo dotknęła zmiana wrześniowa algorytmu?
Z naszych obserwacji wynika, że wrześniowy update z pewnością dotknął branże medyczną, dając znaczący wzrost dobrze zoptymalizowanym serwisom, co świetnie wykazuje wykres Senuto.
Wzrosty widoczności po wrześniowej aktualizacji algorytmu Google dla branży medycznej.
Naszym zdaniem wrześniowy core update skupił się na jakości treści (E-A-T), przestrzegania wytycznych Googla oraz dotknął po raz kolejny branżę medyczną.
Wzrosty widoczności po wrześniowej aktualizacji algorytmu Google dla branży medycznej.
Dodatkowo można spekulować, że wrześniowa aktualizacja była korektą zawirowań z marca.
Wzrosty widoczności po wrześniowej aktualizacji algorytmu dla branży medycznej, może wskazywać na zależność od marcowych zawirowań.
Czy zmiany widoczności spowodowane zmianą algorytmu można traktować jako nagrodę lub karę? Mówiąc językiem branżowym – to zależy. Wszyscy pamiętamy wcześniejsze aktualizacje algorytmu i wiemy, że jedna przynosiła spadki, a kolejna wzrosty. Czy warto zainteresować się optymalizacją strony pod inne wyszukiwarki? Na to pytanie pytanie znajdziesz odpowiedź w naszym rankingu wyszukiwarek.
Autor: Łukasz Pietruszka