Wizytówki Google dla sieci franczyzowych — dlaczego muszą być zarządzane centralnie

Wizytówki Google Moja Firma są obecnie z najtańszych i najefektywniejszych narzędzi online do komunikacji i pozyskiwania klientów dla sieci franczyzowych.

93% użytkowników, którzy szukają lokalnych restauracji, agentów leasingowych czy lekarzy robi to za pomocą internetu, a około 87% z nich czyta opinie, zanim zdecydują się na telefon lub wizytę.

 

Spis treści:

 

 

Bez centralnego zarządzania wizytówkami Google nie ma możliwości prowadzenia spójnej komunikacji marketingowej

Zarządzając dużą siecią, na pewno poświęcasz wiele wysiłku na dbanie o wizerunek: pozycjonowanie strony internetowej, aktywne profile społecznościowe, pięknie opracowane ulotki i inne materiały opatrzone nazwą i logo marki. Dlaczego więc Twoje placówki mają nieaktualne logo, godziny otwarcia i opinie bez żadnej odpowiedzi?

Wizytówki każdego miesiąca mogą przynosić korzyści w postaci setek telefonów z zamówieniami lub wizyt w Twojej placówce. Warunek jest jeden: spójność i synchronizacja działań.

Tego nie zapewni oddanie obsługi wizytówek w ręce franczyzobiorców lub co gorsze, całkowite ich porzucenie. W takich przypadkach wizytówka — najważniejszy punkt styku z marką w internecie, często wygląda nieprofesjonalnie lub jak porzucony. Brakuje w niej logo lub jest ucięte, nazwa firmy nie jest spójna z resztą sieci albo nie ma nawet opisu.

Dlaczego tak się dzieje? Najczęściej z braku czasu lub wystarczającej wiedzy o tej platformie. Oddając kwestię działań marketingowych franczyzobiorcom, na pewno wyposażasz ich w odpowiednie materiały i zaplecze. Jednak mało prawdopodobne jest to, że przy dużej ilości obowiązków związanych z prowadzeniem działalności, znajdzie on czas na naukę nowego narzędzia. Łatwiej i efektywniej jest prowadzić wizytówki Google centralnie. 

Warto wiedzieć, że jednorazowa optymalizacja i pozostawienie wizytówek to nie wszystko. Bieżąca obsługa tj. publikacja ofert, informacji o promocjach czy nowościach jest ważna – regularność w tej kwestii zwiększa szanse na konwersję i lokalną świadomość Twojej marki. W kwestii spójności koniecznie musisz wiedzieć o tym, że właściciel wizytówki nie jest jedyną osobą, która ma wpływ na treści pojawiające się na profilach Google. Użytkownik Google Maps może zmienić nazwę i kategorię firmy na wizytówce. Tak kilka miesięcy temu stacje paliw Orlen w Google zmieniły się w szkoły policyjne o nazwie „Instrybutor”, ponieważ wizytówki są pozostawione bez opieki (przeczytaj o tym artykuł).

Sytuacje nie zawsze muszą być tak ekstremalne, ale zdarzają się dość często. Pomijanie wizytówek Google nie jest najlepszym ruchem, jeśli chcesz dbać o spójność marki w sieci. Zarządzając nimi centralnie, uzupełniasz bardzo ważny element w komunikacji marketingowej całej sieci.

 

wizytówki google moja firma gmb dla sieci franczyzowych

Wizytówki Google Moja Firma dla sieci franczyzowych i korporacyjnych

 

 

Dlaczego wizytówka Google to jedno z najskuteczniejszych i najtańszych źródeł online w dotarciu do klienta

Możesz powiedzieć, że Google Moja Firma nie jest kluczowym kanałem sprzedaży dla Twojej firmy. To Ty znasz swoją firmę najlepiej, ale mało rozsądne jest ignorowanie platformy, na której Twoja firma codziennie wyświetla się setki, albo i tysiące razy użytkownikom, którzy szukają lokalnych firm i usług.

Plusem jest to, że nie musisz płacić za przestrzeń reklamową, bo to użytkownicy sami szukają Twoich usług lub produktów. Z doświadczenia wiemy, że wizytówki Google to jedno z najskuteczniejszych źródeł sprzedaży dla działających lokalnie firm, które dla mniejszej sieci restauracji może wygenerować średnio nawet tysiąc telefonów i kliknięć w przycisk zamówień online. Dla firm z branży leasingowej czy ubezpieczeniowej to często źródło o największym zaangażowaniu użytkowników (czasem nawet lepszym niż kampanie Google Ads).

Google dąży do tego, aby wizytówki Google były pierwszym miejscem, w którym zamyka się konwersja, dlatego są one tak bardzo rozbudowane.

