Greenfields: agencja marketingowa z Wrocławia
Audyt konta Google Analytics 4

Audyt konta Google Analytics 4

Audyt konta Google Analytics 4 to początek decyzji biznesowych, które powinny być podstawą na początku działań marketingowych w sieci. Należy opierać je na właściwych, godnych zaufania danych. Dla biznesu w sieci ich źródłem może być Google Analytics. To narzędzie pomiarowe wymaga jednak profesjonalnej konfiguracji. Aby mieć pewność, że wykorzystujesz maksymalny potencjał GA, zleć nam wykonanie kompleksowego audytu konta GA.

Zapytaj o audyt GA

Czym jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to narzędzie do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronach internetowych lub aplikacjach. Zbiera ono i procesuje szczegółowe dane, umożliwia konfigurację dodatkowych usług i udostępnia bogaty interfejs raportowy.  Google Analytics 4 stanowi fundament działań takich SEO czy kampanie sprzedażowe PPC. Dzięki GA możesz zyskać pewność, że Twoje działania w sieci są optymalne. Pracując na podstawie danych pozyskiwanych z Google Analytics, zmierzasz w dobrym kierunku.

Podejmuj właściwe decyzje oparte na danych

Audyt konta Google Analytics 4 pozwala uzyskać rzetelne, precyzyjne i poszerzone dane statystyczne, które dadzą odpowiedzi na nurtujące pytania osób, prowadzących biznes w sieci. W ten sposób można dostosować parametry narzędzia do własnych potrzeb. Przede wszystkim więc dzięki audytowi zweryfikujesz, czy zbierane przez GA dane są pełne i rzetelne. Dowiesz się, jak możesz poprawić proces ich zbierania. Ponieważ tworzone przez Google Analytics statystyki mają odzwierciedlać realne zachowania klientów, ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu planowanych przez Ciebie kampanii sprzedażowych i innych działań e-commerce.

 

Kluczowe korzyści audytu GA:

  • Skuteczność – dzięki audytowi Google Analytics możesz działać szybko i efektywnie, bez pomyłek.
  • Oszczędność – Twoje wydatki są precyzyjniejsze i nie ponosisz strat finansowych związanych z błędami narzędzia.
  • Podgląd – zlecając pracę specjalistom, możesz samodzielnie nadzorować ich działania lub otrzymywać raporty z tego samego źródła.
  • Szersza perspektywa – więcej danych z GA gwarantuje możliwość poznawania potrzeb klientów, na które można odpowiedzieć nowymi produktami oraz usługami.

Zapytaj o audyt konta Google Analytics

Kiedy warto zdecydować się na audyt konta Google Analytics 4?

1
Stawia się pierwsze kroki w biznesie – im wcześniej skonfigurujesz GA (w tym Google Analytics 4), tym więcej cennych danych możesz pozyskać.
2
Występują błędy w działaniu narzędzia – kod działa niepoprawnie, Google Analytics odnotowuje nietypowy ruch, nie ma dostępu do raportów automatycznych.
3
Firma nie ma własnego specjalisty Google Analytics – kod GA został podpięty do strony, ale brak celów konwersji i nie wiadomo, co robić z pozyskiwanymi danymi.
4
Upłynął długi czas od ostatniego audytu – warto być na bieżąco z nowymi funkcjami narzędzia.
5
Rozpoczęto lub nasilono działania sprzedażowe – Google Analytics pomoże uzyskać odpowiedź na pytanie jak uzyskać wyższą konwersję.
6
Nastąpiły duże zmiany w firmie – rebranding, zmiana agencji czy wprowadzenie nowego produktu na rynek to sytuacje, w których szczególnie warto posługiwać się odpowiednio skalibrowanym GA.

Kiedy warto zdecydować się na audyt konta Google Analytics 4?

Jakie są etapy audytu konta Google Analytics 4 w Greenfields?

