Klienci uwielbiają promocje w sklepach internetowych. 25 listopada to świetna okazja, aby zaproponować im atrakcyjne rabaty. Tego dnia przypada tzw. czarny piątek. Sprawdź jak przygotować stronę pod kątem SEO na black friday i jak sprawić, aby zwiększyć sprzedaż tego dnia.

 

Spis treści:

 

Black friday — co to jest?

 

Zanim wskażemy rozwiązania sprzyjające zwiększeniu sprzedaży podczas czarnego piątku, warto na wstępie zastanowić się, skąd się wziął black friday. Geneza tego zwyczaju sięga lat sześćdziesiątych minionego wieku. Hasło black friday pojawiło się jako określenie  zwiększonego ruchu samochodowego i tłumu ludzi w okresie przedświątecznym.

 

Z czasem zjawisko to stało się komercyjnym świętem. Dziś firmy przeznaczają spore budżety, aby w tym dniu dotrzeć do klientów. Sklepy internetowe kładą duży nacisk na działania SEM i SEO na black friday.

 

Kiedy jest black Friday? — W tym roku (2022 )  black friday odbędzie się 25 listopada. Co roku dzień ten przypada na ostatni piątek listopada.

 

Jak przygotować sklep na black friday?

 

Działania promocyjne z okazji black friday warto rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem. W końcu jest to ten moment, w którym chcemy dzięki promocjom zwiększyć sprzedaż. Należy pamiętać, że

 

Optymalizacja techniczna strony

 

Każdy właściciel biznesu e-commerce, który wie, jak pozycjonować sklep internetowy, przyzna, że im atrakcyjniejsza oferta sklepu, tym większy ruch na stronie. Wzmożone wizyty  użytkowników oznaczają, że koniecznie trzeba zadbać o techniczne aspekty SEO na black friday. Witryna musi działać płynnie i szybko. W przeciwnym razie może się okazać, że cały wysiłek marketingowy pójdzie na marne. W końcu klienci e-commerce nie lubią czekać — nawet jeśli mają szansę skorzystać z atrakcyjnej promocji.

 

Hosting

 

Warto zastanowić się, czy serwer, na którym znajduje się strona, będzie w stanie obsłużyć zwiększoną liczbę odwiedzin. Może się okazać, że dobrym posunięciem przed black friday będzie kontakt z obecnym hostingodawcą w celu zwiększenia możliwości naszego serwera, albo w ostateczności jego zmianą.

Jeśli wiemy, że ruch na naszej stronie przewyższa możliwości serwera, być może warto rozważyć sięgnięcie po serwer dedykowany. Tego typu maszyny stwarzają możliwość wdrożenia infrastruktury High Availability. Tego typu rozwiązanie sprawia, że w momencie w warunkach ruchu na stronie, można skrócić czas odpowiedź serwera na żądania użytkowników za sprawą tzw. mechanizmu load-balancer.

Biznes sezonowy a seo — sprawdź jak się za to zabrać

 

Graficzna oprawa strony

 

Klienci wchodzący na stronę, muszą wiedzieć o nadchodzących promocjach. W tym przypadku można nieco zmienić wygląd strony, dodając baner związany z black friday lub ustawić wyskakujące okno, tzw. pop-up window. Dokonując zmian w wyglądzie strony, trzeba zadbać o jej wydajność.

Jeśli np. wtyczka odpowiadająca za wyskakujące okna wpływa negatywnie na szybkość ładowania strony, lepiej zrezygnować z takiej funkcjonalności. W końcu priorytetem jest wydajność witryny. W przypadku zdjęć, zanim je umieścimy na stronie, koniecznie trzeba pamiętać o następujących

  • Kompresja zdjęć (rozmiar nie powinien przekraczać 100 kb);
  • Odpowiednia nazwa pliku i wartość atrybutu alt;
  • Obraz nie powinien mieć większego rozmiaru niż maksymalny rozmiar w jakim zdjęcie jest prezentowane na stronie;

 

Reklama w wyszukiwarce

 

Sensownym posunięciem może być inwestycja w działania z obszaru SEM. Zwłaszcza jeżeli nasza strona nie ma jeszcze wystarczającej mocy SEO na black friday. W końcu efekty reklamy są praktycznie natychmiastowe. Warto więc rozważyć działania PPC w Google i na Youtube.

Z działaniami reklamowymi nie trzeba ograniczać się do wyszukiwarek. Można również postawić na platformy społecznościowe i stamtąd kierować ruch na strony produktowe sklepu.

 

Newsletter z okazji black friday

 

Umiejętnie wykorzystując stronę internetową, można zbudować solidną bazę adresów email. Czarny piątek to kapitalna okazja, aby wykorzystać tę bazę i wysłać do użytkowników newsletter informujący o zbliżających się promocjach.

 

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

 

Strona sklepu musi się zawsze prawidłowo wyświetlać na smartfonach i tabletach. Jednak inwestując w działania SEM i SEO na black friday jest to szczególnie istotne. W końcu coraz więcej osób dokonuje zakupów online z poziomu smartfonów. Oznacza to, że brak optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych jest czynnikiem, który może zrujnować sprzedaż w trakcie listopadowego szczytu zakupowego.

Mamy nadzieję, że wymienione wyżej wskazówki pozwolą przygotować sklep na black friday, co przełoży się na wzrost sprzedaży. Jeśli nie zdążymy w tym roku, nic straconego — za rok znów będzie okazja.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.