Aby maksymalnie wykorzystać ten fakt, należy zapewnić aktualne informacje tj. godziny otwarcia, numer telefonu czy odpowiednie linkowanie do strony internetowej. Możesz także publikować wpisy z ofertami, promocjami, opisy usług czy produktów. Wiele sieci franczyzowych nie posiada nawet takich podstawowych informacji. Sprawia to wrażenie, jakby marka chowała się przez potencjalnym klientem i utrudniała kontakt. Czasem nawet zamiast linku do zamówień na własnej stronie, zamieszczony jest link do zewnętrznych dostawców.

Już w zeszłym roku Google wdrożyło integrację wizytówek z popularnymi platformami do umawiania wizyt tj. Booksy czy do rezerwacji stolików Hospitality Digital. Cała konwersja zamyka się w wizytówce Google — od wyboru usługi, godziny wizyty, po wybór specjalisty.
Podobne rozwiązanie dla gastronomii testowane jest w USA, gdzie Google zapewnia integrację z „zamawiarkami” jedzenia. W ten sposób wizytówki powoli stają się ważniejsze nawet od strony internetowej w kwestii konwersji, a dla firm ze słabą stroną internetową, to często najważniejsze źródło pozyskiwania klientów.

 

Google Moja Firma jako najważniejsze źródło rekomendacji o firmie

Zarządzanie opiniami dla każdej sieci firm to spore wyzwanie organizacyjne, ale i wysiłek, które warto podjąć. Google Maps to obecnie największy katalizator opinii o firmach w sieci — w tym także o Twojej. Wizytówka to miejsce, w którym każdy użytkownik może wystawić opinię o firmie, dodać zdjęcie, a nawet post w formie aktualizacji.

Recenzje użytkowników często przesądzają o tym, czy osoba zdecyduje się na Twoje usługi lub produkty. Według danych Bright Local jedynie 48% użytkowników rozważyłoby wybranie firmy o ratingu poniżej 4 gwiazdek. Google także importuje informacje o średniej ocen z innych portali, na których obecna jest firma tj. pyszne.pl, znanylekarz.pl, booksy.pl czy Facebook.

Nie trzeba tłumaczyć, że ludzie chętniej dzielą się negatywnymi wrażeniami z usług, niż pozytywnymi. Sekcja opinii jest niezwykle istotna, ponieważ w tym miejscu tak naprawdę możesz pokazać, jak bardzo Twojej firmie zależy na klientach i rozwiązywaniu ich problemów. Brak odpowiedzi na negatywne sygnały to pierwszy błąd i niestety bardzo powszechny wśród dużych sieci z branży finansowej czy restauracyjnej. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego, co dzieje się na ich wizytówkach, a tam można znaleźć bardzo osobliwe opinie opatrzone równie dosadnymi zdjęciami od użytkowników.

Google już teraz dominuje jako internetowe źródło rekomendacji, wyprzedzając takie portale jak Yelp czy Trip Advisor. W przyszłości wizytówka ma skupiać opinie o danej firmie z całego Internetu.

Kwestie wizerunkowe to nie jedyny powód, dla którego warto zadbać o opinie. Recenzje w Google to także jeden z najważniejszych czynników rankingowych — im więcej pozytywnych i treściwych sygnałów od klientów, tym większe szanse na dobrą pozycję w Google i więcej klientów.

 

 

Podsumowanie

Brak koordynacji działań w Google Moja Firma w przypadku sieci franczyzowych czy korporacyjnych skutkuje niespójnym przekazem treści marketingowych, który często bywa nieaktualny, niekompletny i niezgodny z resztą kanałów marki. Obsługa wizytówek przez franczyzobiorców jest mało efektywna, a w większości przypadków działania w tym obszarze nawet nie są podejmowane. Jeśli Twoja marka działa lokalnie, nie możesz przejść obojętnie obok wizytówek, które doskonale uzupełnią kanały sprzedaży i są ważnym punktem w działaniach wizerunkowych.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Pozycjonowanie lokalne – jak zdobyć nowych klientów dla lokalnych biznesów

    SEO lokalne to działania mające na celu umieszczenie strony na pierwszych miejscach rankingu wyszukiwania na zapytania związane z danym regionem. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, bądź sieć franczyz, zdecydowanie powinieneś przyjrzeć się, co może dać Ci pozycjonowanie regionalne.

    Wyszukiwanie lokalne polega na dodaniu nazwy miasta (lub nawet konkretnej dzielnicy) do ogólnego zapytania. Na przykład, gdy będąc we Wrocławiu mamy ochotę zjeść sushi, nie będziemy go przecież szukać w całej Polsce. W wyszukiwarkę Google wpiszemy sushi Wrocław – w wyświetleniach wyświetlą nam się suszarnie z Wrocławia. Pozycjonowanie regionalne pomaga w tym, aby znaleźć się w takich wynikach wyszukiwania jak najwyżej. W dalszej części artykułu dowiesz się, dla jakich firm jest SEO lokalne, jakie przynosi korzyści, a także jakie rodzaje biznesu raczej powinny go unikać. Podpowiemy też, jakimi działaniami warto wspomagać pozycjonowanie regionalne i dlaczego warto połączyć je z optymalizacją profilu Google Moja Firma.

