Reklamy displayowe, czyli dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej Google?

Każdego dnia przeciętny użytkownik spędza na przeglądaniu Internetu około 6 godzin i 42 minuty (na podstawie raportu Digital 2019 z Hootsuite oraz We Are Social). Dla reklamodawców i współpracujących dla nich firm to ogromna szansa na to, aby docierać z przekazem reklamowym do swoich potencjalnych odbiorców. Mnogość platform, na których można wyświetlać się z reklamami jest ogromna, a wybór tego, gdzie chcemy być widoczni dedykowany powinien być miejscom odwiedzanym przez naszych potencjalnych odbiorców (Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, Gmail, YouTube, Twitter, Allegro, OLX itp.).

Dzięki kompleksowemu planowi marketingowemu, jesteśmy w stanie sukcesywnie wdrażać wszystkie działania w systemy reklamowe danych platform i z czasem generować zakładane efekty w ramach KPI danych kampanii reklamowych. Tutaj rodzi się pytanie, które kanały reklamowe będą dla danego klienta najbardziej efektywne i jaki rodzaj kampanii czy platformy pozwoli pozyskać najtańszy ruch na stronę internetową?

 

Spis treści

 

Czym są reklamy displayowe (GDN) Google i jakie dają możliwości?

Reklamy w sieci reklamowej to forma reklamy graficznej w ekosystemie Google, którą mogą reklamować się firmy w Internecie. Dzięki ogromnemu zasięgowi tych kampanii możemy docierać do naprawdę szerokiej rzeszy odbiorców za stosunkowo niskie stawki (tutaj najczęściej mówimy o CPM [koszt tysiąca wyświetleń]).
Reklamy te, widoczne są nie tylko w samym Google, ale także na wszystkich (lub wskazanych / ograniczonych tematycznie):

  • stronach internetowych,
  • aplikacjach mobilnych,
  • skrzynkach mailowych Gmail – od niedawna w formie reklamy Discovery (od 1 lipca 2021 roku nie będzie możliwości tworzenia nowych kampanii ani wprowadzania zmian w istniejących już kampaniach w Gmailu. Kampanie reklam w Gmail będą miały status „tylko do odczytu” – przeczytaj o tym),
  • kanałach/filmach na YouTube – przeczytaj więcej o promocji na YT.

Po ich kliknięciu użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową, gdzie znajduje się oferta danej firmy. Bardzo istotny jest fakt, że w ramach kampanii możemy określać sobie to, jakim osobom czy w jakich miejscach chcemy się wyświetlać. Jednym z ważniejszych elementów podczas prowadzenia takich kampanii jest wykluczenie aplikacji mobilnych, które w dużej mierze generują ruch bardzo słabej jakości.

Jeśli chodzi o samą formę reklamy, to występują one w różnych formatach. Wyróżniamy reklamy takie jak (mogą być one statyczne lub ruchome [interaktywne]):

  • bannery,
  • bilboardy,
  • boxy,
  • przyciski,
  • pop-up’y czy pop-under’y.

 

Rekomendowane przez Google wymiary reklamy bannerowej w GDN

rekomendowane przez google wymiary reklamy bannerowej gdn

Rekomendowane wymiary reklamy bannerowej w Google Display Networking

 

Ile kosztują reklamy displayowe i kiedy warto je wykorzystywać?

Na bazie doświadczenia zawodowego wielu ekspertów (również w naszej agencji), można śmiało powiedzieć, że ta forma reklamowa w Google Ads jest jedną z najtańszych (o ile nie najtańszą) metodą reklamową w wyszukiwarce.

Dlaczego tak się dzieje?

Wynika to przede wszystkim z faktu, że w ramach wyświetlenia reklam graficznych jesteśmy w stanie wybrać model rozliczeniowy, w którym płacimy nie za samo kliknięcie, a za ilość tysiąca wyświetleń reklam graficznych. W tym modelu rozliczeniowym jesteśmy w stanie na tyle obniżyć stawki kampanii, że sięgają one czasem nawet kilkudziesięciu groszy za wspominane tysiąc wyświetleń. W rozrachunku do budżetu miesięcznego, generujemy ogromne ilości wyświetlenia reklamy za stosunkowo niskie kwoty (np. w porównaniu do kampanii w ramach sieci wyszukiwania, gdzie średnio płacimy za każde kliknięcie reklamy po kilka złotych). Dzięki takim działaniom wzmacniamy pozycję marki w oczach konsumentów, a w strategii długofalowej dbamy o rozpoznawalność brandu na rynku.

