Potencjalni klienci najczęściej poszukują ofert leasingu w internecie. Zwykle robią to lokalnie – chcą znaleźć agenta leasingowego w swoim mieście – więc wpisują w wyszukiwarkę rodzaj leasingu i nazwę miasta. Chcąc znaleźć najlepszą propozycję dla siebie, spośród wyświetlonych wizytówek wybierają do przejrzenia te, które wydają im się najbardziej atrakcyjne i wiarygodne. Jak profile Google mogą pomóc sieci agentów leasingowych w dotarciu do klientów? Jakie błędy mogą sprawić, że będzie to trudniejsze?

 

Spis treści:

 

Słaba widoczność profili Google

Ponieważ Google dość restrykcyjnie podchodzi do treści o tematyce finansowej czy medycznej, to branża leasingowa nie należy do najłatwiejszych, jeśli chodzi o prowadzenie profili Google Business Profile. Jednak mimo to, dzięki odpowiedniej optymalizacji, można pozyskać wielu klientów. Aby było to możliwe, wizytówka firmy musi być na wystarczająco wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania – wówczas będzie na tyle widoczna, aby potencjalny klient ją dostrzegł.

W staraniach o wysoką pozycję ważna jest:

  • optymalna nazwa z frazami kluczowymi,
  • odpowiednio dobrana kategoria firmy,
  • poprawna integracja wizytówki ze stroną internetową.

Ważne jest, aby zadbać o powtarzalność informacji takich jak adres, dane kontaktowe oraz odpowiednie treści na stronie, do której linkuje wizytówka.

 

Mała liczba treściwych opinii

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na widoczność i wiarygodność wizytówki na Mapach Google są opinie. Z naszych doświadczeń wynika, że niemal każdy użytkownik szukający lokalnych usług lub produktów czyta opinie, zanim zdecyduje się na przejście na stronę internetową lub kontakt z firmą. Dlatego niezwykle istotne jest zbieranie pozytywnych recenzji oraz odpowiednie reagowanie na te negatywne.

 

Ignorowanie spamu na Mapach

Wizytówki Google są dość popularne wśród indywidualnych agentów leasingowych, przez co mogą być oni silną konkurencją dla dużych marek. Agenci i mniejsze firmy często stosują spamerskie praktyki, które powodują, że ich profile są wyżej na liście wyników wyszukiwania na Mapach Google. Stosują m.in. przeoptymalizowane nazwy z wieloma frazami kluczowymi czy tworzą fałszywe wizytówki w danym mieście, które są nastawione na zbieranie jak największego ruchu i odbieranie go prawdziwym firmom. Zdarza się, że agenci będący częścią większej grupy rywalizują w ten sposób z własną marką. To efekt braku centralnego zarządzania siecią i pozostawienia działań marketingowych bez opieki.

Ze spamem można sobie jednak poradzić. Google umożliwia każdemu użytkownikowi zgłaszanie i poprawianie takich wizytówek. Publikowanie zmian pomaga poprawnie zoptymalizowanym wizytówkom lepiej się pozycjonować. Na pewno nie warto samemu stosować spamerskich praktyk. Takie działania nie dość, że nie wyglądają profesjonalnie, to jeszcze mogą w każdej chwili zostać zgłoszone do Google.

 

Brak regularnej publikacji treści

Regularna publikacja wpisów w wizytówce Google, tworzenie opisów usług, ofert, linkowanie sekcji produktów pomaga internautom zapoznać się z ofertą firmy. Aktualne treści wpływają pozytywnie na zasięg wizytówki i jej pozycję na Mapach Google. Wysokiej jakości treści, uzupełnione o skuteczne grafiki odgrywają więc ważną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Niektóre sieci leasingowe rezygnując z regularnej publikacji wpisów, nie wykorzystują w pełni potencjału wizytówek Google.

Dowiedz się, jak sprzedawać więcej dzięki regularnie dodawanym wpisom na profilach Google Business Profile!

 

Niespójny wizerunek marki

Problem ze spójnością wizerunku marki sieci leasingowych na Mapach Google wynika najczęściej z braku optymalizacji różnych firmowych profili lub pozostawienie ich obsługi poszczególnym agentom. Na wizerunek marki w największym stopniu wpływa aspekt graficzny. Problemem będą więc wizytówki bez logo lub z logo nieprawidłowo sformatowanym albo niewidocznym, profile bez dodanej okładki, z nieodpowiednio dobranymi zdjęciami. Zamiast dobrej jakości zdjęcia siedziby na Mapach Google często pojawia się nieaktualny widok ze Street View, co nie tylko źle wpływa na postrzeganie marki, ale może być też problematyczne dla klientów próbujących trafić do siedziby firmy.

 

wizytówki google business profile - jak je prowadzić dla sieci leasingowych

Czego unikać na Profilach Google?

 

Podsumowanie

Prowadzenie wizytówek na Mapach Google dla sieci agentów leasingowych może stanowić pewne wyzwanie, ale dobrze prowadzone profile mają duży potencjał, jeśli chodzi o możliwość przyciągnięcia nowych klientów. Ważne, aby działania prowadzić centralnie i nie popełniać błędów, które mogą obniżyć ich skuteczność.
Wiemy, jakie działania stosować, aby wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak pozycjonować wizytówki Google!

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.