     

    Spis treści:

     

    Pozycjonowanie regionalne małych biznesów

    Wyszukując danego miejsca, firmy, usługi w wyszukiwarce, wyniki opierają się na funkcji geolokalizacji. Polega ona na dopasowaniu wyników do lokalizacji osoby wyszukującej (na podstawie adresu IP bądź historii wyszukiwania). W praktyce oznacza to, że jeśli będąc we Wrocławiu w Google wpiszemy “piekarnia”, w wynikach wyszukiwania pojawią się głównie piekarnie z Wrocławia, znajdujące się blisko naszej lokalizacji. Funkcja geolokalizacji działa całkiem dobrze, jednak nie do końca idealnie – już na pierwszej stronie wciąż pojawiają się wyniki z innych miejscowości – stąd też z pomocą przychodzi pozycjonowanie regionalne.

    SEO lokalne w wyszukiwarce Google to pozycjonowanie serwisów skupione na danym regionie, czy mieście. W praktyce oznacza to, że wpisując w Google “piekarnia Gdańsk”, w wynikach wyszukiwania znajdziemy piekarnie z Gdańska, bez względu na to, w jakiej miejscowości w Polsce w danym czasie się znajdujemy.
    Może to być szczególnie przydatne dla małych biznesów, oferujących produkty lub usługi na lokalnym rynku. Pozycjonowanie regionalne pozwoli im dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, a tym samym przyczynić się do częściej dokonywanych konwersji. Bowiem 76% użytkowników, którzy wyszukują firmy w pobliżu, odwiedzają ją w ciągu jednej doby.

    Na poniższej grafice możemy zaobserwować różnicę pomiędzy wyszukiwaniem ogólnym z wykorzystaną automatycznie funkcją geolokalizacji, a wyszukiwaniem z użyciem frazy lokalnej. Wyszukując te frazy znajdowaliśmy się we Wrocławiu. Wpisując frazę “piekarnia”, większość wyników przedstawia strony wrocławskich piekarni, ale pojawiła się także jedna piekarnia z Warszawy, która w bliskich granicach Wrocławia się nie znajduje. Wpisując frazę lokalną “piekarnia Wrocław”, otrzymaliśmy jedynie piekarnie z Wrocławia.

     

    funkcja geolokalizacji a frazy lokalne

    Porównanie wyników wyszukiwania – wyszukiwanie ogólne z funkcją geolokalizacji a wyszukiwanie na frazy lokalne

     

    Pozycjonowanie lokalne dla sieci franczyz

    Lokalne SEO jest świetną opcją na zwiększenie konwersji zarówno dla małych biznesów, jak i dla sieci franczyz. Weźmy pod uwagę przykład franczyzy gastronomicznej. Restauracje franczyzowe mają kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lokalizacji w Polsce. Gdy wesprzemy stronę każdej z lokalizacji pozycjonowaniem lokalnym, mamy ogromne szanse na zainteresowanie nowych klientów i zwiększenie ilości zamówień. Najlepszym pomysłem będzie połączenie działań z zakresu pozycjonowania witryny z odpowiednią optymalizacją profili Google Moja Firma, o których piszemy w tym rozdziale.

     

    Jakie korzyści daje SEO lokalne

    Jak pokazują nam statystyki wspomniane w pierwszym rozdziale, osoba wyszukująca biznesu na frazy lokalne zazwyczaj jest realnie zainteresowana skorzystaniem z usług danej firmy. Pojawianie się wysoko w rankingu wyszukiwania na frazy lokalne daje nam więc zdecydowanie duże szanse na zwiększenie widoczności strony i zainteresowanie użytkowników, a co za tym idzie – na zwiększenie współczynnika konwersji i zysku. Pozycjonowanie lokalne jest więc doskonałą długoterminową inwestycją gwarantującą wyróżnienie wśród konkurencji i pewność osiągnięcia korzyści.
    Poza zwiększonym ruchem realnie zainteresowanych skorzystaniem z usług klientów, zaletą jest także ograniczenie niepotrzebnych, przypadkowych wejść na stronę generowanych przez osoby, które znajdują się poza obszarem działalności biznesu. Najprawdopodobniej nie będą one zainteresowane działalnością i nawiązaniem współpracy, mogą więc szybko opuszczać stronę i powracać do wyników wyszukiwania, powodując tym samym wysoki współczynnik odrzuceń. Może on negatywnie wpłynąć na miejsce serwisu w rankingu wyszukiwania, a tego chcemy oczywiście uniknąć.

