Ręka na pulsie, czyli o roli monitoringu internetu

monitoring internetu

Możesz mieć najlepszy plan na promocję w sieci i genialnych realizatorów, ale bez dobrego monitoringu reakcji użytkowników skazujesz się na porażkę.

Adam Małysz w pierwszej dekadzie XXI wieku był najbardziej rozpoznawalnym sportowcem, postacią uwielbianą i czczoną pod niebiosa. Nic dziwnego, że reklamodawcy chętnie sięgali po jego wizerunek w swoich produkcjach.

Sęk w tym, że jego czasy dobiegły końca, a nową królową została Justyna Kowalczyk. Agencja odpowiedzialna za promowanie jednej z herbat jakby przespała ten moment. Nie sprawdziła, że dla widzów i internautów Małysz jest już postacią pomnikową i łączenie go z piciem ciepłego napoju najzwyczajniej w świecie nie zadziała. Mimo szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, agencja i producent herbaty ponieśli sromotną porażkę.

A wystarczyło przeprowadzić solidny monitoring mediów i grup odbiorców.

MONITORING 24/7/365

W dzisiejszej rzeczywistości, gdy mody, gusta i idole zmieniają się dosłownie co tydzień, gdy za rogiem czai się czujna konkurencja, gotowa szybko wypunktować błędy i zająć Twoje miejsce, musisz być czujny! Musisz obserwować to, co dzieje się wokół Ciebie. Nie tylko w branży, nie na spotkaniach z kolegami po fachu, ale przede wszystkim wśród “zwykłych” ludzi.

Potrzebujesz profesjonalnego monitoringu internetu? Skontaktuj się z nami!

Dlatego monitoring, który znajdziesz w naszej szerokiej ofercie, to jeden z najważniejszych punktów działań marketingowych. Ba, to podstawa Twojego funkcjonowania na rynku! Dzięki monitoringowi możesz ustalić, jaka jest pozycja Twojej firmy na rynku, kim są Twoi klienci, czego od Ciebie oczekują oraz co możesz im dać.

Trzymanie ręki na pulsie pozwoli Ci sprawdzić ich reakcje na Twoje ruchy, dowiedzieć się, czy odniosłeś oszałamiający sukces, a może któraś z decyzji okazała się nietrafiona i trzeba ją zmienić?

Wyciągnij wnioski

Dobrze prowadzony monitoring to połowa sukcesu. Drugą jest odpowiednia analiza faktów. Tylko ona pozwoli skutecznie zareagować na sukcesy i kryzysy, przewidzieć ruchy internautów i Twoich potencjalnych klientów oraz przygotować dla nich jeszcze lepszą ofertę.

Oczywiście nie musisz tego robić samodzielnie. Nowoczesne agencje marketingowe, takie jak Greenfields, dysponują narzędziami umożliwiającymi śledzenie opinii o Tobie i Twoim produkcie na bieżąco oraz podjęcie szybkich działań, jeśli zajdzie taka potrzeba. Zatem nie zwlekaj – już teraz daj sobie szansę na zoptymalizowanie swoich działań marketingowych!

Potrzebujesz wsparcia w zakresie analityki internetowej? Napisz do nas!

×