Audyt Google Analytics ma na celu weryfikację licznych obszarów działania i wykorzystywania narzędzia Google. Analizujemy m.in.:

Sprawdzamy poprawność implementacji skryptu
Sprawdzamy poprawność implementacji skryptu
Przy użyciu narzędzi takich jak Google Analytics Debugger, Google Tag Assistant sprawdzamy stronę internetową i wykluczamy ewentualne błędy implementacyjne.
Sprawdzamy integrację konta GA z innymi usługami
Sprawdzamy integrację konta GA z innymi usługami
Konfigurujemy integracje Google Analytics z usługami typu Google Ads czy Google Search Console.
Sprawdzamy strukturę konta Google Analytics i jego konfiguracja
Sprawdzamy strukturę konta Google Analytics i jego konfiguracja
Sprawdzamy ustawienia sesji, dane demograficzne, długości zbierania danych, strefę czasową i waluty.
Sprawdzamy poprawność danych zebranych w narzędziu
Sprawdzamy poprawność danych zebranych w narzędziu
Weryfikujemy tagowanie źródeł ruchu, parametry url, zdarzenia.

W ramach audytu GA dodatkowo:

  1. Zakładamy śledzenie wewnętrznej wyszukiwarki.
  2. Identyfikujemy i wykluczamy ruch typu SPAM, własny i deweloperski.
  3. Sprawdzamy walutę, strefę czasową, branżę.
  4. Weryfikujemy akceptację aneksów o przetwarzaniu danych.
  5. Kontrolujemy model atrybucji.
  6. Upraszczamy infrastrukturę analityczną.
  7. Ustawiamy optymalny czas trwania sesji.
  8. Przygotowujemy dedykowane raporty eksploracji (dotyczy wersji Google Analytics 4).
  9. Wdrażamy e-commerce tracking (rekomendowany w przypadku sklepów internetowych).
  10. Przygotowujemy dokumentację powykonawczą.

Kto odpowiada za przeprowadzenie audytu konta Google Analytics 4?

W Greenfields za audyt Google Analytics odpowiadają doświadczeni analitycy. Nasi specjaliści mają szerokie kompetencje i duże doświadczenie potwierdzone w wynikach wielu projektów, których podjęli się w ostatnim czasie.

Zobacz nasze realizacje

Jakie są wyniki audytu i kolejne kroki?

Jakie są wyniki audytu i kolejne kroki?

Po skończonym audycie Google Analytics otrzymasz od nas kompleksowy dokument z wnioskami na temat poszczególnych obszarów badawczych. Uwzględniamy w nim rekomendacje dotyczące naprawy wykrytych błędów. Ten dokument możesz przekazać swoim pracownikom, którzy podejmą kolejne działania, mając odpowiednie dane.

FAQ

Co to jest Google Analytics 4?

Google Analytics stanowi profesjonalne, bezpłatne narzędzie Google do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Ponieważ analizuje ono szereg danych, możesz przygotować w nim liczne raporty na temat zachowań użytkowników strony. GA wskazuje między innymi źródła wizyt, lokalizacje, rodzaje czytanych treści i wyświetlanych podstron, a także konwersje, na przykład połączenia, wypełnione formularze albo zakupy. Po więcej informacji zapraszamy do naszego wpisu -> Google Analytics 4 – nowa wersja usługi już dostępna

Czy warto założyć usługę Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to krok naprzód dla Twojej firmy. Udoskonalone narzędzie gwarantuje rzetelniejsze dane statystyczne i uwzględnia aplikacje internetowe. Im wcześniej zaczniesz korzystać z Google Analytics 4, tym lepiej, ponieważ w przyszłości zastąpi ono usługę Universal Analytics (GA3).

Czy wdrożenia na stronie klienta wchodzą w skład audytu Google Analytics?

Niekiedy implementacja skryptu Google Analytics czy Google Tag Manager wymaga korekty z poziomu kodu źródłowego strony lub panelu CMS. Wtedy taką naprawę możemy przeprowadzić samodzielnie lub możesz skorzystać z usług swojego pracownika, na podstawie naszych wytycznych.

Co to jest Google Tag Manager?

GTM (Google Tag Manager) to narzędzie do zarządzania skryptami, z którego można korzystać do szybkiego i łatwego dodawania fragmentów kodu do witryny lub aplikacji. Google Tag Manager ułatwia wprowadzanie zmian na podstawie audytu GA, ograniczając pracę programistów.

×
chevron-down