     

    Jak pozycjonować lokalnie

    Pozycjonowanie lokalne serwisu internetowego opiera się na wszystkich standardowych działaniach optymalizacyjnych serwisu, z uwzględnieniem kilku niezbędnych dodatkowych elementów. Należą do nich:

    • fizyczny adres firmy – jest absolutnie niezbędny do wykorzystania tej formy promocji w Internecie. To on określa lokalizację firmy, do której udają się klienci. Jest jednym z czynników rankingowych w SEO lokalnym. Warto również zamieścić lokalizację w formie znacznika na Mapach Google.
    • dane kontaktowe – konieczne do tego, aby potencjalni klienci mieli możliwość rozmowy z przedstawicielami firmy. Dodatkowym plusem będzie oznaczenie danych kontaktowych za pomocą znaczników strukturalnych schema.org – to może ułatwić robotom Google szybsze rozpoznanie danych kontaktowych i lepsze zrozumienie zawartości witryny.
    • nasycenie lokalnymi frazami kluczowymi – zarówno meta tagów – title i description, nagłówków (które szczegółowo omawiamy w artykule o niezbędnych dla SEO znacznikach HTML), a także treści zamieszczanych na stronie (np. w artykułach na blogu, czy opisach produktów, usług).

     

    Google Moja Firma a SEO lokalne

    Niesamowitym wsparciem dla działań pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja profilu Google Moja Firma. Wizytówki Google to obecnie jedna z najlepszych metod na pozyskanie nowych klientów w relatywnie szybki i prosty sposób. Wizytówka Google My Business wyświetla się w trzech miejscach w wynikach wyszukiwania: w 3-paku Google Maps (pod sekcją płatnych reklam Google Ads, nad wynikami organicznymi), w panelu wiedzy (jedna, najlepiej zoptymalizowana wizytówka po prawej stronie wyników wyszukiwania), a także na Mapach Google, jest więc wręcz niezbędną pomocą dla biznesu lokalnego, który chce dotrzeć do większej grupy odbiorców z danego regionu. Ze względu na to, że stosunkowo mało firm wykorzystuje potencjał wizytówek, stopień konkurencji jest niewielki, stąd też profile GMB dają duże szanse na wzrost konwersji. Jednakże możemy zauważyć, że właściciele firm coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że wizytówki Google to dobre źródło pozyskiwania nowych klientów i budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

     

    wyniki wyszukiwania lokalnego wizytówki google moja firma

    Sposoby wyświetlania profili Google Moja Firma

     

    Wizytówka Google Moja Firma zaczyna być coraz mocniej zależna od strony internetowej, którą zamieszczamy w profilu (a także od tych, na których pojawiają się dane naszej firmy). Należy też zadbać o to, aby najważniejsze informacje, jak dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail), adres firmy, godziny otwarcia – były aktualne i zgodne z tymi umieszczonymi na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, czy w innych miejscach w Internecie. Czasami, gdy numer telefonu lub adres wizytówki nie są zgodne z tym, co znajduje się na stronie – Google może odrzucić nasze aktualizacje.
    Kiedy tę sprawę mamy załatwioną, istnieje szereg innych działań, które należy wykonywać, aby w 100% wykorzystać potencjał wizytówki Google i docierać do nowych grup klientów. Należą do nich na przykład:

    • optymalizacja nazwy firmy, kategorii i podkategorii jej działania
    • uzupełnienie opisu firmy
    • dodanie produktów, usług
    • regularne publikowanie wpisów z dobrze zoptymalizowaną treścią
    • zachęcanie klientów do wystawienia opinii, a także odpowiadanie na nie
    • dbanie o to, aby informacje na profilu były zawsze aktualne i zgodne z prawdą.

    Więcej o profilach Google Moja Firma dowiesz się oglądając naszą serię filmów o wizytówkach GMB, którą znajdziesz na tej playliście. Jeśli masz pytania, bądź zastanawiasz się jakie działania powinieneś podjąć na swojej wizytówce, aby w pełni wykorzystać jej potencjał i osiągać korzyści, skontaktuj się z nami!

     

    Działania wspierające pozycjonowanie regionalne

    Oprócz optymalizacji i prowadzenia profilu Google Moja Firma istnieje szereg innych działań, które mogą wspierać lokalne SEO. Co należy do czynników wspierających pozycjonowanie regionalne?

     

    działania wspierające pozycjonowanie seo lokalne

    Działania wspierające pozycjonowanie lokalne

     

    Katalogi firm i NAP

    Umieszczanie podstawowych danych firmy NAP, czyli Name, Address, Phone w Internecie – w katalogach firm, lokalnych ogłoszeniach, portalach branżowych. Ważne, aby pamiętać o zgodności tych danych z danymi zamieszczonymi na stronie, na profilu GMF, na portalach społecznościowych. Dane te warto uzupełniać o wartościowe treści na temat działalności firmy, a także zamieszczać link do strony.