Dlatego jeśli zależy nam na:

  • promocji nowo powstałej marki,
  • wygenerowaniu dodatkowego, taniego ruchu na stronę internetową (który może konwertować),
  • dotarciu do odbiorców, którzy niekoniecznie mają ściśle skonkretyzowaną intencję zakupową i chcemy im o sobie przypomnieć,

to powinniśmy zdecydować się właśnie na reklamę displayową.

Warto również zadbać o wsparcie działań reklamowych w sieci wyszukiwania czy e-commerce, kampanią na tzw. „remarketing” i tam również wybrać formę graficzną. Takie kampanie często cieszą się naprawdę wysokim współczynnikiem konwersji i pozwalają domykać lejki zakupowe (szczególnie w przypadku e-commcerce i wykorzystania zaawansowanych metod kierowania w tego typu kampaniach np. kampanie DSA).

 

Jeśli chciałbyś sprawdzić potencjał Twojej strony internetowej pod kątem kampanii w sieci reklamowej Google i poznać estymację wyników kampanii według naszych ekspertów – wypełnij formularz kontaktowy i otrzymaj bezpłatną ofertę Google Ads.

Kompleksowe informacje o innych rodzajach kampanii Google Ads znajdziesz tutaj.

 

Autor: Karol Bilski

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Reklama Ads to nowe możliwości

    Zaawansowana reklama mobile

    Zarówno nasze obserwacje, jak i badania niezależnych ekspertów pokazują, że coraz więcej Twoich potencjalnych Klientów korzysta z urządzeń przenośnych: tabletów i smartfonów. Na szkoleniu poznaliśmy wszystkie możliwości kierowania reklamy na mobile, w tym niezwykle użyteczny typ kampanii “Tylko połączenia”.

    Ten rodzaj reklamy Ads przeznaczony jest właśnie na urządzenia mobilne i pozwala zadzwonić do firmy bezpośrednio po kliknięciu w reklamę. Jest szczególnie przydatny, gdy Twoi Klienci liczą na szybki kontakt i nie chcą przeglądać strony internetowej. Jeśli prowadzisz firmę taksówkarską, oferujesz pomoc drogową lub szybki dowóz posiłków, musisz ją mieć!

    Promocja aplikacji mobilnych

    Aplikacje królują na urządzeniach przenośnych. Userzy wolą korzystać z prostych programów, niż szukać informacji poprzez przeglądarkę internetową. Warto im dać to, czego oczekują!

    Aby przebić się przez gąszcz 3 milionów (sic!) aplikacji dostępnych w sklepach Google Play czy iTunes potrzeba nie tylko dobrego pomysłu, ale i dobrej promocji. Z pomocą przychodzi Ads, które umożliwia promowanie programów w sieci wyszukiwania, na YouTube, w innych aplikacjach, w poczcie Gmail oraz displayowo. Słowem – wszędzie, gdzie w danej chwili może przebywać Twój Klient. Pomożemy Ci do niego dotrzeć!

    Gmail Sponsored Promotions (GSP)

    Firma Google wreszcie postanowiła skorzystać z doskonałego narzędzia reklamowego, jakim niewątpliwie jest Gmail i w połowie września oddała do użytku nowy rodzaj kampanii. Przypomina nieco zwykły mailing, z tym że jest przeznaczony wyłącznie dla użytkowników poczty Google i kierowany kontekstowo w sposób zbliżony do tego, który znamy z GDN (Google Display Network).

    Jak przekonują twórcy, ten rodzaj reklamy szczególnie dobrze sprawdza się na urządzeniach przenośnych i aplikacji InBox, gdzie user może w łatwy sposób zapoznać się z treścią oferty i zdecydować, czy wejdzie w interakcję.

    GSP to ciągle “tajemnicza” forma reklamy, ale na pewno w ciągu kilku miesięcy zyska grono zwolenników. Wyprzedź konkurencję i bądź jednym z pierwszych!

    Jaki jest efekt?

     

    Dzięki nowej formie Google Ads jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze większej ilości użytkowników. Zmiana sposobu wyświetlania płatnych wyników wyszukiwania spowodowała znaczny wzrost zasięgu, co udało się nam zaobserwować w danych statystycznych. 

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Z czego wynika różnica pomiędzy danymi Ads a Analytics?

      Czym jest Google Ads?

      Google Ads jest zintegrowanym systemem reklam, który pozwala wyświetlać linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania. Google Analytics natomiast jest zestawem narzędzi do zbierania i przetwarzania statystyk stron www. W artykule skupimy się na różnicy w danych, które podają oba serwisy.

      Z czego wynika różnica pomiędzy danymi Ads a Analytics?

      Częstym problemem dla mniej zaawansowanych użytkowników jest problem z analizą danych. Tym bardziej, kiedy z obu narzędzi są inne. Możemy wyróżnić kilka podstawowych elementów, które mają bezpośredni wpływ na różnice w danych.

