Targetowanie reklam to proces pozwalający tworzyć reklamy skierowane do potencjalnych nabywców danego produktu, których określamy jako grupa docelowa. Zbiór takich osób charakteryzuje się wspólnymi cechami, podobnymi preferencjami, zachowaniami, zainteresowaniami itp. Celem targetowania jest precyzowanie osób, które z największym prawdopodobieństwem wpisują się w model biznesowy marki i chętnie dokonują zakupów usług, oferowanych przez firmę.

 

Spis treści:

 

Dlaczego warto targetować reklamy?

Dobrze określona grupa docelowa wpływa bezpośrednio na efektywność reklamy, która ma możliwość dotarcia przede wszystkim do osób zainteresowanych konkretną ofertą. Dzięki właściwe określonej grupie docelowej oszczędzamy pieniądze, ponieważ reklama jest wyświetlana tylko przez potencjalnych klientów. Dzięki właściwemu targetowaniu unikamy przepalania budżetów mediowych, gdybyśmy wyświetlali reklamy nieodpowiednim grupom docelowym (chyba, że chcemy prowadzić działania typowo wizerunkowe/analizujące potencjał usługi/produktu).

 

Targetowanie reklam w social mediach

Reklamy w mediach tradycyjnych takich jak prasa czy radio, nie mają tak wielu możliwości targetowania jak social media. Wynika to z tego, że korzystając z naszych portali społecznościowych, reklamy są dobierane indywidualnie pod nasze zainteresowania, hobby na podstawie personalnych wyszukiwań w przeglądarkach internetowych, a także lokalizacji GPS. Reklamy telewizyjne są wyświetlane ogółowi odbiorców, którzy dany rodzaj telewizji, kanał aktywnie oglądają. Badania Nielsen z roku 2020 pokazują, że w Polsce najczęściej oglądają ją seniorzy i jest to ich główne źródło medialne, z którego pozyskują informację. Jedyną możliwością targetowania reklam telewizyjnych pod konkretnych odbiorców jest sposób emisji reklamy i godziny jej wyświetlania np. produkty dla dzieci, zabawki będą wyświetlane w godzinach porannych, a treści dla dorosłych popołudniami i wieczorem.

 

Retargeting jako szczególna forma targetowania reklam

Retargeting polega na kierowaniu reklam pod konkretnych odbiorców, którzy wcześniej korzystali lub mieli kontakt z usługą danej marki, np. odwiedzili konkretną witrynę, by obejrzeć produkt, ale z jakichś przyczyn nie zdecydowali się na jego zakup. Retargeting pozwala na przedstawienie reklam w taki sposób, by konsument zdecydował się na zakup oglądanego wcześniej produktu, np. poprzez wyświetlenie rabatów czy promocji. Dobrym przykładem retargetingu jest remarketing Google Ads, który pozwala na wyświetlanie reklam w przeglądarce i przestrzeniach partnerskich Google, które dotyczą konkretnej marki osobom, które miały interakcję z danym produktem wcześniej. Pozwala ona zachęcić użytkownika wyszukiwarki Google do dokonania zakupu danego dobra. Prezentowane rozwiązanie ma wiele zalet takich jak:

  • precyzyjność danej reklamy,
  • możliwość analizy statystyk kampanii,
  • niskie koszty kampanii,
  • wysokie współczynniki konwersji (sprzedaży).

 

zalety retargetingu

Korzyści wynikające z retargetingu

 

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób wykorzystać reklamy Google Ads w promocji swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

 

Warianty remarketingu w Google Ads

Google Ads oferuje kilka możliwości remarketingu. Najczęściej stosowaną opcją jest remarketing standardowy, który wyświetla się osobom, które wcześniej wyświetliły daną witrynę. Natomiast remarketing dynamiczny to bardziej zaawansowana opcja pozwalająca na uwzględnienie konkretnych produktów jako preferencji użytkownika w wyświetlanych reklamach. Ciekawym rozwiązaniem jest również remarketing wideo, którym określa się reklamy wyświetlane osobom, oglądającym kanały na YouTube uwzględniając ich zainteresowania i wcześniej przeglądane filmy na tej platformie.

 

Podsumowanie

Jak widać, retargeting jest to bardzo przydatne i rozbudowane narzędzie marketingowe, pozwalające na docieranie do odpowiedniego klienta i zaoszczędzenie środków wydawanych na reklamy. Dobrze dobrana reklama pozwala na wielokrotne zwiększenie sprzedaży produktu i przekłada się na zwrot z inwestycji, który w strategiach długofalowych pozwala na maksymalizację sprzedaży i rosnące zyski przedsiębiorstwa.

 

 

Autor: Weronika Moździerz

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.