     

    Blog firmowy

    Content marketing jest kolejnym aspektem, który może wspomóc proces pozycjonowania lokalnego. Prowadząc blog firmowy, zamieszczając na nim różnego typu treści – recenzje produktów, poradniki, porównania usług itd., nie zapominając przy tym o zamieszczaniu w nich fraz lokalnych, dajemy sobie świetną okazję na zwiększenie ruchu na stronie i możliwość pojawienia się wyżej w wynikach wyszukiwania.

     

    Fora internetowe

    Podobnie jak z katalogami firm – pisząc komentarze z wartościową treścią i linkiem do naszej strony, wykorzystując np. specjalistyczną wiedzę z branży naszej firmy, możemy zainteresować użytkowników i wzbudzić ich zaufanie. Dzięki temu chętniej klikną w zamieszczony w komentarzu link i być może staną się naszymi klientami.

     

    Lokalizacja na Mapach Google

    Należy zamieścić firmę na Mapach Google. Statystyki mówią same za siebie – aż 86% osób sprawdza lokalizację firmy na Google Maps! Nie można nie skorzystać z tej wiedzy i szansy na zdobycie nowych klientów.

     

    Reklama na Mapach Google

    Aby w pełniejszym stopniu wykorzystać możliwości, jakie dają nam Google Maps, warto rozważyć płatną reklamę na mapach. W takiej sytuacji, gdy użytkownik szuka czegoś w wyszukiwarce na mapie, reklamowana firma wyświetla się na samej górze, pod paskiem wyszukiwania oraz na samej mapie – oznaczona innym kolorem pinezki niż wszystkie pozostałe (które nie mają kampanii reklamowej). Zapłata za reklamę następuje wtedy, gdy Klient w nią kliknie, aby uzyskać więcej informacji.

     

    Podsumowanie

    Przebrnęliśmy przez esencję pozycjonowania lokalnego i w tym miejscu możemy być pewni, że odpowiednio zoptymalizowane działania skierowane do grupy regionalnych odbiorców, mogą zwiększyć nasze szanse na dobrą widoczność serwisu i wyższy współczynnik konwersji. Podsumowując, jakie kroki należy podjąć, aby SEO lokalne działało efektywnie? Poza standardowymi działaniami optymalizacyjnymi należy:

    • zadbać o aktualność adresu i danych kontaktowych firmy
    • nasycić tagi i treść na stronie frazami lokalnymi
    • dodać lokalizację na Mapy Google
    • zoptymalizować i prowadzić wizytówkę Google Moja Firma
    • wspierać działania SEO zamieszczaniem NAP i linków do strony w katalogach firm, na forach branżowych
    • prowadzić firmowego bloga.

    Prowadzenie powyższych działań może przynieść naprawdę dobre korzyści i osiągnąć sukces na rynku lokalnym.

     

    Autor: Weronika Jankowska

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Wizytówka Google – gdzie i jak jest wyświetlana

      Kolejne wideo z cyklu filmów o profilach Google Moja Firma przedstawia kilka miejsc, w których wyświetlane są wizytówki. Więcej wiedzy na temat wizytówek GMB znajdziesz na naszej playliście.

       

       

      W powyższym wideo usłyszysz odpowiedzi na pytania:

      • Czy Google wyświetla niezweryfikowane wizytówki GMF?
      • Gdzie wyświetla się nasza wizytówka Google?

       

      Czy niezweryfikowane wizytówki Google są wyświetlane?

      Nieprawdą jest fakt, że aby wizytówka była widoczna w sieci, musi zostać zweryfikowana. Profil Google Moja Firma może stworzyć każdy, czasami jest on także tworzony automatycznie przez Google. Jednak aby w pełni zarządzać wizytówką i móc całkowicie wykorzystać jej potencjał i docierać do dużej liczby odbiorców, powinna zostać ona zweryfikowana i poprawnie zoptymalizowana. Bez tego jest ona zwykłą pinezką z nazwą naszej firmy.

       

      W jakich miejscach wyświetlana jest wizytówka Google Moja Firma?

      • Panel wiedzy w wynikach wyszukiwania – jest to miejsce, które pojawia się po prawej stronie, gdy w wyszukiwarkę wpisujemy dokładną nazwę lub nazwę i adres firmy. W panelu wiedzy wizytówka prezentuje się w pełnej okazałości, możemy więc zobaczyć większość informacji, które są w niej zawarte.
      • 3-pak Google Maps w wynikach wyszukiwania – wyszukując frazy o charakterze lokalnym, w wynikach będziemy widzieć 3 sekcje: płatną z reklamami Google Ads, pod nią 3-pak z lokalnymi wynikami – wizytówkami GMB, a niżej wyniki organiczne. W 3-paku wizytówek algorytm Google wybiera zwykle trzy odpowiednio prowadzone profile, które najlepiej pasują do Twojego wyszukiwania i lokalizacji.
      • Google Maps – w wynikach wyszukiwania w Google Maps wyświetla nam się lista firm – nawet do 20 wizytówek na jednej stronie. Tym, co je wyróżnia, jest nazwa, średnia ocen oraz ilość opinii – warto o to zadbać, gdyż to na tej podstawie potencjalny Klient może wybrać firmę, z którą będzie chciał się skontaktować.
        Strona internetowa – na stronie można wdrożyć wizytówkę za pomocą kodu. Jest to ważny element lokalnego SEO, który może zwiększyć widoczność lokalnego biznesu.

