Reklamy kontekstowe stają się coraz bardziej drogie dla firm korzystających z AdWords. Stosunek zmian ceny jest dość spory, a trend stały i raczej może prognozować przyszłość.

Takie wnioski wynikają z raportu Search Marketing: Players and Problems.

Z raportu wynika, że średni koszt za kliknięcie (CPC – cost-per-click) wzrasta o 24% w stosunku rocznym. Dane z 2005 toku mówią o wzroście z $1.29 do $1.61 za kliknięcie i są opracowane na podstawie raportów od Google.

Ale taki sam trend można zauważyć przy okazji systemów reklamowych Yahoo. Tam CPC wzrosło o 30% w ciągu roku, z $1.03 do $1.34.

Co ciekawe, wzrasta CPC na stronach wyszukiwawczo-sklepowych (Shopping Search Engines) takich jak Dealtime.com czy Froogle. Tam cena za kliknięcie rośnie znacząco w porównaniu do tradycyjnych wyszukiwarek. W 2004 roku było to $1.87, a rok później już $2.56 (o 37% więcej).

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.