Google wycofuje API Google Moja Firma. Co to oznacza dla użytkowników?

Google wycofuje API w Profilach Firmy w Google

Zaledwie w listopadzie ubiegłego roku narzędzie do zarządzania profilami firm na mapach zmieniło nazwę z Google Moja Firma na Profile Firmowe Google. Wtedy zapowiedziane zostały także zmiany w sposobie zarządzania dla dużych sieci i mniejszych firm, a także zmiany w API. Kiedy nastąpi zmiana i o czym musisz wiedzieć?

Na czym polega zmiana w API?

Warto przypomnieć czym dokładnie jest wspomniane API i dlaczego o tym mówimy. Jest to zestaw reguł, które pozwalają przesyłać dane między aplikacjami, dzięki czemu deweloperzy mogą wykorzystać pełen potencjał narzędzia i stworzyć narzędzie, które będzie miało funkcje, których nie zapewnia oryginalna apka. Menedżer Profilów Firmowych obecnie nie zapewnia wygodnego zarządzania dla sieci firm, dlatego w ostatnich latach powstało wiele aplikacji do masowej obsługi wizytówek Google.

Niedawno Google opublikowało harmonogram wycofywania API Google Moja Firma. Po 30 kwietnia 2022 r. wdrożony zostanie zestaw API, który będzie bardziej szczegółowy i będzie się odnosił do określonych funkcji tj. zarządzanie przyznawaniem dostępów do lokalizacji, kategorie firm czy atrybuty, określające ofertę, udogodnienia i inne szczegóły danej firmy.

Nowe API oznacza konieczność zaktualizowania aplikacji do zarządzania profilami przed tą datą. To bardzo ważne, ponieważ w przeciwnym wypadku pewne funkcje nie będą mogły liczyć na poprawki błędów i nowe funkcjonalności. Jeśli obecnie zarządzasz siecią lokalizacji za pomocą aplikacji, upewnij się, że Twój deweloper zadba o aktualizację na czas. Lepiej dmuchać na zimne!

Czy wpłynie to na pozycjonowanie na mapach?

Na pewno wiele osób teraz zadaje sobie to pytanie. Odpowiedź brzmi: „i tak, i nie”. Zmiany w API dotyczą samego zarządzania w aplikacji, które w teorii nie powinno mieć wpływu na ranking w Google Maps. Za pozycję profili firmowych nadal będą odpowiadać 3 główne czynniki rankingowe, czyli odległość, trafność (na zapytanie wpisane w wyszukiwarce) i rozgłos, czyli popularność profilu.

Samo API nie wypłynie na to, jak wyświetla się Twój profil na mapach, ale miej na uwadze fakt, że jeśli wykorzystywana przez Ciebie aplikacja nie zostanie zaktualizowana na czas, mogą Cię ominąć ważne aktualizacje i nowe funkcje.

Jak sprawdzić, czy aplikacja została zaktualizowana?

Twórca aplikacji lub support powinien powiadomić swoich użytkowników o nadchodzących zmianach najpóźniej w ciągu kilku tygodni. Jeśli jeszcze nie dostałeś takiej informacji, warto napisać do twórców bezpośrednio.

Podsumowanie

Google wdraża zmiany nieustannie i praktycznie każdego dnia dostrzegamy nowe funkcje lub usprawnienia. Zmiana w API Google My Business to zapowiedź obiecanego w listopadzie sposobu zarządzania profilami i nowych funkcji dla sieci firm. Jeśli chcesz być na bieżąco, polecam zaobserwować nasze profile społecznościowe na LinkedIn i na Facebook’u!

Chcesz poprawić optymalizację Profili Firmy w Google? Napisz do nas!

×