       

      Jeśli chcesz więcej informacji na temat optymalizacji wizytówek Google Moja Firma, zajrzyj na nasz kanał na YouTube. Zachęcamy także do kontaktu z nami – rozwiejemy Twoje wątpliwości i podpowiemy, jak poprawnie prowadzić wizytówkę, aby dotrzeć do większej liczby Klientów.

       

      Autor: Redakcja Greenfields

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Produkty i usługi na wizytówce Google Moja Firma

        Kolejne wideo z cyklu filmów o wizytówkach Google Moja Firma poświęcone jest sekcji produktów, usług oraz menu dla restauracji. Pozostałe filmy z serii wiedzowej o GMB możesz znaleźć na tej playliście.

         

         

        W tym filmie omawiamy następujące sekcje na profilach Google Moja Firma:

        • Produkty
        • Usługi
        • Menu dla restauracji

         

        Sekcja Produkty jest miejscem, w którym można przedstawić ofertę sklepu, czy produkty, jakie wytwarzamy. Treści nie muszą oczywiście dotyczyć fizycznego produktu, mogą to być również np. produkty bankowe, czy pakiety medyczne.
        Każda pozycja posiada możliwość dodania:

        • nagłówka
        • opisu do 1000 zzs
        • zdjęcia
        • ceny lub zakresu cen
        • przycisku CTA (en. Call to Action) z linkiem.

        Warto tworzyć unikalne treści, które dokładnie opisują produkt i zachęcają potencjalnego Klienta do ich zakupu. Więcej porad do uzupełnienia sekcji Produkty usłyszysz w powyższym wideo.

         

        Sekcja Usługi to obecnie źródło informacji na temat oferty firmy. Mamy tu możliwość wylistowania naszej oferty. W każdej pozycji może znaleźć się:

        • nagłówek
        • opis do 300 zzs
        • ceny lub zakres cen.

        Usługi na wizytówkach Google mogą być dodawane według kategorii i podkategorii. W związku z nimi jest możliwość wyboru usługi, którą podpowiada Google, albo dodania nowej usługi z własną nazwą, wybierając opcję “usługi niestandardowe”. O nowościach w kwestii usług usłyszysz w powyższym filmie.

         

        Dodatkowo profile Google Moja Firma restauracji czy kawiarni mogą wprowadzić Menu, które jest swojego rodzaju odpowiednikiem dla usług innych firm. Istnieją dwa sposoby tworzenia takiego Menu na wizytówce GMB:

        • Menu uzupełniane przez właściciela – taka karta będzie podzielona na sekcje z nagłówkami, a w nich konkretne pozycje. Można dodać nazwę dania lub napoju, opis do 1000 zzs oraz cenę.
        • Menu bazujące na opiniach i zdjęciach klientów – opinie i zdjęcia klientów mają bardzo duży wpływ na menu, które tworzy się automatycznie. Gdy klient napisze opinię o jakimś daniu i doda do niej zdjęcie, Google z automatu doda to danie jako jedną z pozycji dostępnych w menu. Jeśli jednak właściciel wcześniej uzupełnił Menu, informacja z opinii bądź zdjęcia dopasuje się do informacji podanych w Menu.

         

        Po więcej treści dotyczących optymalizacji wizytówek Google Moja Firma zapraszamy na nasz kanał na YouTube. Jeśli masz jakieś pytania lub chciałbyś skonsultować swoją wizytówkę, skontaktuj się z nami. Od lat profesjonalnie zajmujemy się pozycjonowaniem na mapach Google.

         

        Autor: Redakcja Greenfields

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          Zdjęcia na wizytówkach Google Moja Firma – wszystko co musisz wiedzieć

          Zdjęcia są bardzo ważnym elementem wizytówek Google Moja Firma. To właśnie nim poświęcone jest kolejne wideo z cyklu filmów o profilach GMB. W filmach dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem na temat pozycjonowania na mapach Google. Zobacz naszą playlistę.

           

           

          W powyższym odcinku poruszane są zagadnienia związane ze zdjęciami na wizytówkach Google:

          • Logo
          • Zdjęcia sferyczne a spacery wirtualne
          • Okładki
          • Inne zdjęcia w galerii
          • Zdjęcia we wpisach
          • Treść wideo

           

          Logo to pierwszy element, o który powinno się zadbać na swojej wizytówce Google. Przy dodawaniu logo jest możliwość zamieszczenia jego opisu, w którym zawrzeć należy nazwę, adres lub frazy opisujące charakter firmy. Ważne, aby grafika była dobrej jakości i aby była w odpowiednio przygotowanym pliku. Odpowiedź na pytanie jak ją przygotować znajdziesz w powyższym wideo.