       Aby jednak odpowiedzieć na pytanie, z czego te różnice wynikają, warto zastanowić się czym jest konwersja. Konwersja zgodnie z definicją słownika języka polskiego wyd. PWN to „przekształcenie postaci czegoś”. Z punktu widzenia branży internetowej konwersja jest działaniem użytkownika, które jest pożądane przez właściciela strony. Dla sklepu internetowego konwersją będzie dodanie produktu do koszyka lub dokonanie zakupu. Na konwersję wpływa wiele czynników związanych z dostępem do strony i jej funkcjonalnością – katalog działań oddziałujących na nią jest więc otwarty. Najważniejszymi czynnikami jednak, zdaniem ekspertów, są kampanie Ads, SEO oraz użyteczność strony (UX).

       Do głównych elementów wpływających na różnicę w danych między Ads a Google Analytics możemy zaliczyć:

      Sesje i kliknięcia

      Google Analytics śledzi sesje, Ads kliknięcia. W momencie, gdy użytkownik wejdzie w tą samą reklamę dwa razy w ciągu godziny Ads zarejestruje dwa kliknięcia, ale przypisze je do jednej sesji. W przypadku Google Analytics sytuacja jest odwrotna – wejście w reklamę będzie zarejestrowane jako jedno kliknięcie, ale w dwóch sesjach.

      Filtrowanie kliknięć

      Analizując sprawozdanie finansowe Google na koniec 2017 roku wyraźnie widać, że jednym z jego głównych źródeł dochodu jest system Ads. Z samych reklam ten internetowy gigant zarobił 95,38 mld. dolarów. Dbając o jakość systemu Google automatycznie odfiltrowuje nieprawidłowe kliknięcia, za które użytkownik nie ponosi opłaty. Do nieprawidłowych kliknięć zaliczamy takie zachowanie jak próba wejścia klika razy w tę samą reklamę w krótkim odstępie.

      Jaki jest efekt?

       

      Zarówno Google Ads jak i Analytics podają wszystkie statystyki w poprawny sposób. Różnica wynika z różnego sposobu interpretacji zachowań użytkowników. Korzystając z filtrów i przeprowadzając analizę danych możemy wciągnąć wiele interesujących wniosków, przydanych podczas dalszej optymalizacji strony oraz prowadzenia kampanii reklamowej

      Użytkownicy powracający

      Potencjalny klient przed dokonaniem zakupu często odwiedza klika stron aby zapoznać się z różnymi opiniami. Po kliknięciu w reklamę Google Ads generuje plik cache, który jest przechowywany przez okres 2 dni na komputerze odbiorcy. Jeżeli w tym okresie użytkownik powróci na daną stronę i dokona transakcji to Ads nie zaliczy tego jako kolejne kliknięcie. Z czego wynika różnica pomiędzy danymi Ads a Analytics

      Data dokonania transakcji

      Google Analytics w swoich raportach skupia się na dacie rzeczywistej transakcji. Google Ads raportuje moment w którym użytkownik „kliknął” w reklamę, nawet jeśli do zakupu doszło kilka dni później. Zatem, jeżeli użytkownik dokonał transakcji 18 czerwca 2018 roku, a kliknął w reklamę 15 czerwca 2018, to Ads zarejestruje moment pierwszej interakcji użytkownika z reklamą, czyli 15 czerwca 2018. Analytics natomiast zanotuje 18 czerwca 2018.

       

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Google Adwords Starter Edition

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          Wzrasta cena modelu CPC w AdWords

          Reklamy kontekstowe stają się coraz bardziej drogie dla firm korzystających z AdWords. Stosunek zmian ceny jest dość spory, a trend stały i raczej może prognozować przyszłość.

          Takie wnioski wynikają z raportu Search Marketing: Players and Problems.

          Z raportu wynika, że średni koszt za kliknięcie (CPC – cost-per-click) wzrasta o 24% w stosunku rocznym. Dane z 2005 toku mówią o wzroście z $1.29 do $1.61 za kliknięcie i są opracowane na podstawie raportów od Google.

          Ale taki sam trend można zauważyć przy okazji systemów reklamowych Yahoo. Tam CPC wzrosło o 30% w ciągu roku, z $1.03 do $1.34.

          Co ciekawe, wzrasta CPC na stronach wyszukiwawczo-sklepowych (Shopping Search Engines) takich jak Dealtime.com czy Froogle. Tam cena za kliknięcie rośnie znacząco w porównaniu do tradycyjnych wyszukiwarek. W 2004 roku było to $1.87, a rok później już $2.56 (o 37% więcej).

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.