          Zdjęcia sferyczne, to pojedyncze punkty na mapie, które pozwalają nam obejrzeć otoczenie. Może je dodać każdy użytkownik posiadający konto Google, za pomocą aplikacji Street View. Zdjęcia te nie umożliwiają jednak płynnego przemieszczania się pomiędzy tymi pojedynczymi punktami.
          Taką możliwość dają nam spacery wirtualne. Ten rodzaj także opiera się o punkty na mapie i zdjęcia sferyczne, umożliwia jednak złączenie tych punktów w jeden spacer i osadzenie go w odpowiedniej lokalizacji. Dostęp do tworzenia spaceru wirtualnego mają rekomendowani fotografowie, którzy posiadają specjalny aparat oraz dedykowane oprogramowanie.

          Okładka to powinno być zdjęcie, które zawiera np. widoczne wejście do naszej firmy, szyld z nazwą lub adresem, bądź topowy produkt, usługę. Nie mamy jednak pewności, że ustawiona przez nas fotografia będzie wyświetlana jako okładka – jeśli Google uzna, że inne zdjęcie jest bardziej adekwatne, ustawi je jako okładkę.

          Google nastawione jest na zdjęcia realne i naturalne. Lepiej jest więc, aby zdjęcia nie zawierały widocznych śladów edycji, może to bowiem skutkować zmniejszeniem ich widoczności. Od połowy 2020 roku oprócz zdjęć w galerii wyświetlane są także grafiki. Więcej na ten temat usłyszysz w powyższym filmie.

          Oprócz dodawania zdjęć do galerii, jest także możliwość umieszczania ich we wpisach, o których opowiadaliśmy w tym wideo. Warto zaznaczyć, że Google automatycznie dopasowuje zdjęcia i grafiki we wpisach w zależności od tego, z jakiego urządzenia je oglądamy i z czego korzystamy – Google, aplikacja Google Maps, wpis w Nowościach w aplikacji Google Maps czy wpis widoczny bezpośrednio po wejściu na profil firmy.

           

          Należy pamiętać, że zdjęcia na wizytówce GMB muszą spełniać zasady polityki Google. Fotografie zbyt drastyczne lub ze zbyt dużą ilością odsłoniętego ciała, mogą skutkować usunięciem z galerii bądź odrzuceniem publikowanego wpisu.

           

          Oprócz zdjęć Google umożliwia także dodanie treści wideo, które mogą przedstawiać np. wnętrze firmy, kulisy pracy, czy jakieś wydarzenie organizowane przez firmę. Mogą być dodawane zarówno do galerii, jak i do wpisów.

          Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia profilu Google Moja Firma, zapraszamy do odwiedzenia naszego kanału na YouTube, a także do bezpośredniego kontaktu – odpowiemy na każde Twoje pytanie.

           

          Autor: Redakcja Greenfields

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Jak przyciągnąć do siebie klientów, czyli o Wizytówce Google Moja Firma słów kilka

            Wizytówki Google Moja Firma to jedna z najtańszych możliwości dotarcia do Klientów w Internecie. Wizytówki Google są skutecznym sposobem reklamy zarówno dla lokalnych biznesów, jak i dla sieci firm (np. franczyzowych bądź korporacji). Odpowiednio zoptymalizowany profil GMB wpłynie na dobry wizerunek firmy, większe zainteresowanie produktami i usługami oraz na zwiększenie współczynnika konwersji. W Greenfields profesjonalnie zajmujemy się tym od długiego czasu. Postanowiliśmy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, nagrywając serię filmów o wizytówkach Google Moja Firma. Znajdziesz je na tej playliście.

             

            Spis treści:

             

            Dostosuj się do Klienta

            W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest pokazywanie swojego biznesu w Internecie z jak najlepszej strony. I nie chodzi tu tylko o samo istnienie w sieci, lecz także (a nawet przede wszystkim) o aktywne dbanie i uaktualnianie jego wizytówki. Około 95% osób wyszukuje potrzebne im produkty oraz usługi przy wykorzystaniu Google, które od niedawna prezentuje im dodatkowo wyniki w postaci mapy z listą najlepiej prowadzonych wizytówek Google Moja Firma. Decyzja o wyborze firmy, na której stronę wejdą, podejmowana jest w bardzo krótkim czasie. I jak łatwo wydedukować, wybierają te, które najlepiej się prezentują oraz są najwyżej oceniane. Więcej o opiniach na profilach Google Moja Firma dowiesz się w tym wideo.

             

            Jakie korzyści daje wizytówka Google Moja Firma

            Dzięki wizytówce Google Moja Firma można w skuteczny sposób informować o usługach swojego przedsiębiorstwa. Google wynagradza najlepiej prowadzone wizytówki, podejmujących regularne działania, pozycjonując je na samej górze wyszukiwarki, co znacznie zwiększa ilość odwiedzających te firmy klientów. Posłuchaj o tym, jak odpowiednio dodawać informacje na profilu GMB.

            Wymieńmy więc korzyści, jakie niesie za sobą ten sposób reklamy:

            • uproszczone dotarcie do klientów,
            • większa widoczność na rynku lokalnym,
            • niższe koszty pozycjonowania strony,
            • ułatwienie kontaktu z klientami,
            • większy ruch organiczny
            • zwiększenie konwersji.

             

            Jak wygląda wizytówka GMB w wynikach wyszukiwania

            Fraza „stomatolog Wrocław” jest wpisywana w Google tysiące razy miesięcznie. Wywnioskować z tego można, że nikt nie polecił tym ludziom żadnego dentysty i muszą szukać go na własną rękę. Po wpisaniu frazy, wyświetla im się to, co widać poniżej. Im lepiej zoptymalizowany i prowadzony profil Google Moja Firma, tym wyżej w wynikach wyszukiwania można się znaleźć.

             

            wizytówki google profil google moja firma

            Wyniki wyszukiwania – profile Google Moja Firma

            Jaki jest efekt?

             

            W oczy od razu rzucają się wizytówki trzech gabinetów. Statystyki pokazują, że większość osób woli kliknąć jedną z wizytówek aniżeli “suchy” link, który znajduje się powyżej lub poniżej. Dzieje się tak, ponieważ przy wizytówce znajdujemy opinie, oceny, numer telefonu, stronę internetową oraz bezpośredni dojazd, co sprawia, że te firmy wyglądają bardziej profesjonalne niż inne i budzą większe zaufanie wśród wyszukujących.

            Trzeba więc prowadzić wizytówkę własnej firmy tak, by pokazywała się na pierwszym lub drugim miejscu. Dzięki temu możemy dotrzeć do tysięcy potencjalnie zainteresowanych osób.

             

            Poznaj naszą ofertę pozycjonowania wizytówki TUTAJ

            Jak działają profile Google Moja Firma

            W tym celu należy dbać o nią tak samo, jak o stronę internetową czy profil firmy na Facebooku, należy prowadzić regularne działania i dbać o aktualność danych. Zapoznaj się z 7 dobrymi praktykami na wizytówkach GMB. Google, chcąc stworzyć swoją społeczność, “wynagradza” najlepiej prowadzone wizytówki poprzez pozycjonowanie ich na samej górze wyszukiwarki.

             

            Na pozycjonowanie wizytówki wpływają m.in.:

            – odpowiedni opis firmy,

            zdjęcia oraz ich dodawanie,

            – aktualizowanie godzin otwarcia np. w czasie świąt,

            dodawanie artykułów,

            – otrzymywanie opinii od użytkowników posiadających status “lokalnego przewodnika”,

            – odpowiadanie na opinie,

            – ciągłe śledzenie algorytmu Google i dostosowywanie do niego wizytówki.

             

            Dodatkowo wszystko to trzeba robić konsekwentnie w dłuższym okresie czasu (przez 2-4 miesiące), ponieważ Google musi widzieć, że naprawdę o to dbamy – nienaturalne aktywności mające na celu szybko wypozycjonować wizytówkę będą blokowane lub mniej widoczne.

             

            Zlecić czy działać na własną rękę?

            To zależy.

            Jeżeli mamy wystarczająco klientów i chcemy jedynie zadbać jedynie o ładną wizytówkę naszej firmy, która będzie informować o naszych usługach, to jesteśmy w stanie dojść do tego na własną rękę – czynności, które w tym celu trzeba wykonać podaliśmy powyżej. Więcej na ten temat znajdziesz na naszym kanale na YouTube. Natomiast jeśli chcemy użyć wizytówki GMB do pozyskania większej ilości klientów warto zastanowić się, czy nie lepiej zlecić tego zadania firmie zewnętrznej, która z pozycjonowaniem wizytówek Google Moja Firma ma do czynienia na co dzień.

            W Greenfields znamy wartość czasu przedsiębiorców i wiemy, że nauka posługiwania się nowym narzędziem trochę go zajmuje. Od wielu lat profesjonalnie zajmujemy się pozycjonowaniem wizytówek lokalnych biznesów, a nasi Klienci są bardzo zadowoleni z efektów naszej pracy. Przyznają, że od kiedy zainwestowali w wizytówki GMF, znacznie zwiększyła się liczba telefonów od osób zainteresowanych ich usługami.

            Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania na mapach Google, skontaktuj się z nami. Możesz także zamówić wycenę swojej wizytówki Google My Business.

             

            Autor: Redakcja Greenfields

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.